بورک حلزونی با مرغ و قارچ | طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ | مواد لازم بورک حلزونی با مرغ و قارچ

با بورک حلزونی، حال و هوای استانبول رو بیار تو خونه! + طرز تهیه

بورک حلزونی با مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای ترکی خوشمزه و لذیذه! با طرز تهیه این بورک خوش طعم همراه ما باشین!
با بورک حلزونی، حال و هوای استانبول رو بیار تو خونه! + طرز تهیه

بورک حلزونی با مرغ و قارچ یک میان وعده و پیش غذای فوق العاده پرطرفدار در کشور ترکیه است. در مواد اولیه این غذا می‌توانید هر چه دوست دارید استفاده کنید. به همین دلیل بورک حلزونی با مرغ و قارچ میتواند گزینه مناسب هم برای شام و هم برای ناهار باشد. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ آشنا می کنیم!

مواد لازم بورک حلزونی با مرغ و قارچ

  • خمیر یوفکا مستطیل شکل: به مقدار لازم
  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • پیاز:۱ عدد
  • قارچ: ۱۰۰ گرم
  •  فلفل دلمه ای: نصف یک عدد
  • جعفری: ۲ قاشق
  • رب: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ

ابتدا سینه مرغ رو با کمی روغن و یک عدد پیاز خرد شده و نمک و فلفل تفت میدیم تا تغییر رنگ پیدا کنه ( سفید رنگ بشه) بعد آب جوش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دیم بپزه بعد از پخت و خنک شدن سینه مرغ رو ریش ریش یا با چاقو تکه تکه می‌کنیم.

یک عدد پیاز رو نگینی خرد می‌‌کنیم و با دو قاشق روغن تفت می‌دیم تا طلایی بشه. سپس قارچ رو اضافه می‌کنیم همراه قارچ یک قاشق مرباخوری آبلیمو هم اضافه می‌کنیم تا رنگ قارچ ها تیره نشه ( اگه از قارچ پخته شده استفاده می‌کنید نیازی نیست).

قارچ‌ها که پختن فلفل دلمه‌ای رو اضافه می‌کنیم و بعد رب و ادویه‌ها، در آخر مرغ رو اضافه میکنیم و کاملا مخلوط میکنیم و حرارت رو خاموش میکنیم و اجازه میدیم کمی خنک بشه و بعد جعفری ها رو اضافه میکنیم(برای اینکه جعفری ها تغییر رنگ ندن و سیاه نشن). ورقه های خمیر یوفکا رو که از قبل از فریزر خارج کردیم تا یخ زدایی بشه رو آماده می‌کنیم.

یک ورق مستطیلی یوفکا (خمیر یوفکا شکل های مستطیلی، دایره و مثلثی دارد) رو روی میز کار بذارید.

روش رو با قلموی آشپزی کمی به شیر آغشته کنین یا به جای این کار کمی آب روش اسپری کنید.

دلیل انجام این کار اینه که ورق های یوفکا از حالت خشکی خارج بشن و نرم تر بشن.

مواد میانی رو به صورت افقی روی خمیر قرار بدین.

کناره های خمیر رو به سمت داخل تا کنین تا مواد میانی از کناره ها بیرون نریزه و از قسمت مواد میانی شروع به رول کردن خمیر کنید (در همین مرحله هم شما میتونید بورک ها رو به همین شکل داخل روغن سرخ کنید).

رول ها رو داخل ظرف چرب شده با روغن مایع یا جامد می‌چینیم رول ها رو کنار هم قرار میدیم تا به حالت دایره ای به سمت مرکز ظرف حرکت کنه و ظرف رو پر کنه.

در آخر رول نهایی رو می‌پیچیم و در مرکز قرار می‌دیم و ظرفمون به شکل حلزونی پر می‌شه.

یک عدد زرده تخم مرغ و زعفران رو مخلوط میکنیم ( میتونید از ترکیب زرده تخم مرغ و ماست یا روغن به تنهایی استفاده کنید تا فقط روی بورک رو براق کنید) و با قلمو روی بورک می‌زنیم. بعد کنجد و خرفه می‌پاشیم.

در فر صد و هشتاد درجه به مدت حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قرار می‌دیم تا جایی که روی بورک طلائی بشه.

بورک‌ها رو میتونید از قبل آماده و فریزر کنید و وقتی مهمان دارید یا زمانی که فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید از فریزر خارج و یخ زدایی کنید و در فر بپزید یا در روغن سرخ کنید.

منبع: مجله اکالا 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gagx3

اخبار داغ