طرز تهیه حلوا لبنانی | مواد لازم حلوا لبنانی بدون آرد

حلوا لبنانی رو بدون آرد و با طعم نارگیل بپز

حلوا لبنانی رو میتونین هم به عنوان دسر و هم در وعده افطار سرو کنید. بسیار مقویه و بافت نرمی داره.
حلوا لبنانی رو بدون آرد و با طعم نارگیل بپز

حلوا یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده در آسیا بخصوص ایران و کشور های عربی و ترکیه می باشد و به روش های مختلفی تهیه می شود و این بار قرار است یک حلوا لبنانی فوق العاده ساده که بدون نیاز به آرد است را به شما یاد دهیم. شما می توانید حلوا لبنانی خوشمزه را برای افطار یا به عنوان دسر تهیه کنید. این حلوا بین لبنانی ها و حتی ترکیه خیلی معروف و پر طرفدار است و در ماه مبارک رمضان تهیه می شود و به عنوان دسر سرو می شود. امروز در سبک زندگی طرز تهیه حلوا لبنانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم حلوا لبنانی

شیر ۲ پیمانه
پودر نارگیل چرب ۲ پیمانه
کره ۳۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
خامه ۱ ق غذا خوری
پودر هل ۱ ق چای خوری
شیر عسلی ۲ ق غذا خوری
گلاب ۲ ق غذا خوری
گردو به دلخواه

 

بیشتر بخوانید:حلوا زعفرانی؛ حلوای مجلسی و لذیذ مناسب پذیرایی در مجالس + طرز تهیه

طرز تهیه حلوا لبنانی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا پودر نارگیل را داخل یک کاسه بریزید  و شیر را اضافه کنید و بگذارید تا پودر نارگیل کاملا داخل شیر خیس بخورد و در همین زمان داخل یک تابه دیگر شکر را اضافه کنید و بدون نیاز به همزدن روی حرارت بگذارید تا شکر ذوب شود و کم کم دانه های شکر کاراملی شود.

مرحله دوم: افزودن خامه

اصلا برای هم زدن شکر از قاشق استفاده نکنید زیرا به مواد می چسبد و هر چند گاهی تابه را تکان دهید تا مواد به بخورد و بعد کره را افزوده و هم بزنید تا کره ذوب شود سپس نوبت اضافه کردن خامه می باشد وقتی خامه اضافه می شود کارامل سفت می شود و اصلا نگران نباید با هم زدن و هم دما شدند آن دوباره مواد یکدست و روان می شود.

مرحله سوم: تهیه حلوا لبنانی

در ادامه مخلوط شیر و پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر هل و گلاب و شیر عسلی را نیز افزوده و هم بزنید مواد در این مرجله بسیار رقیق است و باید با هم زدن آب اضافی آن تبخیر شود و زمانی که منسجم شد حلوای شما حاضر شده است و گردو را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و به دلخواه داخل کاسه یا بشقاب سرو بریزید با مغزیجات تزیین کنید. نوش جان

بیشتر بخوانید:حلوای کاچی با آرد سفید به سبک مامان بزرگها

فوت و فن های دستور پخت حلوای لبنانی

  1. مواد وقتی رقیق است اصلا نگران نباشید باید با حرارت ملایم مواد را تفت دهید و دقت کنید که شعله را زیاد نکنید وگرنه پودر نارگیل می سوزد و با کمی حوصله به غلظت می رسد.
  2. افزودن مغزیجات در مرحله آخر دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  3. بجای پودر هل از عرق هل نیز می توانید استفاده کنید.
  4. وقتی شکر در حال کاراملی شدن است اصلا نگران نباشید که سفت است و با همزدن مجدد به دمای محیط می رسد و دوباره رقیق می شود.

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36ez5y

اخبار داغ