کلم بروکلی پلو | طرز تهیه کلم بروکلی پلو | غذا با بروکلی پلو

تا فصلشه، این غذای جدید رو با کلم بروکلی درست کن! + طرز تهیه بروکلی پلو

کلم بروکلی یکی از سبزیجات پرخاصیت است که به عنوان منبعی غنی از مواد مغذی شناخته میشه که می توان غذاهای خوشمزه ای با آن درست کرد. در ادامه با دستور پخت کلم بروکلی همراه ما باشید.
1402/09/19 09:15
 کلم بروکلی پلو

در این مطلب از سبک زندگی دستور پخت کلم بروکلی پلو را به شما آموزش می دهیم. کلم بروکلی پلو یکی از ساده‌ترین غذاهای خوشمزه و بین المللی می‌باشد که در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را بپزید. بروکلی منبعی غنی از مواد مغذی است که خاصیت های زیادی دارد و می‌‌توانید آن را به صورت خام و یا پخته شده استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه کلم بروکلی پلو خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم کلم بروکلی پلو

  • کلم بروکلی : 1 ساقه متوسط خرد شده
  • برنج : 2 پیمانه
  • کره : 2 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر : 1/4 قاشق غذاخوری 
  • فلفل قرمز : 1/8 قاشق غذاخوری 
  • فلفل سیاه تازه
  • پنیر پارمسان : 1/4 پیمانه رنده شده 
  • پنیر چدار : 1 پیمانه خرد شده

طرز تهیه کلم بروکلی پلو

مرحله اول) به هر روشی که دوست دارید و راحت هستید می تونید برنج را بپزید من این بار برنج دمی درست کردم . 2 پیمانه برنج را با 3 پیمانه آب و کمی نمک درون قابلمه ریختم و برای 30 دقیقه صبر کردم تا برنج خیس بخورد سپس روی شعله قرار دادم زمانی که آب بجوش آمد شعله را کم کردم تا برنج به صورت ملایم بپزد و در آخر از یک دمکنی استفاده کردم تا آب برنج کشیده شود. حتما از یک قابلمه کمی بزرگ استفاده کنید تا بتوانید راحت بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم) در زمانی که برنج می بپزد یک عدد کلم بروکلی را بشویید و گل های آن را از ساقه جدا کنید و بخار پز کنید سپس ریز خورد کنید.

 

مرحله سوم) وقتی برنج دم آمد 2 قاشق غذاخوری کره ، 1/4 قاشق غذاخوری پودر سیر ، 1/8 قاشق غذاخوری فلفل قرمز و  کمی فلفل سیاه تازه آسیاب شده را روی برنج می پاشیم و هم می زنیم تا با برنج مخلوط شود . بهتر هست بعد از پخت ادویه ها را اضافه کنیم تا رنگ و عطر اون ها ملموس باشه 

مرحله چهارم) سپس کلم بروکلی خرد شده را اضافه میکنیم و با برنج ترکیب می کنیم. تو این مرحله با گرمای برنج عطر کلم بروکلی ها در می آید و باید کمی صبر کرد تا دمای برنج کم بشه تا وقتی پنیر رو بهش اضافه می کنیم پنیر ذوب نشه.

مرحله پنجم) در آخر  1/4 پیمانه پنیر پارمسان رنده شده که باید حالت پودر و خیلی ریز باشه و 1 پیمانه پنیر چدار که درشت رنده کردیم را اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم.

مرحله ششم) کلم بروکلی پلوی شما آماده هست اما فقط یک نکته بگم که بهتر هست پنیر در این غذا ذوب نشه و فقط با گرمای برنج کمی گرم بشه تا عطر اون کل برنج رو بگیره اما اگه شما طرفدار پنیر ذوب شده هستید می تونید وقتی برنج گرم هست پنیر رو اضافه کنید تا ذوب بشه پس هر جور که دوست دارین از این غذا لذت ببرید. 

منبع: همیارپز




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3g9k92

اخبار داغ