از بین بردن لکه | از بین بردن لکه چای | رفع لکه چای از لباس

لکه چای روی لباس رو با این ترفندها تمیز کنی هیچ اثری از لکه نمیمونه!

نمی دونید چجوری لکه های چای رو از لباس پاک کنید؟ در این مطلب از سبک زندگی بهترین روش های از بین بردن لکه چای رو بهتون میگیم.
1402/10/02 06:15
از بین بردن لکه قهوه و چای

در این مطلب از سبک زندگی ترفندهای از بین بردن لکه چای از روی لباس رو بررسی می کنیم که در کم ترین زمان می توانید این لکه ها رو پاک کنید. ریختن چای و قهوه می‌تواند لکه‌ های سرسختی به جا بگذارد که از بین بردن لکه چای از لباس نیاز به دقت و ترفندهای خاصی دارد؛ به همین دلیل در ادامه ترفندهای از بین بردن لکه چای از روی لباس رو بهتون معرفی می کنیم.

ترفندهای از بین بردن لکه چای از لباس

1- شستشوی فوری

 بلافاصله پس از ریختن چای بر روی لباس، آن را با آب سرد بشویید و نگذارید لکه قدیمی شود. آب سرد را از پشت پارچه، دقیقا جایی که چای بر روی آن ریخته است، روی پارچه بریزید. این کار از پخش شدن بیش از حد، جذب و باقی ماندن لکه بر روی پارچه جلوگیری می کند.

2- مایع لباسشویی

مایع لباسشویی شوینده مناسبی برای از بین بردن لکه چای است. زیرا بخوبی توسط پارچه جذب شده و نتیجه بهتری را به همراه خواهد داشت. لکه را به مایع لباسشویی آغشته کنید و بگذارید به مدت 5 دقیقه روی لکه بماند. سپس شروع به ساییدن قسمتی از پارچه که لکه در آن جا خوش کرده است، کنید. اکنون لکه را به مدت 30 دقیقه درون آب سرد خیس کنید و در نهایت لباستان را با آب سرد، آب کشی کنید.

3- جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل دارا بودن خاصیت لکه بری و پاک کنندگی می تواند به از بین بردن لکه چای کمک کند. کمی آب به جوش شیرین اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کنید. سپس یک لایه ضخیم از آن را روی جای لکه که از قبل مرطوب کرده اید، بمالید. لباس را از شب تا صبح در این حالت قرار دهید و آن را با آب سرد بشویید.

4- آب گازدار

اگرچه این یک روش غیر معمول است، اما استفاده از آب گازدار می تواند به از بین بردن لکه چای از روی لباس کمک کند. لکه پارچه را به مدت 10 دقیقه درون آب گازدار خیس کنید و سپس شروع به ساییدن قسمتی از پارچه که لکه در آن جا خوش کرده است، کنید. این روش برای پارچه های ظریف توصیه نمی شود.

5- سرکه

سرکه نیز مانند جوش شیرین یک پاک کننده و لکه بر قوی است. یک حوله یا پارچه تمیز را به سرکه آغشته کنید و با آن اقدام به تمیز کردن لکه چای نمایید. پس از از بین رفتن لکه، لباس را با آب و ماده شوینده بشویید. اگر با لکه قوی تری روبرو بودید، می توانید آن را به مدت یک شب در یک قسمت آب سرد و سه قسمت سرکه خیس کنید و روز بعد اقدام به شستشوی آن نمایید.

6- لکه بر

اگر با روش های قبل نتوانستید لکه چای را از روی لباستان محو کنید، مقداری مایع شوینده روی لکه بریزید و آن را درون آب گرم خیس کنید. می توانید از محلول های لکه بر نیز برای از بین بردن آثار باقی مانده لکه استفاده کنید.  

منبع: راهنماتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gazz3

اخبار داغ