مراقبت از موی خیس | اشتباهات رایج موی خیس

با موهای خیس این کارهارو نکن! | 5 اشتباه رایج در مورد موی خیس + ویدئو

برخی اشتباهات در مراقبت از مو، سبب آسیب رساندن به آن می شود. در ادامه شما را با اشتباهات رایجی که اکثر افراد با موی خیس انجام می دهند، آشنا می کنیم.
موی خیس

موی خیس ضعیف تر است به همین دلیل هنگامی که موها خیس هستند نباید یک سری از کار ها رو با موی خیس انجام بدید، چرا که این کار باعث شکنندگی و آسیب دیدگی مو و ایجاد مو خوره می شود. در این قسمت از سبک زندگی اشتباهات رایجی که اکثر افراد با موی خیس انجام می دهند رو بهتون میگیم تا ین چند عادت مخرب در مراقبت از مو را ترک کنید. 

 

5 اشتباه رایج در رابطه با موی خیس

1. از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید

 از برس کشیدن یا شانه کردن موهای مرطوب خودداری کنید. زیرا موهای مرطوب مستعد شکسته شدن یا کشیده شدن هستند. چنین شرایطی می تواند باعث ایجاد مشکلات اساسی مانند ریزش مو شود. اگر برای شانه زدن عجله دارید، قبل از استفاده ازبرس یا شانه آن را مرطوب کنید. زیرا این کار باعث می شود که موها بسیار راحت تر شانه شوند.

2. از گرما وحرارت برای حالت دادن مو های خیس استفاده نکنید

 استفاده از گرمای زیاد بر روی موهای مرطوب با استفاده از دستگاه های حالت دهنده، مانند اتو مو می تواند به موها آسیب وارد کند.

بیشتر بخوانید: این 4 تا کار رو با موهات نکن

3. هیچ وقت موهای خیس خود را خیلی محکم نبندید

موهای مرطوب هرگز نباید کشیده یا سفت شوند. از پیچاندن موها بر روی یک حوله و یا بافتن موهای مرطوب خودداری کنید. چنین کارهایی می توانند موها را تا یک سوم از طول آن کشیده و بعد از خشک شدن باعث شکستگی آن شوند.

4. از خشک کردن موهای خیس با گرمای زیاد خودداری کنید

 بسیاری از سشوارها فقط با یک گزینه (یعنی گرمای کامل و خاموش) همراه هستند. با این وجود، نگه داشتن گرما در دمای متوسط ​​یا مناسب و استفاده از آن بر روی موهای مرطوب کمتر به موها آسیب می رساند. از خشک کردن موها به طور کامل خودداری کنید.

5. خوابیدن با موهای خیس

اجتناب از خوابیدن بعد از دوش، می تواند به داشتن موهای بی عیب و سالم منجر شود. خوابیدن با موهای خیس می تواند باعث افزایش زمان خشک شدن شود و هنگام چرخیدن و غلتیدن نیز موها درهم ریخته می شوند. در کل خوابیدن با مو خیس معمولاً خوشایند نیست، زیرا باعث ایجاد اصطکاک، شکستگی و درهم ریختگی زیادی می شود.

 

ویدئویی از اشتباهات رایج با موی خیس

منبع: نمناک

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gkd94

اخبار داغ