معرفی بازی کودکانه | بازی کودکانه با کاغذ

بچه های 3 تا 6 سال رو تو خونه با این بازی ها سرگرم کن!

می خوام چند ایده جذاب برای بازی کودکانه بهتون معرفی کنیم تا با این بازی ها بتونین کوچولوهای نازنینتون رو تو خونه سرگرم کنین.
1403/05/15 18:15
بچه های 3 تا 6 سال رو تو خونه با این بازی ها سرگرم کن!

به طور کلی باید گفت کودکان علاقه زیادی به بازی دارند ولی با توجه به این که همواره نمی توان فضای بزرگی همچون شهربازی، پارک، مدرسه و … را برای آن ها فراهم نمود و همینطور به دلیل مشغله های کاری و روزانه والدین وقت کافی برای بردن کودک به این مکان ها وجود نداشته بنابراین نیاز به یک سری ایده بازی کودکانه در خانه می باشد تا بتوان کودک را سرگرم و خوشحال نمود. شما می توانید با بهره مندی از این بازی کودکانه که برخی از آن ها از انواع بازی کودکانه محرک و برخی خلاقانه و فکری می باشد، مهارت و توانایی کودک خود را به چالش کشیده و ساعات زیادی کودک خود را سرگرم نمایید.

بازی حفظ تعادل

از جمله ایده های جالب بازی های پر جنب و جوش برای بچه ها در منزل، بازی حفظ تعادل قاشق بر روی یک خط صاف و مستقیم می باشد. به منظور اجرای این بازی جذاب در ابتدا بایستی یک مسیر مشخص را بر روی زمین در نظر بگیرید و از او درخواست کنید تا زمان قطع شدن موزیک بر روی خط به شکل لی لی به حرکت در آید و برنده بازی فردی بوده که کل مسیر را بدون زمین افتادن سپری کند.

بیشتر بخوانید: 5 بازی خانوادگی که با کاغذ می تونین انجام بدین + نحوه بازی

انجام بازی با سایه ها

تاریکی برای بچه ها همواره احساسی ترسناک و وحشتناک را به همراه دارد ولی بازی با سایه ها باعث آشنایی بیشتر آن ها با این وضعیت می شود. این نوع بازی در منزل در بیشتر اوقات در زمان شب انجام می گیرد ولی می توانید با سایه های درست شده در زیر نور آفتاب نیز آن را انجام بدهید. در این نوع بازی از فرزند خود درخواست نمایید که با کمک دست ها و اسباب بازی های کوچک خود شکل های گوناگونی را بسازد که معنی و مفهوم داشته باشد و به جای این شخصیت ها حرف بزند. این بازی تا حدود زیادی میزان تخیل و خلاقیت کودک را بهبود خواهد بخشید و معمولا بچه های ۵ سال به بالا علاقه زیادی به آن نشان می دهند.

داستان گفتن با عروسک

قصه گویی نوعی بازی کودکانه در خانه بوده که در زمان های قدیم نیز بچه ها به انجام آن علاقه زیادی داشتند. در این نوع بازی فرزند شما بایستی با کمک عروسک و اسباب بازی های خود داستانی زیبا درست کرده و برای دیگر افراد تعریف نماید. شما می توانید با کمک این عروسک ها روند قصه را هدایت کرده و در آن مشارکت نموده و یا فقط شنونده و تشویق کننده او باشید.

بیشتر بخوانید: با این بازی های گروهی تو تعطیلات حسابی سرگرم شو!

بازی بولینگ

بازی در منزل برای بچه ها می تواند هیجان انگیز تر از بازی های خارج از منزل باشد به ویژه در صورتی که هیجان آن را بیفزایید. شما می توانید با کمک لیوان های یک بار مصرف یا بطری نوشابه و یک توپ کوچک بازی بولینگ را اجرا نمایید تا بچه ها برای ساعاتی در منزل سرگرم شوند. این نوع بازی اثر بسیاری بر روی کارکرد هماهنگ چشم و دست دارد و باعث بهبود نشانه گیری بچه ها می شود. بازی بولینگ برای کودکان ۶ سال به بالا مناسب می باشد و حتی برای افراد بزرگسال نیز جالب و مهیج می باشد.

بازی حافظه با استفاده از رنگ ها

برای انجام این بازی کودکانه در خانه بر روی چند قطعه کاغذ شبیه به هم، ۴ الی ۸ رنگ گوناگون را کشیده و آن را بر اساس ترتیبی که می خواهید در کنار هم بگذارید. به فرزند خود چند ثانیه فرصت داده تا ترتیب آن ها را در ذهن خود نگه دارد. برگه ها را جمع آوری کرده و از او درخواست نمایید که رنگ ها را طبق ترتیب قرار داده شده مجددا در کنار هم بگذارد. این بازی کودکانه در منزل اثر بسیاری در بهبودی حافظه بچه ها داشته و می توانید از این راه رنگ های جدید را به او یاد بدهید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سناریو های بازی مافیا

انتقال دادن تخم مرغ

برای این کار یک عدد تخم مرغ پلاستیکی را بر روی یک قاشق یک بار مصرف بگذارید و آن را داخل دهان فرزند خود قرار بدهید. از او درخواست نمایید که بدون این که تخم مرغ از داخل قاشق بیفتد آن را به فاصله ای دور تر داخل ظرفی که تعیین شده انتقال دهد. بکار بردن دست در این بازی ممنوع و خلاف بازی می باشد و کودک باید قادر باشد میان عضله های دهان و پاها تناسب درستی برقرار نماید. این بازی بچه گانه در منزل بدون سر و صدا بوده و نیاز به جنب و جوش زیادی ندارد ولی میزان تمرکز زیادی را احتیاج داشته تا تخم مرغ ها بدون زمین افتادن به مقصد نهایی منتقل شوند.

بازی جمله سازی

با بهره مندی از این نوع بازی کودکانه در خانه می توانید دامنه لغات کودک خود را توسعه دهید و به او کمک کرده تا بتواند جمله سازی خوبی داشته باشد و حرف بزند. برای آغاز بازی یک جمله را گفته و بعد یک کلمه را انتخاب نمایید. شخص دیگر باید بتواند با کلمه شما یک جمله درست کند و آن را به جمله پیش وصل نماید با این شیوه می توان یک قصه جالب درست کرد.

منبع: آرگا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36bq89

اخبار داغ