جمع کردن شیشه با جارو برقی

جاروبرقی کشیدن خرده شیشه، برای جاروبرقی ضرر داره؟!

لیوان شیشه‌ای افتاد و شکست؟ یک لحظه صبر کنید و جارو برقی را روشن نکنید! این مطلب را به خاطر بیاورید و کمی احتیاط کنید.
1403/05/27 19:00
جاروبرقی کشیدن خرده شیشه، برای جاروبرقی ضرر داره؟!

اگر اولین حدس شما این بود که جاروبرقی را آورده و شیشه‌ها را جارو کنید، حتما به خواندن مطلب ادامه دهید. نکات مهمی در مورد استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن شیشه طبق نظر کارشناسان و متخصصین نظافت خانگی در این مطلب برای شما آورده‌ایم.

جارو برقی کشیدن خرده شیشه‌ها

آیا می توانید خرده شیشه را جاروبرقی بکشید؟

اولین سؤال این است که، آیا برای تمیز کردن شیشه باید از جاروبرقی استفاده کنید؟ به گفته کوری هانکینز، مدیر عامل شرکت House of Vacuums که یکی از کارهایش تعمیر جاروبرقی‌هاست، پاسخ به این سؤال هم بله و هم خیر است.

«شما باید در مرحله باید از یک گردگیر و جارو یا چیزی که بتواند [شیشه] را جارو کند، استفاده کنید. حتی روی یک فرش یا موکت، شما باید قطعات بسیار بزرگ را بردارید. و بعد از آن، بهترین کار این است که تکه‌های کوچک شیشه‌ای را که به تعداد زیادی تکه ریزه می‌شکنند، جاروبرقی بکشید»

بیشتر بخوانید: (ویدیو) لوله خرطومی جاروبرقی پاره شده؟ بدون چسب تو خونه درستش کن!

به عبارت دیگر، قبل از دور انداختن تکه‌های شیشه بزرگ‌تر، مستقیما به سمت جاروبرقی نروید. جاروبرقی می‌تواند به بیرون آمدن قطعات ریز شیشه از شیارهای کف چوبی یا از روی فرش کمک کند، اما نباید شیشه‌های بزرگتر از دانه های شن را به جاروبرقی بسپارید چون خرده شیشه‌های بزرگ‌تر می‌توانند به برس غلتکی و سایر اجزای جاروبرقی شما آسیب برسانند. 

امن‌ترین روش برای جاروبرقی کشیدن خرده شیشه

اگر نمی‌خواهید در درازمدت با خطر آسیب رسیدن به جاروبرقی خود مواجه شوید، می‌توانید شیشه را با ابزارهای دیگر تمیز کنید. یک گردگیر و جارو قابل اعتماد هستند، یا حتی استفاده از یک حوله کاغذی مرطوب برای برداشتن تکه های کوچک شیشه پس از برداشتن تکه‌های بزرگ‌تر.  جالب است بدانید حتی فشار دادن یک تکه نان تست برای برداشتن خرده‌های ریز شیشه کار می کند! (فقط باید با قربانی کردن یک برش نان مشکلی نداشته باشید.)

جاروبرقی‌های خانگی به کلی برای جمع کردن تکه شیشه طراحی نشده‌اند و به آن‌ها آسیب می‌رسد.

اقدامات احتیاطی برای جارو کشیدن شیشه های شکسته

قبل از شروع تمیز کردن هر خرده بزرگ شیشه، پوشیدن یک جفت دستکش محافظ ضروری است، حتی اگر از انبر یا ابزار دیگری برای گرفتن قطعات استفاده کنید. خرده های شیشه به طرز فریبنده‌ای تیز هستند و یک لغزش دست می‌تواند منجر به بریدگی و جراحت شدیدی شود.

با استفاده از دستکش‌ها، مطمئن شوید که قطعات شیشه را در ظرفی که برای دور ریختن شیشه مناسب است، مانند یک سطل یا کارتن مقوایی و پلاستیکی بیندازید. تکه‌های شیشه به راحتی می‌توانند کیسه زباله معمولی را پاره کنند و به زمین بیفتند و باعث بروز اتفاق ناگواری برای شما یا سایر افراد شوند.

آنچه را که هرگز نباید جاروبرقی بکشید

یک چیزی که هرگز نباید جاروبرقی بکشید – در حقیقت شیشه شکسته نیست و بلکه آب است سعی نکنید مواد ریخته شده را با جاروبرقی تمیز کنید.

بهتر است از جاروبرقی خود برای تمیز کردن چیزهایی که در مورد آنها مطمئن نیستید استفاده نکنید و مراقب باشید که هرکاری که با جاروبرقی می‌کنید، از عملکرد درونی آن محافظت کنید. برای مهمانی شام بعدی خود یک گردگیر و جارو در دسترس داشته باشید تا آماده شوید.

منبع: ستاره




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/39kkzw

اخبار داغ