شستن براش و بیوتی بلندر | تمیز کردن براش و بیوتی بلندر

اگه براش های آرایشی رو نشوری کپک به صورتت زدی!

یک براش یا بیوتی بلندر کثیف می‌تواند محل مناسبی برای رشد انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها باشد که هر بار که از آن استفاده می‌کنید به پوست شما منتقل می‌شود. با روش تمیز کردن براش و بیوتی بلندر ها همراه ما باشید.
1402/09/13 07:00
تمیز کردن بلندر

شستن براش و بیوتی بلندر ها اهمیت زیادی دارد. براش و بیوتی‌بلندر کثیف، باعث ایجاد جوش، عفونت قارچی و آکنه شده و سلامتی پوست صورت را به خطر می‌اندازند؛ به همین دلیل شستن براش و بیوتی بلندر ها مهم است و باید به تمیزی آن توجه کرد. در ادامه مقاله قصد داریم، بهترین روش های شستن براش و بیوتی بلندر را به شما معرفی کنیم.

شستن براش آرایشی با روغن زیتون

اگر از کرم پودر یا کانسیلر مبتنی بر روغن استفاده می‌کنید، برای تمیز کردن براش آرایشی خود به روغن زیتون نیاز خواهید داشت. بعد از گرفتن مواد آرایشی چسبیده به براش و خیساندن آن در آب ولرم، یک کاسه کوچک و کم عمق برداشته و آن را با آب و شامپو بچه پر کنید؛ در نظر داشته باشید که میزان آب باید به نحوی باشد که کل سطح براش را بپوشاند. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید. این روغن باعث می‌شود، مواد آرایشی مانده روی براش راحت‌تر از بین رفته و برس بهتر تمیز شود. سر براش را برای حدود 20 ثانیه درون کاسه آب و روغن قرار دهید؛ در طی این مدت می‌بینید که مواد آرایشی به طور کامل از براش جدا می‌شوند. 

شستن بیوتی بلندر ها با صابون

اسفنج بلندر را خیس کنید. آن را زیر شیر آب بگیرید تا به اندازه کافی خیس شود. زمانی که خیس شود، حجم آن نیز افزایش پیدا می‌ کند.

پاک کننده را اضافه کنید. می‌ توانید از مایع دستشویی استفاده کنید یا کمی صابون به اسفنج بلندر بمالید و آن را ماساژ و فشار دهید و از کف دست استفاده کنید تا اسفنج بلندر به اندازه کافی کف کند.

شستشو را انجام دهید. اسفنج بلندر را زیر شیر آب بگیرید تا آب تمیز از روی آن عبور کند؛ سپس آن را کنار بگذارید تا خشک شود.

شستن براش آرایشی و بیوتی بلندر با استفاده از مایکروویو

ترکیبی از آب و صابون تهیه کنید. چند قطره از کف مایع دستشویی یا شامپو بچه را داخل کاسه بریزید و با آب ترکیب کنید‌. در این روش می‌ توانید از فنجان اندازه‌گیری مایکروویو هم استفاده کنید و اسفنج بلندر را داخلش بگذارید.

اسفنج بلندر را خیس کنید. اسفنج بلندر را زیر شیر آب بگیرید و آن را فشار دهید تا خیس شود؛ سپس آن را به اندازه کافی و کامل داخل فنجان بگذارید.

از مایکروویو استفاده کنید. فنجان را به اندازه یک دقیقه داخل مایکروویو بگذارید. حداقل 30 ثانیه صبر کنید تا بعد از بیرون آوردن، فنجان خنک شود.

هنگامی که آب خنک شد، آن را شستشو دهید و آب اسفنج بلندر را بگیرید و کنار بگذارید تا خشک شود.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gq9z4

اخبار داغ