طرز تهیه شربت سکنجبین و نعنا | شربت نعنا و سکنجبین

با سکنجبین و نعنا یه نوشیدنی جدید با مزه متفاوت درست کن! + طرز تهیه

اگر به نوشیدنی‌های خوش‌عطر و طعم علاقه دارید، می‌توانید شربت سکنجبین را تهیه کنید.
1403/06/11 13:00
با سکنجبین و نعنا یه نوشیدنی جدید با مزه متفاوت درست کن! + طرز تهیه

شربت سکنجبین و نعنا یکی از نوشیدنی های خوشمزه هست. بسته به ذائقه خود می‌توانید از شکر یا عسل برای تهیه شربت سکنجبین و نعنا شربت استفاده کنید. در این مقاله، به طرز تهیه شربت سکنجبین و نعنا . با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین با شکر

عنوان مقدار
سرکه انگور ۱ لیوان
شکر ۲ لیوان
آب ۴ لیوان

طرز تهیه شربت سکنجبین با شکر

آب و شکر را درون قابلمه ریخته و هم بزنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پس از حل شدن کامل شکر، سرکه را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید محلول جوش بیاید. شعله گاز را کم کنید. محلول سکنجبین باید ۳۰ الی ۴۵ دقیقه روی حرارت باشد تا غلیظ شود. سپس اجازه دهید شربت خنک شود، آن را درون بطری ریخته و در یخچال نگهداری کنید. در طرز تهیه شربت سکنجبین با پیمانه، پیمانه شما می‌تواند لیوان یا کاسه‌های ماست‌خوری باشد. طرز تهیه شربت سنکجبین با سرکه سیب مشابه همین دستور است و تنها به جای سرکه انگور می‌توانید از سرکه سیب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با سکنجبین و خیار یه شربت تگری درست کن تا گرمای تابستون بپره! + طرز تهیه

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین با نعنا

عنوان مقدار
سرکه انگور ۱ لیوان
شکر ۲ لیوان
آب ۴ لیوان
نعنای تازه ۵ شاخه

 

طرز تهیه شربت سکنجبین با نعنا

مراحل اول طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه شبیه دستور قبلی است. باید شکر و آب به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. سپس برگ‌های نعنای تازه را درون قابلمه بریزید تا بجوشد و طعم نعنا به محلول شما منتقل شود. پس از پنج دقیقه سرکه را نیز به مواد درون قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید قابلمه نیم‌ساعت روی شعله متوسط باشد تا شربت شما غلیظ شود. سپس شعله را خاموش کنید و نعناها را از سایر مواد جدا کنید. پس از خنک شدن شربت، آن را درون شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا نیز مانند همین دستور است. تنها کافی است برای این میزان شکر و آب، از ۴ قاشق غذاخوری عرق نعنا استفاده کنید.

 

منبع: مجله کوروش

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36bjey

اخبار داغ