چیکار کنم مداد چشمم نریزه | ماندگاری خط چشم | چیکار کنیم خط چشم پخش نشه

روش های جلوگیری از ریختن خط چشم و پخش شدن آن!

پخش شدن و ریختن خط چشم می تواند به شکل محسوسی از زیبایی و تمیزی آرایش بکاهد. پس روش های جلوگیری از آن را یاد بگیرید!
روش های جلوگیری از ریختن خط چشم و پخش شدن آن!

معمولا یکی از دغدغه های خانم های ایرانی این است که چگونه از ریختن خط چشم جلوگیری کنند. از آنجایی که پوست ناحیه دور چشم نازک و حساس تر از پوست سایر نواحی صورت است، ثابت ماندن و جلوگیری از ریختن خط چشم از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم تا برخی از نکات مهم آرایشی برای جلوگیری از ریختن خط چشم را به شما آموزش دهیم.

خریدن خط چشم ارزان ممنوع

هرچقدر برای خرید خط چشم هزینه کنید می ارزد, خط چشم های برند معروف ماندگاری بیشتری دارند و پخش نمیشوند. خط چشم های ارزان جنس های نامرغوبی دارند که طی مدت کوتاهی میریزند.

بیشتر بخوایند: آرایش چشم نچرال با مدل خط چشم کره ای + عکس

خط چشم مدادی بزنید

جلوگیری از ریختن خط چشم، خط چشم های مدادی و ضد آب بهترین گزینه برای شما است که میخواهید خط چشم تان در مجالس و در مدت طولانی پاک نشود. خط چشم های مایع بیشتری احتما ریختن و پخش شدن را دارند.

کانسیلر استفاده کنید

کانسیلر در جلوگیری از ریختن خط چشم کمک بزرگی به شما میکند, با استفاده از کانسیلر میتوانید مانع از ریختن خط چشم شوید و آرایش زیبایی در مجالس داشته باشید.

با خط چشم، سایه چشم هم بزنید

جلوگیری از ریختن خط چشم، از خط چشم به تنهایی استفاده نکنید, سعی کنید همیشه خط چشم را همراه با سایه چشم استفاده کنید زیرا سایه چشم باعث میشود خط چشم در جای خود ثابت بماند و نریزد.

پلک‌ها را چرب نکنید

در هنگام مرطوب کردن پوست، دقت کنید از زدن مرطوب کننده بر روی چشم‌ها خودداری کنید. استفاده از مرطوب کننده، بعد از پاک کردن پوست، مانند روغن طبیعی پوست عمل می‌کند و باعث ریختن خط چشم می‌شود.

از نمونه‌های مختلف خط چشم استفاده کنید

خط چشم‌‌ها در انواع مختلفی مثل خط چشم مایع، مدادی و ماژیکی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ممکن است با پوست شما سازگاری بیش‌تری داشته باشد. اگر مشکل پخش شدن خط چشم دارید، نوع خط چشم خود را عوض کنید. توجه کنید هرچقدر پوست چرب‌تر باشد، باید سراغ خط چشم جامد بروید. اگر باز هم مشکل ریزش خط چشم شما حل نشد به سراغ نمونه‌های ضدآب بروید. البته این خط چشم‌ها در عوض استحکام بالایی که دارند به سختی پاک می‌شوند.

بیشتربخوانید: روش کشیدن خط چشم با سایه + آموزش

آماده سازی پوست قبل از آرایش

همیشه قبل از آرایش کردن، پوست صورت را تمیز کنید. پوست انسان دائما در حال ترشح روغن‌های طبیعی است که باعث جذب گرد و غبار می‌شود. در صورتی که با همین آلودگی‌ها از خط چشم استفاده کنید، احتمال پخش شدن و ریزش آن بیشتر می‌شود. بهتر است پس از پاکسازی مقداری پرایمر به چشم بزنید تا خط چشم به خوبی روی پوست بخوابد.

انتخاب خط چشم بر اساس نوع پوست

خط چشم ها در انواع مختلفی همچون مایع، مدادی، ژلی و ماژیکی در بازار موجود هستند که این تنوع انتخاب این محصول را برای خانم ها آسان تر کرده است. یکی از روش های جلوگیری از ریختن خط چشم، تعویض نوع خط چشم است. این بدین معنا است که اگر پوست دور چشم چربی دارید برای داشتن خط چشمی تیره تر و با دوام تر، از خط چشم های ژلی یا مدادی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که پاک شدن و ریختن خط چشم در محصولاتی با ساختار مایع بیشتر رخ می دهد.

بنابراین در صورتی که همچنان از ماندگاری خط چشم خود رضایت ندارید، بهتر است که از خط چشم های ضد آب استفاده کنید که دوام بالایی دارند و به راحتی پاک نمی شوند. برای کشیدن خط چشم در زیر پلک پایینی نیز به هیچ عنوان از خط چشم های مایع استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث پخش شدن و سیاه شدن زیر چشم می شود. برای این منظور استفاده از مداد یا سایه چشم توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها دوباره از خط چشم خشک شده استفاده کن!

استفاده از تثبیت کننده

پس از اتمام آرایش، بهتر است برای نگهداری آرایش خود از تثبیت کننده‌ها استفاده کرده و کمی از آن را بر روی صورت خود بزنید. این کار آرایش را مدت بیشتری روی پوست شما نگه می‌دارد.

از وازلین استفاده کنید

عجیب به نظر می رسد اما متخصص آرایش، آشونتا شریف به HuffPost Style می گوید آغشتن یک گوش پاک کن به وازلین و مالیدن آن به گوشه های داخلی چشم و خط زیرین چشم، خط چشم را ثابت می کند. من شنیده ام که زدن آن به پلک ها سایه ی چشم را ثابت نگه می دارد اما باید در مورد این توصیه بسیار مراقب بود!

منبع: چشمک 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/399667

اخبار داغ