گیاهان آپارتمانی ضد حشره | گیاهان دور کننده حشرات

به جای حشره کش از گیاهان آپارتمانی استفاده کن! | دفع پشه و مگس با گیاهان آپارتمانی

در این مطلب از سایت سبک زندگی می خوام چندتا از گیاهان آپارتمانی ضد حشره رو بهتون معرفی کنم که دیگه از اسپری های سمی برای دفع پشه استفاده نکنین.
به جای حشره کش از گیاهان آپارتمانی استفاده کن! | دفع پشه و مگس با گیاهان آپارتمانی

بهترین راه  و روش های طبیعی دفع آفات استفاده از گیاهان آپارتمانی ضد حشره است. انتخاب گیاهان آپارتمانی ضد حشره برای باغچه و محوطه سازی در جلوگیری از ورود حشرات به داخل حیاط و خانه کمک می‌کند و علاوه بر زیبایی بصری، در طولانی مدت تاثیر یکسانی دارد. در ادامه با بهترین و رایج ترین گیاهان آپارتمانی ضد حشره گیاهان دور کننده حشرات آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:  با یه فندک و تفاله قهوه پشه ها رو فراری بده!

اسطوخودوس

اسطوخودوس برای دفع حشرات بسیار مناسب است. این گیاه به اندازه ای معطر است که حتی برای دفع حشرات نیازی به مالش آن روی پوست خود نخواهید داشت.

اسطوخودوس گیاهی مدیترانه ای بوده که به هوای گرم و مرطوب عادت دارد. بنابراین برای لذت بردن از بوی خوش این گیاه و استفاده از خاصیت دفع حشرات آن در هوای سرد، آن را در خانه خود بکارید.

بیشتر بخوانید: 4 گیاه آپارتمانی درختی که خونه رو زیبا می کنن! + عکس

فقط توجه کنید که این گیاه علاقه زیادی به ساق دار شدند دارد، بهمین دلیل باید در هرس کردن آن دقت کنید تا به بهترین شکل خود رشد کند.

 ریحان

ریحان یکی از سبزیهای مورد علاقه بسیاری از افراد، بخصوص ایرانی ها است. این گیاه خوشبو و خوش طعم را میتوانید هم در خانه و هم خارج از خانه رشد پرورش دهید. علاوه بر اینکه میتوانید برای آشپزی یا در کنار غذا از ریحانی که پرورش داده اید، استفاده کنید، بوی آن پشه و مگسها را دفع میکند.

این گیاه بوی بسیار بوی تند و خوشی دارد. حتما به پرورش آن در خانه یا در بالکن فکر کنید.

بیشتر بخوانید: گیاهان گرمسیری که خیلی راحت میتونین تو آپارتمان پرورش بدین + عکس

نکات مهم در پرورش ریحانیکی دیگر از 10 گیاه آپارتمانی که پشه و مگس را از خانه دور می کند

یادگیری کاشت ریحان بسیار کار آسانیست. این گیاه را میتوانید با کاشت دانه آن یا با استفاده از قلمه زدن آن در گلدان پرورش دهید. تنها مواردی که باید به آن دقت کنید، علاقه ریحان به مناطق آفتابی و آبیاری با دقت است.

البته دقت کنید که در فصل تابستان، گرما و آفتاب سوزان میتواند برای رشد گیاه مضر باشد. پس در تابستان حتما به اندکی سایه برای زمانهایی که دما بالاست فکر کنید.

گل همیشه بهار 

گل همیشه بهار یکی از 10 گیاه آپارتمانی است که پشه و مگس را از خانه دور می کند. این گیاه علاوه بر پر رنگ بودن، بوی متمایزی دارد که برای پشه ها و همچنین بسیاری از آفات باغ دیگر دافع است. علاوه بر این زنبورهای عسل نیز علاقه زیادی به این گل دارند.

روغن موجود در این گیاهان در بسیاری از حشره کشها نیز استفاده میگردد. گل همیشه بهار ساختار جمع و جوری دارد و میتوانید آن را در اتاق پذیرایی یا آشپزخانه نیز استفاده کنید.

رزماری 

رزماری کی دیگر از 10 گیاه آپارتمانی که پشه و مگس را از خانه دور می کند، میباشد. این گیاه بوی بسیار جذابی دارد. این گیاه خواص بسیاری دارد. رزماری را میتوانید برای گرفتن بوی گوشت، جذب زبورهای عسل و بهبود گرده افشانی و دفع پشه و مگسهای مزاحل بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که هوای خونه رو تازه نگه میدارن + عکس

عصاره رزماری یا سوزاندن آن میتواند بوی بسیار مناسبی برای دفع مگسها منتشر کند. در هنگام کباب کردن چند عدد رزماری را روی منقل بی اندازید تا از شر این حشرات مکنده خون نجاب پیدا کنید.

گیاه سیترونلا 

روغن و عصاره این گیاه، ماده اصلیست که موجب دفع پشه و مگسها میگردد. زمانی که گیاه سیترونلا در حال رشد است، نمیتواند روغن و عصاره خود را آزاد کند. بنابراین در بیشتر مواقع از عصاره آن در داروهای دفع حشرات استفاده میگردد.

بهترین جا برای پرورش این گیاه ورودی خانه هاست. زیرا که موجب دفع حشراتی مانند پشه های سفید نیز میگردد. سیترونلا را می توان خرد کرد و به صورت موضعی برای دفع پشه ها استفاده کرد. این گیاه برای رشد به دمای بالا نیاز دارد، بنابراین اگر هوا خیلی سرد است باید در داخل خانه رشد کنند.

منبع: ویکی گردی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36ern9

اخبار داغ