مربای نارنج | طرز تهیه مربای نارنج | درست کردن مربا با نارنج

تا نارنج تو بازار زیاده، باهاش یک مربای مجلسی درست کن! + طرز تهیه

مربای نارنج یکی مربا‌های خوش‌ طعم است که به دلیل عطر بی‌ نظیری که دارد، طرفداران زیادی دارد. در ادامه با طرز تهیه مربای نارنج همراه ما باشید.
1402/10/29 06:15
مربای نارنج

مربای نارنج کمی زحمت دارد و زمان گیر است ولی در عوض یک مربای خاص و شیک و خوش طعم است که طعم فوق العاده ای دارد؛ به همین دلیل در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم طرز تهیه مربای نارنج رو به شما آموزش دهیم. در ادامه با آموزش تهیه مربای نارنج همراه ما باشید تا بتوانید به راحتی این مربای خوش طعم رو در خانه درست کنید.

مواد لازم مربای نارنج

مواد لازم مربای نارنج
نارنج متوسط ۱۰ تا ۱۲ عدد
شکر ۱ کیلو
آب ۱ لیتر
آب نارنج ۱ لیوان

 

طرز تهیه مربای نارنج

مرحله اول

برای تهیه مربای نارنج مجلسی ابتدا نارنج‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و با رنده ریز فقط پوست براق و نارنجی آن‌ها را رنده کنید دقت کنید که به لایه داخلی و پوست سفید و نرم نرسید چون طعم مربا را تلخ می‌کند، بعد سر و ته پوست نارنج‌ها را با برش دایره‌ای جدا کنید.

مرحله دوم

سپس روی پوست نارنج برش‌های عمودی بزنید طوری که پوست هر نارنج به ۶ قسمت تقسیم شود مثل زمانی که پوست پرتقال را می‌گیرید، بعد پوست‌ها را به آرامی از نارنج‌ها جدا کنید و با چاقوی تیز پوست سفید و نرم داخل آن‌ها را جدا کنید.

مرحله سوم

بعد هر برش پوست نارنج را رول کنید و با سوزن و نخ پنیه‌ای طوری نخ را از آن عبور دهید که رول باز نشود، نخ‌ها را زیاد بلند نگیرید، بعد پوست نارنج‌ها را که با نخ محکم کرده‌اید مانند حلقه در کنار هم قرار دهید و نخ‌هایشان را به هم متصل کنید.

مرحله چهارم

سپس سر و ته نخ‌ها را محکم به هم گره بزنید و به شکل یک حلقه که از تقریبا ۲۰ رول تشکیل شده است در بیاورید و بعد آن‌ها را در یک قابلمه قرار دهید و روی پوست نارنج‌ها آب جوش بریزید و روی حرارت ملایم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد.

مرحله پنجم

بعد از آن پوست نارنج‌ها را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرد و اجازه دهید تا آب سرد به همه قسمت‌های آن برسد و از روی همه پوست‌ها عبور کند، سپس بسته به نوع نارنج و میزان تلخی پوست‌ها بین ۲ تا ۳ بار جوشاندن پوست‌ها را انجام دهید.

مرحله ششم

بعد از این‌که پوست نارنج‌ها را چند بار جوشاندین و آبکش کردید، آن‌ها را یک تا دو روز در آب قرار دهید و روزی دوبار، صبح و شب آب آن‌ها را عوض کنید تا تلخی پوست نارنج‌ها از بین برود، بعد یک تکه از پوست نارنج را تست کنید و بچشید.

مرحله هفتم

اگر پوست نارنج تلخ نبود یعنی برای پخت آماده است و اگر هنوز تلخ بود برای مدت بیشتری در آب قرار دهید، سپس وقتی پوست نارنج‌ها آماده شد در یک قابلمه مقداری آب و شکر بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا شکر کمی حل شود.

مرحله هشتم

بعد از آن پوست نارنج‌ها را داخل آب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید تا روی حرارت ملایم بپزند و آب مقداری جمع شود، سپس آب تعدادی از نارنج‌ها را بگیرید و به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید از ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت دیگر بپزند.

مرحله نهم

بعد از ۲۰ دقیقه که مربا غلیظ شد، غلطت مربا را ببینید اگر به غلظت دلخواه رسیده است از روی حرارت بردارید، می‌توانید کمی از مربا را داخل یک ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود و میزان غلظت واقعی مربا را نشان دهد.

مرحله دهم

سپس اگر خواستید مربا غلیظ تر شود اجازه دهید تا بیشتر بجوشد و بعد به مدت یک شب تا صبح مربا را داخل همان قابلمه‌ای که در آن مربا را پخته‌اید اجازه دهید بماند تا خنک شود و طعم و عطر همه مواد با هم کاملا مخلوط شود و مربا خوب جا بیفتد.

مرحله یازدهم

سپس مربای آماده را در ظرف‌ شیشه‌ای بریزید و درب آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید و بعد در هنگام استفاده مقداری از مربا را داخل یک ظرف مناسب بریزید و همراه با نان تازه و خامه و چای داغ برای صبحانه یا عصرانه سرو کنید. نوش جان.

منبع: در نهایت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gjp93

اخبار داغ