درختچه آپارتمانی | معرفی گیاهان آپارتمانی درختی

4 گیاه آپارتمانی درختی که خونه رو زیبا می کنن! + عکس

در این مطلب به معرفی 4 تا از گیاهان آپارتمانی درختی خواهیم پرداخت و مختصری نیز در مورد روش نگهداری هر کدام برایتان خواهیم گفت تا کمی نیز با روش نگهداری آن‌ها بیشتر آشنا شده و بسته به شرایط خانه‌تان درختچه مناسب را خریداری کنید.
4 گیاه آپارتمانی درختی که خونه رو زیبا می کنن! + عکس

نگهداشتن گیاهان آپارتمانی درختی در داخل خانه می‌تواند چهره‌ای متفاوت به محیط بدهد. گیاهان آپارتمانی درختی می‌توانند مرکز ثقل طراحی داخل خانه شما باشند و حال و هوای اتاق را تغییر دهند. درختچه‌های کوچک همچنین می‌توانند یک عنصر ساختاری در داخل خانه باشند و البته به تمیزی هوای داخل خانه نیز کمک کنند. اگر قصد آوردن یک گیاهان آپارتمانی درختی به داخل خانه را دارید با ادامه این مطلب از سبک زندگی همراه شده و با درختچه های آپارتمانی محبوب برای نگهداری در خانه آشنا شوید.

۱. فیکوس لیراتا، اولین درختچه از درختچه آپارتمانی

این گیاه در زیستگاه اصلی خود در دل جنگل رشد می‌کند و همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید، محیط نگهداری از آن باید مرطوب باشد. بنابراین اگر قصد نگهداری از فیکوس لیراتا را دارید لازم است محل نگهداری آن ضمن داشتن سایر شرایط مورد نیاز برای نگهداری از این گیاه، رطوبت کافی نیز داشته باشد. برای مثال اگر یک سرویس بهداشتی نورگیر دارید می‌توانید این گیاه را در آنجا قرار دهید. البته که اگر هال خانه شما نور و رطوبت مناسبی دارد و سوز سرما به آن نمی‌رسد هم می‌توانید این درختچه را در آنجا نگهداری کنید. این گیاه از هوای بیرون نیز لذت می‌برد، درنتیجه اگر خانه شما دارای بالکن یا پاسیو است،  فیکوس لیراتا خود را در خرداد ماه در بالکن یا پاسیو نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی گرمسیری که خیلی راحت رشد میکنن + عکس

مختصری درباره روش نگهداری فیکوس لیراتا

  • نور مورد نیاز: نور زیاد ولی غیر مستقیم
  • آبیاری: رطوبت متوسط اما نه خیلی خیس
  • متوسط اندازه: حدود سه متر

۲. درختچه‌های مرکبات

استشمام عطر شیرین شکوفه‌های پرتقال با لیمو می‌تواند از هر اسپری خوشبو کننده‌ای در داخل خانه بهتر و لذت بیشتری داشته باشد. از بین تمام درختچه‌های خانگی، این مرکبات هستند که بیشترین نیازهای مراقبتی را دارند. آن‌ها از هرچیزی که برای نگهداری از یک گیاه لازم است مثل آب، نور، رطوبت و کوددهی، بیشترین را می‌خواهند. همچنین بهتر است برای نگهداری از آن‌ها یک دستگاه بخور نیز داشته باشید تا بتوانید رطوبت مورد نیاز آن را فراهم کنید. ضمن اینکه هر زمان که توانستید نیز آن‌ها را به بیرون از خانه منتقل کنید.

 مختصری درباره روش درختچه های آپارتمانی مرکبات

  • نور مورد نیاز: نور کامل خورشید
  • آبیاری: متوسط و نه زیاد
  • متوسط اندازه: 1 الی 2 متر

۳. فیکوس بنجامین، یکی از زیباترین و حساس‌ترین درختچه های خانگی

این درختچه از درختچه های آپارتمانی به‌خاطر برگ‌های زیبا و سبزش محبوب شده است. اگر قصد نگهداری از این درختچه آپارتمانی را دارید و اتاق شما نور زیادی دارد، نباید دیگر نگران مشکل شایع در فیکوس بنجامین، یعنی ریزش برگ‌ها باشید. اتاقی با قاب پنجره بزرگ یا پنجره‌ای جنوبی که بتواند نور مورد نیاز این گیاه را تامین کند برای این درختچه عالی است. فیکوس بنجامین را باید در خاکی با زهکشی خوب بکارید و زمانی که چند سانتی‌متر بالایی خاک گیاه خشک شد دوباره به آن آب بدهید.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی خوش عطر رو بشناسین + عکس

مختصری درباره روش نگهداری فیکوس بنجامین

  • نور مورد نیاز: نور زیاد ولی غیر مستقیم
  • آبیاری: متوسط و مدیریت شده
  • میانگین ارتفاع گیاه: 1 الی 2 متر

۴. فیکوس الاستیکا

اگر بین درختچه های آپارتمانی به‌دنبال درختچه‌ای با برگ‌های بزرگ، سبز رنگ و درخشانی می‌گردید که مثل چرم باشد باید به سراغ فیکوس الاستیکا بروید. درختچه‌ای اهل هندوستان که مثل هر گیاه گرمسیری دیگر به دمایی متوسط، محیطی مرطوب و گردش هوای خوب نیاز دارد. اگر می‌خواهید برگ‌های گیاه شما همیشه زیبا باشد بهتر است که ماهی یک‌بار آن‌ها را با پارچه‌ای تمیز، پاک کنید. در طول فصل رشد گیاه نیز می‌توانید هر دو هفته یک‌بار به آن کود بدهید تا برگ‌ها به حداکثر اندازه خود برسند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی گرمسیری که خیلی راحت رشد میکنن + عکس

مختصری درباره روش نگهداری فیکوس الاستیکا

  • نور مورد نیاز: زیاد ولی غیرمستقیم
  • آبیاری: متوسط و مدیریت شده
  • میانگین ارتفاع: 1 الی 2 متر

منبع: گلستان

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4v5k8p

اخبار داغ