طرز تهیه ترشی آلبالو | ترشی آلبالو ملس | فوت و فن ترشی آلبالو

ترشی آلبالو درست کن خوشرنگ و خوش طعم و هنرت رو به رخ بکش + طرز تهیه

در این مثله به روش تهیه ترشی آلبالو می پردازیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی آلبالو با ما همراه باشید.
1403/04/16 08:30
ترشی آلبالو درست کن خوشرنگ و خوش طعم و هنرت رو به رخ بکش + طرز تهیه

ترشی آلبالو یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در فصل تابستان تهیه می شود. شاید خیلی ها اسم ترشی آلبالو خوشرنگ و بسیار خوشمزه را نشنیده باشند، امام باید بدانید ترشی آلبالو یکی از ترشی های لاکچری و بسیار خوشمزه ایرانی محسوب می شود که معمولا در رستوران های گران قیمت در کنار انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می شود.

مواد لازم ترشی آلبالو
آلبالو ۱ کیلوگرم
آب ۱ لیوان
سرکه ۳ لیوان
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ½ قاشق چایخوری
برگ نعناع ۸ عدد

بیشتر بخوانید: ترشی پوست هندوانه، مفیدترین ترشی خوشمزه دنیا! + طرز تهیه

طرز تهیه ترشی آلبالو

مرحله اول

ابتدا سرکه را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه شکر و نمک را به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا مخلوط سرکه و آب به جوش بیاید و نمک و شکر به طور کامل حل شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه مخلوط آب و سرکه به جوش آمدند، ۲ دقیقه صبر می کنیم تا قُل بزنند، سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم سرکه کاملا خنک شود. در همین حین به سراغ آماده کردن آلبالوها می رویم.

مرحله سوم

دم های پشت آلبالوها را می گیریم و آنها را می شوییم، سپس داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. توجه داشته باشید که آلبالوها باید کاملا خشک شوند و هیچگونه رطوبتی نداشته باشند، چون رطوبت باعث کپک زدن ترشی می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آلبالوها را داخل یک ظرف شیشه ای مناسب می ریزیم، سپس تخم گشنیز و برگ های نعناع را روی آلبالوها قرار می دهیم. حالا مخلوط آب و سرکه را که کاملا خنک شده است را روی مواد اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو به روش بازاری و ماندگاری بالا

مرحله پنجم

سطح سرکه باید حداقل یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد ترشی باشد. پس از اینکه ترشی آماده شد، درب شیشه را محکم می بندیم و به مدت دو روز در دمای محیط قرار می دهیم، سپس ترشی را به یخچال منتقل می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۲ هفته ترشی ما آماده مصرف است و بعد از هر بار مصرف باید درب ظرف را محکم ببندیم. این ترشی هم مثل ترشی های دیگر ماندگاری بالایی دارد و اگر در یخچال در ظرف درب دار نگهداری شود می تواند تا ۲ سال هم سالم و با کیفیت بماند.

منبع: چی شی

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gde79

اخبار داغ