از بین بردن لکه مداد رنگی | پاک کردن لکه مداد رنگی روی دیوار | تمیز کردن لکه مداد رنگی

با این روش ها لکه مداد رنگی رو از دیوار پاک کن!

اگر در خانه بچه‌ ی کوچک داشته باشید، حتما با این مسئله مواجه می‌ شوید که روی بعضی از دیوار‌های خانه‌ی خود، لکه‌ ی مداد رنگی ببینید. در ادامه با بهترین ترفندهای از بین بردن لکه مداد رنگی همراه ما باشید.
1402/10/10 07:45
از بین بردن لکه

 افرادی که بچه کوچک در منزل دارند، نقاشی کردن و خط خطی کردن بچه ها روی دیوار رو تجربه کردند به همین دلیل ما در این مطلب از سبک زندگی به ترفندهای از بین بردن لکه مداد رنگی از روی دیوار اشاره می کنیم. از بین بردن لکه مداد رنگی از روی دیوار کار راحتی بوده و با لوازم دم دستی نیز قابل انجام است؛ بنابراین به خط خطی‌ های روی دیوار به عنوان یک دردسر بزرگ و همیشگی نگاه نکنید. در ادامه با 5 ترفند کاربردی از بین بردن لکه مداد رنگی همراه ما باشید.

روش‌های پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار

1. جوش شیرین

جوش شیرین از مواد مفید و کاربردی در منزل است که برای نظافت نقاط مختلف از آن استفاده می‌شود. بهترین پاک کننده لکه مداد از روی دیوار گچی، استفاده از جوش شیرین است. تنها کافی است در یک ظرف جوش شیرین را با آب گرم مخلوط مکنید و یک تکه پارچه تمیز را به این مواد آغشته کنید، و روی ناحیه لکه شده بکشید تا لکه به طور کامل پاک شود.

2. سرکه سفید

سرکه سفید حاوی اسید استیک است که برای پاک کردن اثرات مداد رنگی از دیوار توصیه می‌شود. در این مرحله کافی است یک مسواک کهنه را بردارید و آن را در محلولی از آب و سرکه فرو برده و روی لکه بکشید، در حین کار نیز با یک دستمال نخی مرطوب روی دیوار بکشید تا میزان پیشرفت کار را ملاحظه کنید.

3. استفاده از خمیر دندان 

خمیر دندان یکی دیگر از موارد موثر در از بین بردن آثار مداد رنگی از روی دیوار است؛ نکته مهمی که باید در این مرحله به آن توجه داشت این است که از خمیر دندان ژله‌ای نباید استفاده کرد؛ چرا که می‌تواند دیوار را بدتر لکه کند. برای پاک کردن دیوار با این مواد باید خمیر دندان را روی یک فرچه بزند و روی لکه‌های دیوار بکشید، سپس ده دقیقه صبر کند و بعد دیوار را با یک دستمال نخی به آرامی پاک کنید.

4. مایع ظرفشویی

استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار نیز راه حلی مفید و کاربردی است به شرط آنکه بلافاصله بعد از خط خطی شدن دیوار، آن را با اسکاچ آغشته به مایع ظرفشویی تمیز کنید. حتما بعد از اتمام کار، با دستمال مرطوب مایع ظرفشویی اضافی را از دیوار پاک کنید.

5. استفاده از اسفنج‌های پاک کننده

یک سری اسفنج‌هایی در بازار هستند که می‌توانند لکه‌ها را از روی دیوار یا سطوح دیگری مثل سینک، درها و حتی کفش‌های شما پاک کنند. این اسفنج‌ها طوری ساخته شده‌اند که باعث سایش دیوارهای شما نشوند.
هم‌چنین برای استفاده، هیچ نیازی به یک محصول پاک کننده‌ی اضافی ندارند و خودشان می‌توانند به تنهایی کار یک پاک کننده را نیز انجام دهند. فقط کافی است که آن‌ها را کمی خیس کنید و فشار دهید، بعد می‌توانید هر لکه‌ای را که خواستید با آن‌ها پاک کنید.

منبع: دلتا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/39byq2

اخبار داغ