گل طبیعی | تازه نگه داشتن گل طبیعی | نگهداری گل طبیعی

با این روش ها نزار گل طبیعی زود پژمرده بشه!

وقتی بهمون گل طبیعی کادو میدن و یا خودمون میخریم، دلمون میخواد برای مدت طولانی تازه بمونه. برای نگهداری گل طبیعی راه هایی وجود داره که ما در ادامه بهتون میگیم!
1402/11/25 16:45
گل طبیعی

نگهداری گل طبیعی رو بلدید؟! وقتایی که گل طبیعی می خریم یا بهمون هدیه داده میشه، دلمون میخواد برای مدت طولانی تره تازه و زیبا بمونه؛ به همین دلیل نگهداری گل طبیعی  موضوع مهمیه.  بیشتر گل های طبیعی بعد دو روز پژمرده میشن. ما در ادامه روش های نگهداری گل طبیعی رو بهتون یاد میدیم که گل طبیعی رو مدت بیشتری تازه نگه دارید. همچنین ایده های گل طبیعی که می توانید برای خواستگاری و یا هدیه دادن انتخاب کنید رو براتون قرار دادیم.

ترفند های تازه نگه داشتن گل طبیعی برای مدت طولانی

تازه نگه داشتن گل ها یکی از موارد مهمی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. روش های زیادی برای تازه و شاداب نگه داشتن گل و گیاهان وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است و توسط این روش ها شما می توانید عمر گل و گیاهان خود را طولانی تر کنید و از زیبایی گل های خود لذت ببرید.

نگهداری گلها با وایتکس

شما می‌توانید کمتر از یک قاشق چای‌خوری وایتکس را با آب مخلوط کرده و به گلدان گل اضافه کنید. در این زمان وایتکس برای گیاه به عنوان آفت کش عمل کرده و مانع حضور باکتری‌ها در آب گلدان می‌شود. بنابراین با از بین رفتن باکتری‌ها ریشه به خوبی جذب را انجام می‌دهد و عمر گل افزایش خواهد یافت.

گل‌هایتان را روی طاقچه و لب پنجره نگذارید.

درست است که گل‌ها زیر نور آفتاب فوق‌العاده به نظر می‌رسند، اما همین نور آفتاب است که به فرآیند پژمرده شدن گل‌های شاخه بریده سرعت می‌بخشد و باعث می‌شود که گل‌ها ظرف یک یا دو روز پژمرده شوند. سعی کنید گل‌هایتان را در سایه نگه دارید. این یک نکته‌ی بسیار مهم در نگهداری از دسته گل طبیعی است.

گلدان را پیش از استفاده بشویید.

دسته گل‌ها را پیش از شستن گلدان‌ها در گلدان نگذارید زیرا که باکتری و قارچ‌های دسته گل قبلی به فرآیند پوسیدگی سرعت می‌بخشند و باعث می‌شوند که گل شما به سرعت بمیرد.

گل‌هایتان را دور از دستگاه‌های تهویه هوا قرار دهید

گل‌ها محیط مرطوب را دوست دارند و هرچه محیط شما مرطوب باشد گل‌ها عمر بیشتری خواهد داشت. دستگاه‌های تهویه و تصفیه ، هوا را خشک کرده و موجب کوتاهی عمر گل‌های شاخه بریده می‌شوند.

استفاده از نوشابه

یکی از روش های تازه نگه داشتن گل استفاده از نوشابه های گازدار می باشد. نوشابه به دلیل داشتن شکر موجب تازه نگهداشتن گل ها و گیاهان شما می شود. شما می توانید با ریختن ۴/۱ فنجان نوشابه به داخل گلدان گل سبب کمک به شاداب تر ماندن گل ها نمایید.

استفاده از اسپری مو

این روش نیز یکی از روش هایی است که می توانید توسط آن گل های خود را تازه تر نگه دارید و برای تازه نگه داشتن گل خود از آن استفاده نمایید. برای این کار اسپری مو را با فاصله ی حدود بیست سانتی متر از گل ها گرفته و بر روی آن ها اسپری نمایید.

استفاده از سرکه ی سیب برای تازه نگه داشتن گل ها

برای این روش سرکه ی سیب را همراه با مقادیر مساوی شکر در آب گلدان خود بریزید و خوب مخلوط نمایید. برای تاثیر بیشتر این روش آب گلدان را هر چند روز یک بار تعویض نمایید.

استفاده از آسپیرین

برای این کار شما می توانید چند آسپیرین را با هاون و یا هر وسیله ی دیگری خرد کرده و در آب گلدان هایتان بریزید و هم بزنید.

استفاده از سکه فلزی برای تازه نگه داشتن گل ها

شما برای این کار می توانید سکه و قند را به آب گلدانتان انداخته و سبب طولانی شدن عمر گل ها و شاداب تر ماندن ان ها و تازه نگه داشتن گل ها شوید.

 استفاده از شکر

یکی دیگر از روش های رایج استفاده از شکر برای تازه نگه داشتن گل ها می باشد. استفاده از شکر سفید به همراه سرکه یکی دیگر از راه های شاداب ماندن گل ها می باشد. برای این روش شما می توانید حدود 2 الی 3 قاشق غذاخوری شکر را به همراه 2 قاشق غذاخوری سرکه ی سفید در داخل آب گرم ریخته و حل نمایید.

استفاده از آب جوش برای تازه نگه داشتن گل ها

آب جوش یکی دیگر از راه حل هایی می باشد که شما می توانید با این روش به شاداب و با طراوت ماندن گل و گیاهانتان کمک کنید. برای این منظور لازم است شما ساقه ی گل هایتان را به صورت اریب بریده و آب جوش را بر روی ساقه خصوصا قسمت بریده شده بریزید سپس آن را درون آب گلدان تان قرار دهید و آب گلدانتان را هر چند روز یکبار تعویض نمایید. این یکی از روش های معروفی است که برای تازه نگه داشتن گل انجام می دهند.

بریدن ساقه ها برای تازه نگه داشتن گل ها

برای این کار شما لازم است به طور مرتب هر چند روز ساقه ی گل هایتان را کوتاه نمایید. لازم به ذکر است که باید ساقه ی گل هایتان را با استفاده از یک چاقو و یا قیچی تیز زاویه دار ببرید تا گیاه به راحتی بتواند آب را به بالا بکشد. باید دقت گردد که ساقه ی گل نباید آسیب ببیند زیرا در این صورت مانع جذب درست آب می شود. باید توجه شود که تمام قسمت های فرسوده و آسیب دیده ی گلبرگ و برگ ها جدا شوند.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3e59p3

اخبار داغ