اتاق خواب | دکوراسیون اتاق خواب | چیدمان اتاق خواب

اصولی که حتما باید در چیدمان اتاق خواب رعایت کنید! + تصویر

برای دکوراسیون اتاق خواب و خانه، نکاتی رو باید رعایت کنید و با رعایت کردن این نکته ها انرژی بهتر و آرامش بیشتری مهمان خانه هایتان خواهد شد.
اتاق خواب

از اصول دکوراسیون اتاق خواب چقدر اطلاع دارید؟ می دانید که چقدر تاثیرات چیدمان خانه مخصوصا دکوراسیون اتاق خواب در روحیات ما دیده می شود. اگر این اصل را بدانید دیگر وسایل خانه تان را رها نمی کنید! پس برای آرامش بیشتر خانه و دکوراسیون اتاق خواب تان پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اصول دکوراسیون اتاق خواب

حفظ آرامش و سکوت در محیط!

از آن جا که شما بیشترین زمان خود را در اتاقتان صرف خوابیدن می کنید، مهم ترین اصلی که برای اتاق خوابتان باید رعایت کنید، ایجاد آرامش و سکوت در محیط آن است. در واقع انرژی غالب اتاق باید انرژی آرام و ملایم (انرژی یین – Yin) باشد و مقدار کمی در آن انرژی فعال (انرژی یانگ – Yang) وجود داشته باشد.

بهتره که زیر پنجره نخوابید!

به غیر از درب اتاق، پنجره نیز یکی از محل های ورود و خروجِ انرژی چی (Chi) است که اگر در معرض آن قرار بگیرید، خوابتان را مختل می کند. البته به غیر از این انرژی، سر و صدا و بادی که از درز و فاصله پنجره ها عبور می کنند، نیز آرامشتان را بر هم می زنند. بنابراین یا تخت را زیر پنجره قرار ندهید و یا پنجره را به خوبی درز گیری کنید و از پرده نسبتا ضخیم برای آن استفاده کنید.

تخت رو در راستای در اتاق قرار ندهید!

 در اتاق، محل ورود انرژی زیادی است و اگر شما مستقیما در جریان این انرژی قرار بگیرید، آرامش مورد نیاز برای خوابیدن را از دست می دهید.اگر به هر دلیلی مجبور هستید که تخت را در راستای درب قرار دهید، یا یک گوی کریستالی پشت درب آویزان کنید و یا مبلی پایین تخت بگذارید تا اثر انرژی های وارد شده را کاهش دهند.تخت شما باید در موقعیت فرماندهی قرار گیرد زیرا مهمترین آیتم در اتاق است و بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنید. بهترین مکان برای قرار دادن تخت خود به صورت مورب از در است، بنابراین در دید شما است، اما مستقیماً به بیرون از آن نگاه نمی کنید.

آینه ها را در خط دید قرار ندهید!

.مهم‌ترین نکته این است که اطمینان حاصل کنید که آینه‌های شما در یک راستا با تخت نیستند، زیرا احتمالاً عناصر حواس‌پرتی بیشتری را وارد خط دید شما می‌کند. این بدان معنا نیست که آینه ها برای اتاق خواب ممنوع هستند! سعی کنید مطمئن شوید که نمی توانید خود را از رختخواب ببینید و آینه به سمت بیرونی نیست. برای ایجاد حس تعادل، یک آینه بالاتر را امتحان کنید. ایده بهتر این است که آینه ها را در مقابل یک پنجره قرار دهید، که به حداکثر رسیدن نور در اتاق شما بدون حواس پرتی هنگام تلاش برای استراحت کمک کند.

فضای اتاق را همیشه مرتب نگه دارید!

شلختگی و در هم ریختگیِ محیط، اجازه نمی دهد که انرژی چی (chi) ، راحت و روان در اتاق خوابتان جریان داشته باشد و درونتان استرس و انرژی منفی ایجاد می کند. بنابراین هر روز اتاقتان را مرتب کنید و داخل کمد دیواری را منظم بچینید.

 مطمئن شوید میز های کنار (کنسول کناری) تخت شما دو عدد هستند!

تعادل در اتاق خواب بسیار مهم است و یک راه آسان برای ایجاد تقارن و تعادل از طریق میزهای کنار تخت است. میزها را در دو طرف تخت خود قرار دهید و اتاق خواب شما حس تقارن بهتری میدهد. یک گیاه آپارتمانی مخصوص اتاق خواب هم تهیه کنید ، انرژی اتاق شما کاملا فراهم میشود!

از رنگ های خنثی استفاده کنید!

رنگ مناسب اتاق خواب، رنگی است که به شما آرامش دهد تا خواب آسوده ای داشته باشید. با این تعریف رنگ های خنثی که به رنگ پوست انسان هستند، مانند سفید، کرم و شکلاتی بهترین انتخاب برای رنگ دیوارها و تخت، کمد و پرده اتاقتان می باشند. البته به غیر از رنگ های خنثی، از رنگ های پاستلی آبی یا سبز، مانند اتاق زیر می توانید استفاده کنید که آن ها نیز آرامش بخش می باشند.

منبع: اثاث چین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kbqd3

اخبار داغ