اصول دکوراسیون | چیدمان دکوراسیون | طراحی دکوراسیون منزل | اشتباهات چیدمان منزل

خونه 300 متری هم با این اشتباهات کوچیک نشون داده میشه!

یه سری قوانین در اصول دکوراسیون داریم که باید اونا رو رعایت کنیم، در غیر این صورت منزل ما کوچک تر از اون چیزی که هست نشون داده میشه!
خونه 300 متری هم با این اشتباهات کوچیک نشون داده میشه!

اصول دکوراسیون منزل به شیوه درست و البته دلنشین، موارد مختلفی را مد نظر قرار میده، در حقیقت برای اصول دکوراسیون منزل لازمه که بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون رو بدونیم تا خونمون کوچیک تر نشون داده نشه، در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با چند تا از اشتباهات اصول دکوراسیون که منزل رو کوچک تر میکنه آشنا میکنیم!

1- استفاده زیاد از رنگهای تیره

رنگهای تیره اگرچه فضا را بسیار شیک و دنج می کنند اما در خانه های کوچک باید خیلی با احتیاط از آنها استفاده کرد. مثلاً اگر به مبل های تیره علاقه دارید همانطور که در نحوه ی دیزاین مبل قهوه ای توضیح دادیم، سعی کنید فضای اطراف مبلمان، مانند کف، سقف، دیوار و ... را کاملا روشن کنید تا اثر کوچک کنندگی مبل تیره را خنثی نماید. یا مبل ها را در ترکیب پارچه های تیره و روشن انتخاب کنید، مثلاً کاناپه ی اصلی را تیره بردارید و در سایر اجزای مبلمان هم از پارچه های خیلی روشن استفاده نمایید. 

  

دور دیوارهای تیره را خط بکشید. دیوار های تیره می تواند فضا را بسیار کوچکتر و دلگیر کند. در عوض می توانید یکی از دیوارها یا قسمتی از یک دیوار را تیره تر کنید . اینگونه علاوه بر ایجاد جذابیت، به فضا عمق هم داده اید.

 

2- خرید وسایل حجیم و زیاد 

فاجعه آمیزترین بخش ماجرا همین جاست. وسایل اضافه و دست و پاگیر، مسیرهای رفت و آمد را می بندند، جا را تنگ می کنند، گردش انرژی را در خانه مختل می کنند ، زیبایی خود و خانه را از بین می برند و ده ها مشکل دیگر که شما را از منزلتان نا امید خواهد کرد. در واقع شما با این کار نه تنها دکوراسیون خانه را نابود می کنید بلکه مبلغ هنگفتی پول دور ریخته اید.

  

برای پرهیز از این اتفاق تراژیک بهترین کار اندازه گیری ابعاد منزل و داشتن تعریف فضایی است. از قبل برای خودتان مشخص کنید که چه فضاهایی در نشیمن خود دارید. نشیمن، تی وی روم ، ناهار خوری و ... از جمله فضاهایی هستند که معمولا در هر خانه ای با آنها مواجه هستیم. هر کدام از این فضاها را به دقت مشخص کرده و اندازه گیری نمایید تا بدانید دقیقا به چه تعداد مبل و با چه ابعادی نیاز دارید. برخی مبل ها به خاطر ظاهر ظریف و رنگ روشن خود، خانه را بزرگتر نشان می دهند  و برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند که سعی کنید حتما هنگام خرید به این موضوع توجه کنید. در مطلب چند دست مبل بخرم می توانید نحوه تفکیک فضاهای مختلف خانه و اختصاص تعداد مورد نیاز مبلمان برای هر فضا را با جزئیات مطالعه نمایید. 

3- چیدمان نادرست مبلمان 

مبلمان از اصلی ترین وسایل اتاق نشیمن است که علاوه بر رنگ و مدل, چیدمان آن نیز تاثیر زیادی در جذابیت منزل شما دارد. در مطلب چیدمان اصولی مبل استیل و اشتباهات رایج چیدمان مبلمان نکات زیادی در این خصوص ارائه شد. اما به طور کلی برای چیدمان اصولی مبلمان ابتدا باید به دنبال یک نقطه ی کانونی بگردید . نقطه ی کانونی موجب ایجاد یک نظم ذاتی در فضا شده و ناخودآگاه خانه ی شما را زیباتر و آرامبخش تر می نماید. پس از آن می توانید مبل های مناسب خود را حول آن بچینید.

  

هنگام چیدمان مبلمان حتما فاصله های ضروری بین هر مبل با مبل دیگر، مبلمان با جلو مبلی، مبل با تلویزیون، مبل با دیوار و ... را رعایت کنید. برخی از کارهایی که با هدف بزرگتر نشان داده خانه انجام می شوند اما در عمل نتیجه ی معکوس می دهند عبارتند از؛ چیدمان اتوبوسی، چسباندن مبل ها به یکدیگر، چسباندن مبل ها به دیوار و ... که با پرهیز از آنها می توانید خانه ی خود را بسیار زیباتر و دلباز تر کنید.

4- نحوه پهن کردن فرش 

فرش هم از مهمترین عناصر نشیمن است که باید طبق فضاهایی که تعریف کرده اید، خریداری شود. در واقع فرش ها، یک تفکیک کننده ی فضای ساده و در دسترس هستند که می توانند خانه ی شما را بسیار زیباتر کنند. پس ابتدا فضای مورد نظر را با مبلمان تصور کرده و سپس اقدام به خرید فرش نمایید. در مطلب اول فرش بخرم یا مبل، به طور کامل به این موضوع پرداختیم. پهن کردن فرش از لبه ی دیوار و پوشاندن تمام خانه با آن، محیط زندگی شما را به طور محسوسی کوچکتر نشان می دهد. سعی کنید برای خانه های کوچک از فرش های رنگ روشن و به اندازه فضای زیر مبلمان استفاده کنید تا محیط زندگیتان شبیه خانه های ژورنالی شود. 

  

 

5- نحوه نصب پرده

پرده ها نیز در کوچکتر یا بزرگتر نشان دادن خانه، نقش مهمی ایفا می کنند که قابل انکار نیست. زدن پرده دقیقا از لبه ی پنجره ها می تواند به طور عجیبی خانه را کوچک و دلگیر نشان دهد اما بالعکس رعایت فاصله ی حداقل ۲۵ سانتی از دو طرف پنجره و قرار دادن میله ی پرده در نزدیکترین نقطه به سقف می تواند تاثیر شگفت آوری در بزرگتر نشان دادن خانه داشته باشد. برای خانه های کوچک بهتر است از پرده های حریر، کتان ساده و ... در رنگهای روشن و حتی الامکان سفید استفاده شود. تا خانه ی شما دلباز تر شود. 

  

6- تابلوهای کوچک و زیاد پشت مبلمان 

مطلب چه تابلویی برای پشت مبلمان مناسب است را حتما بخوانید تا بدانید برای خرید تابلوی مناسب پشت کاناپه، چه نکاتی را باید در نظر بگیرید . اما با توجه به تیتر این مقاله باید بگوییم، استفاده از تابلوهای زیاد و شلوغ کردن دیوار پشت مبلمان اصلا مناسب خانه های کوچک نیست. ما منکر دنج تر و خصوصی تر شدن فضا با این کار نمی شویم، اما اگر می خواهید خانه ی دلبازی داشته باشید از انجام این کار اجتناب کنید و به جای آن از یک تابلوی بزرگ به طول دو سوم کاناپه، یا دو تا تابلوی متقارن و یا نهایتا سه تابلو پشت مبلمان اصلی استفاده کنید تا خانه ی شما شلوغ و شلخته به نظر نرسد.

  

 

منبع: مبلمان میلاد




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3g9rx2

اخبار داغ