معرفی شربت مجلسی | طرز تهیه شربت با گلاب

مهمون اومد شربت چی درست کنم؟ | طرز تهیه 2 مدل شربت خنک و مجلسی

می خوام 2 مدل شربت بهت آموزش بدم که تو این هوای گرم خیلی راحت از مهمونات پذیرایی کنی.
مهمون اومد شربت چی درست کنم؟ | طرز تهیه 2 مدل شربت خنک و مجلسی

شربت‌ ها به عنوان یکی از بهترین انواع نوشیدنی‌‌ها هم در تابستان و هم دیگر فصول سال، پرطرفدار هستند. انواع مختلفی از شربت‌ ها با متریال و در نتیجه رنگ‌ها و طعم‌های متفاوت وجود دارند که هر کدام سلیقه افراد را پوشش می‌دهند. از انواع شربت مجلسی، شربت ضد عطش، شربت رنگی و شربت با عرقیات گیاهی هم در کنار غذا یا بعد از وعده اصلی غذایی و هم برای رفع عطش در ساعات مختلف روز استفاده می‌شود.

۱- شربت بهار نارنج

مواد لازم برای تهیه شربت بهار نارنج با عرق بهار نارنج

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکر ۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عرق بهار نارنج ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیموترش تازه یا آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زعفران (دم کرده غلیظ) به مقدار دلخواه

 

بیشتر بخوانید: با چند تا برگ ریحان یه شربت خوشرنگ درست کن! + طرز تهیه

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با عرق بهار نارنج

مرحله اول؛ جوشاندن شکر به همراه آب

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج خانگی با عرق بهار نارنج باید ترکیب شکر و آب را داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و شروع به هم زدن ترکیب شکر و آب کنید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا ذرات شکر کاملاً در آب حل شود.

مرحله دوم؛ اضافه کردن عرق بهار نارنج، گلاب و زعفران به شربت

در این مرحله از درست کردن شربت بهار نارنج و زعفران می‌توانید عرق بهار نارنج را به ترکیب آب و شکر اضافه کنید. بعد از چند ثانیه نیز می‌توانید زعفران دم کرده را به همراه مقداری گلاب داخل قابلمه بریزید.

مرحله سوم؛ جوشاندن شربت بهار نارنج

در این مرحله باید اجازه دهید شربت کمی روی حرارت بجوشد و به آرامی غلیظ شود. مراقب باشید تا دانه‌های شکر در اطراف قابلمه سفت نشوند و در صورت مشاهده این حالت زود اطراف قابلمه را با یک برس تمیز کنید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن آبلیمو به شربت بهار نارنج

بعد از این که شربت کمی غلیظ شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج می‌توانید آب لیمو ترش تازه یا آبلیمو را به آن اضافه کنید. استفاده از آب لیمو ترش موجب می‌شود تا شربت شما شکرک نزند. بعد از گذشت ۲ دقیقه می‌توانید شربت را از روی حرارت بردارید.

بیشتر بخوانید: با خاکشیر و پنیرک یه شربت سه رنگ مجلسی درست کن + طرز تهیه

مرحله پنجم؛ آماده کردن شربت بهار نارنج

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج باید اجازه دهید شربت شما کاملاً خنک شود. بعد از خنک شدن می‌توانید شربت را داخل یک شیشه درب‌دار بریزید و در یخچال قرار دهید. طریقه مصرف شربت بهار نارنج به این صورت است که برای درست کردن ۱ لیوان از شربت بهار نارنج باید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان بریزید. سپس کمی آب سرد و چند تکه یخ به آن اضافه کنید، شربت را هم بزنید و میل کنید.

2- شربت گلاب

مواد لازم برای تهیه شربت گلاب ساده (روش اول)

• آب: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۶ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• گلاب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• برگ خشک گل محمدی: به میزان دلخواه (برای تزیین)

مراحل تهیه شربت گلاب ساده

برای تهیه شربت گلاب به روش ساده، تنها از عصاره گل محمدی، شکر و آب استفاده می‌شود و در صورت دلخواه می‌توانید برای تزیین یا ظاهر زیباتر، چند برگ گل محمدی را هم روی شربت قرار دهید.

مرحله اول: شکر و آب را بجوشانید

در ابتدای کار، شکر و آب را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید آب شروع به جوشیدن کند و دانه‌های شکر حل شوند. سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا محلول به دست آمده، غلظت کافی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: شربت توت فرنگی به روش مجلسی درست کن

مرحله دوم: گلاب را به شیره شکر اضافه کنید

بعد از قوام پیدا کردن شیره شکر، گلاب را به محلول بیفزایید و دوباره مواد را حرارت دهید تا وقتی که مایع شروع به جوشیدن کند. در صورت دلخواه می‌توانید مقداری رنگ خوراکی (از هر نوع و رنگی) را به شربت اضافه کنید.

بعد از ۲ تا ۳ دقیقه از زمان جوشیدن، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید از دما بیفتد. شربت گلاب را بعد از سرد شدن، در بطری‌های شیشه‌ای بریزید و در جای خنک نگهداری کنید.

مرحله سوم: شربت گلاب را درست کنید

برای درست کردن شربت گلاب، این محلول را با مقداری آب سرد مخلوط کرده و روی آن را با برگ‌های گل محمدی تزیین کنید. برای خوش‌طعم و خوشرنگ‌ شدن هم می‌توانید از آب میوه‌های مختلف مثل آب پرتقال، آب آلبالو، زعفران و … استفاده کنید.

منبع: افق کروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gdvex

اخبار داغ