گل عشق | گیاه عشق برای خونه

این گیاه تابستونی رو بخر، اگه عاطفی هستی و میخوای خونت همیشه پر از عشق باشه!

گل اگزالیس یا اکسالیس همان گیاه عشق است که خیلی ها دنبالش میگردند. در این مطلب شیوه ی نگهداری و معرفی گیاه اگزالیس را قرار داده ایم.
این گیاه تابستونی رو بخر، اگه عاطفی هستی و میخوای خونت همیشه پر از عشق باشه!

گل عشق یا اگزالیس( اکسالیس) یک گیاه پیازی است که علاوه بر برگ های بنفش، گل های مایل به صورتی و یا سفید آن جذابیت زیادی به این گیاه می دهند. اگزالیس برگ هایی سه گوش داشته و اغلب به عنوان یک گلدان هدیه خریداری می شود. 

نکته جالب در رابطه با گل عشق یا اگزالیس ارتباط برگ های آن با نور است به صورتیکه برگ های این گیاه در طول روز باز بوده و در شب بسته می شوند. 
اگرچه در این مطلب صحبت در رابطه با رشد و پرورش اگزالیس در داخل منزل است اما تحت شرایط مناسب می‌توان این گیاه را در بیرون از منزل نیز پرورش داد. گیاه شما که در داخل خانه رشد کرده است، در تابستان می‌تواند در بیرون از منزل قرار داده شود تا از هوای خنک بیرون در یک محل سایه دار، لذت ببرد. 
در صورت توجه به دستورالعمل های مراقبتی و آگاهی از دوره خواب این گیاه، بیشتر افراد به سهولت قادر به نگهداری این گیاه در داخل منزل هستند. 
 
زمان گلدهی اگزالیس: 
گل های اگزالیس که به صورت تعداد زیادی شکوفه شیپوری شکل در بالای برگ ها قرار دارند، در طی بهار و تابستان ظاهر شده و می توانید حداقل برای چند هفته آن ها را نگهداری کنید. 
 
 
دوره‌ی خواب:
مانند سایر گیاهان پیازی، گل عشق نیز دارای یک دوره‌ی خواب بوده که زمان استراحت این گیاه محسوب می‌شود. گل عشق بعد از طی فصل بهار و تابستان که زمان رشد آن ها است می تواند وارد دوره ی خواب شود. در این زمان در طی روز برگ ها دیگر باز نشده و به نظر می رسد گیاه شادابی قبل را ندارد(این دوره ممکن است در زمان دیگری که گیاه انتخاب می کند اتفاق بیفتد).  دوره ی استراحت ممکن است به صورت موقت در زمانی که دما بالا می رود و هوا گرم می شود (دمای بالای 27 درجه سانتی گراد) و یا زمانیکه گیاه دچار کم آبی می شود و خاک خشک می گردد نیز اتفاق بیفتد. 
 

حداکثر رشد: ارتفاع تا حدود 30 سانتی متر

سمیت برای حیوانات خانگی: برای سگ و گربه سمی است. 

دما: دمای بین 15 تا 21 درجه سانتی گراد (دما نباید از 24 درجه بیشتر باشد) برای این گیاه مناسب بوده و در طی شب نیز دما نباید از 13 درجه سانتی گراد پایین تر باشد. 

نور: مکانی با سایه مناسب برای این گیاه ایده آل است. همچنین محلی دور از پنجره در یک اتاق روشن نیز می‌تواند مناسب باشد اما در صورتیکه اتاق شمالی باشد می‌توانید گیاه را نزدیک تر به پنجره قرار دهید. 

آبیاری: اشتباهی که ممکن است در مورد گیاهان پیازدار انجام دهید، آبیاری بیش از اندازه است که باعث پوسیدگی پیازها می‌گردد. اجازه دهید سطح بالایی خاک خشک شود که این موضوع یک معیار مناسب برای آبیاری مجدد این گیاه است. به خاطر داشته باشید که در دوره‌ی استراحت نباید به گل عشق آب دهید. 

بیشتر بخوانید: این گل وگیاه، بالکن خونه رو به دنج ترین نقطه خونه تبدیل میکنند!

 خاک: خاک گلدان باید دارای زهکش مناسب و تخلخل برای هوادهی باشد. 

کوددهی: در طی دوره رشد یک کود متعادل رقیق شده برای این گیاه مناسب است. هر یک یا دو هفته کوددهی کنید و در نظر داشته باشید در طی دوره استراحت نیاز به کوددهی نیست. 

تعویض گلدان: گلدان گل عشق را باید هر یک یا دو سال و زمانیکه گیاه در دوره استراحت است تعویض و از گلدانی با اندازه گلدان قبلی و یا یک سایز بزرگ تر استفاده نمایید. 

رطوبت: رطوبت متوسط خانه برای گیاه مناسب است. 

تکثیر: اگر قصد تکثیر اگزالیس را دارید، این عمل باید در زمان انتهای دوره‌ی خواب گیاه صورت پذیرد(برای اطمینان از زمان مناسب برای تکثیر، دو هفته بعد از شروع دوره خواب زمان مناسبی است). پیاز را از داخل گلدان خارج و پیازهای کوچک را از آن جدا و به گلدانی دیگر جهت تکثیر و تولید گیاه جدید منتقل نمایید. بعد از انتقال صبور باشید زیرا که گیاه جدید کمی دیرتر از گیاه اصلی ظاهر می شود. 

منبع: سپانه




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36bqrz

اخبار داغ