از بین بردن بوی سوختگی | رفع بوی سوختگی | از بین بردن بوی سوختگی از خانه

با این ترفندها دیگه بوی سوختگی تو خونه نمیمونه!

قطعا سوختن غذا را تجربه کرده‌ اید، اما شاید نمی‌ دانستید برای رفع بوی سوختگی چه کارهایی باید انجام دهید. با بهترین ترفند های از بین بردن بوی سوختگی از خانه همراه ما باشید.
1402/09/29 13:00
 رفع بوی سوختگی از خانه

در این مطلب از سبک زندگی ترفندهای از بین بردن بوی سوختگی از خانه رو به شما معرفی می کنیم. پس از اینکه غذایی در آشپزخانه می سوزد بدترین چیزی که از آن باقی می ماند بوی سوختگی است که بسیار آزار دهندست. از بین بردن بوی سوختگی غذا و سرخ کردن مواد غذایی مانند سیر و پیاز شاید مشکل بسیاری از خانم های خانه دار باشد که شما به راحتی با چند ترفند ساده می توانید بوی بد فضای خانه تان را از بین ببرید. در ادامه با 6 تا از بهترین ترفندهای از بین بردن بوی سوختگی از خانه همراه ما باشید

 

راهکارهای طبیعی و گیاهی برای رفع بوی سوختگی از خانه

میخک 

15 تا 20 عدد میخک در یک لیتر آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا نیم ساعت بجوشد. این روش به تنهایی باعث رفع بوهای بد خواهد شد. میخک ها دوباره می توانند استفاده شوند تا به شگل طبیعی آشپزخانه را از مواد شیمیایی مضر پاکسازی کنند.

دارچین 

کاسه ای پر آب روی شعله اجاق گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا کمی از پودر آن را داخل آن بریزید و اجازه دهید روی شعله ملایم کم کم به جوش آید. عطر دارچین فضا را معطر کرده و بوی حاصل از سوختگی و حتی سرخ کردنی را از بین خواهد برد.

سرکه سفید 

یک لیتر آب را با دو فنجان سرکه سفید بجوشانید تا با این شیوه به جذب بوی سوختگی کمک کنید. اگر نان دارید، کمی سرکه روی تکه های آن بریزید و آن را در مکان های مختلف در اطراف آشپزخانه بگذارید تا بوی سوختگی را از بین ببرد.

لیمو

برش های لیمو را در آب بجوشانید و اجازه دهید چند دقیقه در همان حالت جوش باقی بماند تا عطر مرکبات در خانه پیچیده و بوی بد سوختگی رفع شود.

قهوه 

قهوه بوی مطبوعی دارد، گذاشتن قهوه در طول شب در مایکروویو پس از پاک کردن آن می تواند به رفع بوی بد بخصوص بوی سوختگی کمک کند. همچنین می توانید با جوشاندن قهوه داخل ظرف آب بوی نامطبوع سوختگی را از خانه رفع کنید.

وانیل 

توپک های پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و در تمام اتاق قرار دهید تا بوی بد و سوختگی را جذب کند.

پیاز 

پیاز را در یک کاسه آب ریخته و بعد از آغشته شدن کامل پیازها به آب به چند ظرف کوچکتر منتقل کنید، ظروف حاوی آب و پیاز را در سرتاسر اتاق قرار دهید تا به جذب بو کمک کند.

زغال 

در مطالب قبلی بخش رازهای خانه داری نمناک گفتیم که زغال یک جاذب بو است، پس برای رفع بوی سوختگی از خانه آن را در کاسه قرار داده و در مکان های بودار قرار دهید ، به این شکل بوی زننده به تدریج کاسته می شود.

قند و ادکلن 

داخل یک ظرف کوچک کمی ادکلن خوشبو بریزید و یک حبه قند چهار گوش داخل آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کند و قند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید این روشی است موثر برای رفع بوی بد سوختگی از خانه. 

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gaaz3

اخبار داغ