از بین بردن بوی دود | رفع بوی دود از لباس | از بین بردن بوی دود از لباس

بوی دود لباسات رو با این ترفند های ساده بدون شستشو از بین ببر!

اگر برای از بین بردن بوی دود از لباس فرصتی برای شستشو ندارید و می خواهید بدون شستشو بوی دود لباستان را رفع کنید با این مطلب از سبک زندگی همراه باشید.
1402/09/30 13:00
از بین بردن بوی دود

 از بین بردن بوی دود از لباس کار راحتیه و ما در این مطلب از سبک زندگی کاربردی ترین ترفند های از بین بردن بوی دود از لباس رو بهتون معرفی می کنیم. حتما برای شما پیش آمده که با ایستادن در کنار آتش یا با سوختن یک غذا و یا حتی با قرار گرفتن لباس شما در محلی که دچار آتش سوزی شده، لباستان بوی دود بگیرد. در ادامه ترفند های ساده و فوری برای از بین بردن بوی دود از لباس رو بهتون معرفی می کنیم تا در زمان هایی که فرصت کافی برای شستن لباس ها ندارید از آن ها استفاده کنید.

ترفند های از بین بردن بوی دود از لباس

لباس خود را هوا دهید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رفع بوی دود از لباس و اینکه لباس‌هایتان بوی بهتری بدهد و آن هم وقتی که به ماشین لباس‌شویی دسترسی ندارید، این است که بگذارید لباس در هوای تازه و آزاد بماند. با آویزان کردن آن ها در یک منطقه بیرونی که تهویه مناسب دارد، بوی دود پس از مدت کوتاهی از روی لباستان فرار خواهد کرد!!

جوش شیرین را امتحان کنید

اگر تا به حال به جعبه جوش شیرین نگاه کرده باشید، احتمالاً خواهید دید که یکی از کاربردهای آن از بین بردن بو است. برای استفاده از این ماده کافیست لباس خود را در یک کیسه زباله بزرگ یا کیسه خرید پلاستیکی قرار دهید. بعد، حدود نصف فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید و کیسه را محکم ببندید. لباس را با جوش شیرین به مدت 2 دقیقه تکان دهید تا جوش شیرین فرصتی برای پوشاندن لباس شما پیدا کند. بگذارید لباس یک شب بماند تا جوش شیرین بوی دود را از لباسی که در آن نفوذ کرده است خارج کند. روز بعد، کیسه را باز کنید و جوش شیرین را از روی لباس تکان دهید. این کار باید به از بین بردن بوی سیگار از لباس نیز کمک کند.

استفاده از سرکه

 مقداری مخلوط سرکه و آب را بر روی لباسی که بوی دود می دهد اسپری کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی لباس باقی بماند. این کار یکی از بهترین روش های از بین بردن بوی دود از لباس می باشد.

استفاده از بخار

بخار یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید در مواقعی که ماشین لباسشویی در دسترس ندارید از آن استفاده کنید. اول از هر چیزی برچسب و تگ های لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بخار دادن برای لباس شما مناسب است. اتویی که قابلیت تولید بخار دارد بردارید و آن را با آب مقطر پر کنید. برای خلاص شدن از رفع بوی دود از لباس از آن استفاده کنید. توجه کنید که اگر لباستان بافت باشد نحوه اتو زدن صحیح لباس بافت بسیار می تواند مهم باشد.

منبع: ژیلمو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3g9yd2

اخبار داغ