پوست کندن باقلا | پاک کردن باقلا سبز | تمیز کزدن باقالی

روش های سریع برای پوست کندن باقلا سبز | باقالی رو اینجوری تمیز کن!

اگر با روش پوست کندن باقلا سبز آشنا باشید، می‌ توانید به‌ سادگی این غذای جذاب را در منزل هم تهیه کنید.
روش های سریع برای پوست کندن باقلا سبز | باقالی رو اینجوری تمیز کن!

باقلا سبز یکی از خوراکی‌های محبوب و خوشمزه است که با فرا رسیدن فصل بهار به بازار می‌آید. بهتر است نحوه درست پوست کندن باقلا سبز را یاد بگیرید تا وقت زیادی از شما نگیرد! پوست کندن باقلا سبز شاید کمی سخت به‌نظر برسد؛ اما با چند ترفند ساده می‌توانید این کار را تندتر انجام دهید. در ادامه این بخش از سبک زندگی با روش های پوست کندن باقلا سبز همراه ما باشید!

باقلا یکی از گیاهان خوراکی است که هم‌زمان با فرا رسیدن بهار به بازار می‌آید و در میان ایرانیان یک خوراکی محبوب است. باقلا سرشار از ویتامین و مواد معدنی مانند منگنز، مس، فسفر، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی و... است و یکی از غنی‌ترین منابع فیبر، پروتئین و فولات محسوب می‌شود. خوردن باقلا برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مفید است؛ زیرا به تنظیم و پایین آمدن فشار خون کمک می‌کند؛ همچنین خوردن باقلا موجب کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. اما خوردن باقلا برای افرادی که دچار بیماری فاویسم هستند، مضر است و این افراد بهتر است هرگز با گیاه باقلا تماس نداشته باشند.

روش اول پوست کندن سریع باقلا

ساده‌ترین روش برای پوست‌کندن باقالی این است که ابتدا با یک برش طولی غلاف آن را از هم باز و سپس با نوک چاقو باقلا‌ها را از غلاف جدا کنید. باقلاها را در یک سینی بزرگ بریزید و روی آن نمک بپاشید؛ چرا که نمک باعث می‌شود پوسته آن‌ها لیزتر شود. بعد از این‌که کمی سینی را تکان دادید تا نمک به همه سطوح برسد، با دست باقلاها را پوست بگیرید.

بیشتر بخوانید: روش پخت باقلا سبز با پوست؛ به سبک بازاری!

روش دوم پوست کندن سریع باقلا

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پوست کندن سریع باقلا، جوشاندن آن‌هاست؛ به این منظور باید یک قابلمه بزرگ را از آب پر و تا فاصله جوش‌آمدن آن، باقالی‌ها را از غلاف خارج کنید. باقالی‌ها را در آبِ در حال جوش بریزید و شعله را زیاد کنید. اجازه دهید ۵ دقیقه بپزند و سپس آن‌ها را در آبکش بریزید.

یک کاسه بزرگ را پر از چند قالب یخ  و آب سرد کنید و باقالی‌هایی را که همان لحظه آبکش شده‌اند در آن بریزید. اجازه دهید باقالی‌ها برای ۵ دقیقه در ظرف بمانند؛ چرا که تفاوت دمای میان آب جوش و آب سرد باعث واردشدن شوک به آن‌ها می‌شود. حال مجددا باقالی‌ها را داخل سبد آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. به‌دلیل شوک دمایی، پوست باقالی‌ها نرم و راحت و سریع جدا می‌شود.

روش سوم پوست کندن سریع باقلا

یکی دیگر از راه‌های ساده برای گرفتن پوست باقالی، قراردادن آن‌ها در فریزر است. برای این کار ابتدا باید باقلاها را از پوست اصلی خارج کنید و سپس در یک سینی استیل یا هر ظرف نشکن دیگری بریزید. سینی را برای یک ساعت در فریزر قرار دهید و بعد از خارج‌کردن، آن‌ها را روی یک پارچه خشک بریزید.

سی دقیقه زمان دهید تا یخ باقالی‌ها باز شود؛ سپس آن‌ها را پوست بگیرید. این روش نسبت به دو مورد بالا راحت‌تر است و اگر قصد دارید آن‌ها را فریز کنید، پیشنهاد می‌شود برای پوست کندن سریع باقلا از این روش استفاده کنید.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3ekwo9

اخبار داغ