معرفی گیاهان آپارتمانی مینیاتوری | گیاهان آپارتمانی مخصوص خونه های کوچیک

شیک ترین گیاهان آپارتمانی مینیاتوری مخصوص آپارتمان های نقلی + عکس

این روزها نگهداری از گیاهان آپارتمانی به عنوان یکی از راه های موثر برای ایجاد یک محیط زندگی دلپذیر و آرامش‌بخش در فضای منزل و محل کار، تصفیه هوای محیط، کاهش استرس و حتی بهبود برخی بیماری ها مانند فشار خون معرفی می شود.
شیک ترین گیاهان آپارتمانی مینیاتوری مخصوص آپارتمان های نقلی + عکس

این روزها نگهداری از گیاهان آپارتمانی به عنوان یکی از راه های موثر برای ایجاد یک محیط زندگی دلپذیر و آرامش‌بخش در فضای منزل و محل کار، تصفیه هوای محیط، کاهش استرس و حتی بهبود برخی بیماری ها مانند فشار خون معرفی می شود. با این حال، زندگی در خانه های آپارتمانی کوچک موجب شده تا بسیاری از ما نتوانیم گیاهان آپارتمانی غول پیکری همچون برگ انجیری، انواع نخل ها، یوکا و بابا آدم را در فضای منزل خود پرورش دهیم. این مساله ما را به فکر نگهداری از گیاهان آپارتمانی مینیاتوری انداخته است؛ گیاهان کوچکی که در عین اشغال فضای کم، ما را از فواید گیاهان آپارتمانی برخوردار می کنند.

۱- گیاه اشک نوزاد

گیاه اشک نوزاد یک گیاه دائمی و همیشه سبز با برگ های بسیار ریز و متعدد است که معمولا به آهستگی رشد می کند. اما در صورتی که شرایط مناسب نگهداری از آن فراهم باشد، به مرور زمان به فرشی سبز در کف آکواریوم تبدیل می شود. این گیاه استوایی در نور کم هم می تواند به رشد خود ادامه دهد و معمولا در تراریوم‌ها و گلدان‌هایی با چندین گل مختلف کاشته می شود. گیاه اشک نوزاد معمولا تا ارتفاع ۱۵ سانتی متر رشد می کند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی مخصوص هدیه + عکس

۲- گل سنسیو

گل سنسیو، کاکتوس رشته مرواریدی یا کاکتوس دانه تسبیحی گیاهی چندساله و همیشه سبز با برگ های کروی شکل و گوشتی است که در برابر خشکی بسیار مقاوم است. این گیاه سرعت رشد بالایی دارد و ساقه های دنباله دارش آن را به گیاهی پرطرفدار و زیبا تبدیل کرده است. این ساکولنت زیبا سمی بوده و نگهداری از آن در مکان هایی که حیوانات خانگی و فرزند کوچک دارند، توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی که نیازی به خاک ندارن

۳- گیاه دم الاغی

دم الاغی یا سدوم مورگانیانوم نام گیاهی با ساقه های بلند و پرپشت و برگ های نرم و گوشتی است که به صورت آویزی رشد می کند. این گیاه برگ هایی به رنگ سبز، آبی ملایم دارد و در فصل تابستان نیز گل های صورتی رنگ زیبایی بر روی آن نمایان می شود. گیاه دم الاغی برای داشتن برگ های سبز و زیبا به آبیاری زیاد و منظم و نور کافی اما غیر مستقیم خورشید نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی مناسب دکور مینیمال + عکس

۴- ونوس مگس خوار

ونوس مگس خوار یک گیاه گوشتخوار است که از راه جلب حشرات کوچک و به دام انداختن آنها تغذیه می‌کند. این گیاه یکی از غیر معمول ترین گیاهان جهان است که علاوه بر ظاهر زیبا به دلیل توانایی که در به دام اندختن و خوردن مگس ها دارد، مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه کوچک معمولا بین ۴ تا ۷ برگ دارد و طول ساقه آن معمولا به ۳ تا ۱۰ سانتی متر می رسد. از آغاز بهار تا اواسط تابستان نیز گل های سفیدرنگی بر روی این گیاه پدیدار می شود.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی زود رشد! + عکس

منبع: نی نی بان




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36exky

اخبار داغ