دکوراسیون حیاط خلوت | طراحی حیاط خلوت آپارتمان | طراحی حیاط خلوت مدرن

دکور باصفای حیاط خلوت برای شب نشینی تابستان + عکس

با ایجاد تغییرات ساده در طراحی دکواسیون داخلی حیاط منزلتان می توانید آن را باصفا و زیبا بسازید و در شب های تابستان از آن لذت ببرید.
دکور باصفای حیاط خلوت برای شب نشینی تابستان + عکس

دکوراسیون حیاط خلوت رو چجوری بچینی؟ برای گذراندن اوقات در تابستان حتما نیاز نیست به بیرون از خانه و پارک بروید . اگر خانه شما حیاط دارد ، می توانید این اوقات را در حیاط خانه سپری کنید . نشستن در حیاط در تابستان بسیار لذت بخش است و یادآور خاطرات گذشته و خانه مادربزرگ و شب های پرستاره را برایمان زنده می سازد. پس اگر حتی حیاط خلوت کوچکی در قسمت پشت ساختمان دارید ، از آن نهایت استفاده را ببرید و با صرف هزینه اندک دکوراسیون حیاط خلوت تان را باصفا کنید و برای تابستان آماده سازید. با ما همراه باشید تا ایده های جذاب برای دکوراسیون حیاط خلوت را ببینید.

نکات مهم در طراحی حیاط باصفا

آب

در حیاط ایرانی عنصر آب اهمیت زیادی دارد و سبب تعدیل هوا در فصل گرما و برقراری آرامش در فضا می شود. در قدیم از آب درون حوض هایی به شکل دایره یا چهارگوش در حیاط نگهداری می شد. حوض هایی که عمق کمی داشتند و فواره ای سفالی نیز در وسط آنها تعبیه می شد.

این حوض آب را در مرکز و وسط حیاط قرار می دادند که قلب تپنده حیاط محسوب می شد. شما نیز می توانید برای کسب آرامش ، آب را مهمان حیاط خود کنید و فقط برای جریان آب در حیاط از حوض استفاده نکنید بلکه می توانید با روش های دیگری آب را در حیاط خود به جریان در آورید.

بیشتر بخوانید: با این مدل میز و صندلی به تراس و حیاط خونه صفا بده + عکس

اگر دوست دارید حیاط شما شکل مدرن به خود گیرد ، به جای حوض از آبنما استفاده کنید و هر جایی که دوست دارید آبنما را نصب کنید. آب در حیاط مدرن، جوش و خروش بیشتری دارد و صدای آن هم در فضا می پیچد.

آبنماهای دیواری

آبنماهای دیواری برای محوطه های کوچک مناسب و بسیار زیبا هستند.

آبنماهای صخره ای

برای فضاهایی مانند حیاط های بزرگ ، آبنماهای صخره ای بسیار مناسبند و زیبایی ویژه ای به حیاط می بخشد.

آبنماهای ترکیبی

یکی از پرطرفدارترین آبنماها، برای محوطه و حیاط مدرن که به خوبی با هر سبکی از محوطه سازی هماهنگ می گردند؛ آبنماهای ترکیبی هستند.

آبنماهای آبشاری

این نوع آبنماها در کنار طراحی فضای سبز و یک گلکاری مناسب به فضای حیاط شما جلوه و آرامش خاصی می بخشند و فضا را زیبا و رویایی می کنند.

چیدمان و دکوراسیون طراحی حیاط برای تابستان

فضای شب نشینی ها

اگر جایی را برای گردهمایی در زیر درخت انتخاب کرده اید برای روشنایی این قسمت چند چراغ آویز را با کمک طناب و سیم کشی از شاخه های درخت پایین بیاورید تا بالای میزها و صندلی ها قرار بگیرند تا مکان تجمع مشخص تر شده و فضای صمیمی فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: 10 ایده گرین وال «دیوار سبز مصنوعی» که امسال خیلی ترند شده + عکس

تنوع در نور و سایه

نوعی از چراغ ها را انتخاب کنید که بتوانید از راه آنها جالب ترین ویژگی های محوطه یا حیاطتان را برجسته نمایید و زیبایی محوطه خود را در شب و با تاکید بر ساختار معماری افزایش دهید.

نورپردازی استخر

نورپردازی استخر یک پیشنهاد وسوسه انگیز است اما قبل از نورپردازی استخر با بایدها و نبایدهایش آشنا شوید. زاویه قرارگیری چراغ ها در نورپردازی استخراهمیت فراوانی دارد. این زاویه باید طوری باشد که چشم افراد اطراف استخر را آزار ندهد. در بخش تهتانی استخر نیز نباید چراغی نصب کنید.

محل قرارگیری چراغ ها بسیار پر اهمیت است. بهتر است چراغ ها را روبه روی هم نصب کنید تا سایه های مزاحم کاهش یابد. کاشی های استفاده شده در بدنه استخر بهتر است رنگ روشن باشد تا نور بیشتری را به محیط اطراف خود منتشر کند.

منبع: نمناک

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/399adq

اخبار داغ