شیرینی انگشتی وینی | طرز تهیه شیرینی انگشتی | دستور پخت شیرینی اسکاندیناوی

10 دقیقه وقت داری؟ تو قابلمه یه شیرینی انگشتی خوشمزه برای عصرونه درست کن

برای عصرونه درست کردن یه شیرینی ساده و بی دردسر بهترین گزینه است چون هم بچه ها دوست دارن و هم بزرگا عاشقش می شن. با دستور تهیه شیرینی انگشتی همراه ما باشید.
10 دقیقه وقت داری؟ تو قابلمه یه شیرینی انگشتی خوشمزه برای عصرونه درست کن

شیرینی انگشتی یکی از شیرینی بسیار خوشمزه و سبک می باشد که می توانید در لیست شیرینی های نوروزی خود قرار دهید.شیرینی انگشتی در اصل برای کشور اسکاندیناوی می باشد و بیشتر به عنوان یک بیسکویت نرم در وعده های عصرانه همراه با چای و قهوه میل می شود. شیرینی انگشتی  نام های دیگر مانند آلموند فینگر یا انگشت بادامی یا وینی نیز شناخته می شود.شیرینی انگشتی را می توانید در طعم و مزه های مختلف با زعفران یا نسکافه نیز تهیه کنید و به دلخواه ماسوره بزنید و با ژله تزئین کنید.

مواد لازم برای شیرینی انگشتی

سفیده تخم مرغ ۴۰ گرم (۱ عدد تخم مرغ بزرگ)
آرد سفید ۳۰۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
کره ۲۵۰ گرم
نمک ۲ پنس
وانیل ۱/۸ ق چای خوری
زعفران ۱ ق سوپخوری

 

بیشتر بخوانید:دستور تهیه شیرینی زبان؛ با دو قلم مواد | پرطرفدارترین شیرینی رو تو خونه درست کن!

طرز تهیه شیرینی انگشتی

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا قبل از شروع کار تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما و کره نرم شود. فر را روشن کرده تا گرم شود. سپس کره نرم شده را به همراه وانیل و پودر قند داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۳ الی ۴ دقیقه خوب هم بزنید تا پودر قند به خورد کره برود. حتما در حین هم زدن با کمک لیسک دورگیری کنید تا تمام کره هم بخورد و کرم رنگ و کمی حجیم شود.

مرحله دوم: افزودن سفیده

سفیده را بهتر است با توجه به اندازه های مختلف تخم مرغ با ترازو اندازه گیری کنیم را به به همراه نمک به مواد اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا جذب مواد شود سپس زعفران را افزوده و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

آرد را از قبل سه بار الک کرده و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی بزنید تا کمی مخلوط شود سپس خمیر را با کمک لیسک جمع کنید.

مرحله چهارم: ماسوره زدن شیرینی انگشتی

قیف و ماسوره m1 یا d2 را آماده کنید و مواد شیرینی را داخل قیف یکبار مصرف بریزید. کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته سپس با ماسوره به صورت رزت یا یک خط ساده ماسوره بزنید سپس سینی برای ۱۰ دقیقه داخب یخچال استراحت دهید.

مرحله پنحم: شیرینی انگشتی

در ادامه سینی را داخل فر گرم شده بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۶۵ درجه قرار دهید تا کمی زیر شیرینی تغییر رنگ دهید سپس از فر خارج کنید کمی که از داغی افتاد از روی کاغذ روغنی جدا کنید و به دلخواه با بریلو یا شکلات ذوب شده تزئین کنید.

مرحله ششم: شیرینی انگشتی بدون فر

شیرینی وینی را می توانید در فر دست ساز خانگی نیز تهیه کنید بدین صورت که داخل یک قابلمه بزرگ یک الک به عنوان سه پایه بگذارید و در قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه بسته تا گرم شود سپس سینی شیرینی ها را داخل قابلمه به روی الک قرار داده و دمکنی قرار دهید تا شیرینی به مدت ۱۵ الی۲۰ دقیقه پخته شود. نوش جان

بیشتر بخوانید:شیرینی دانمارکی رو حرفه ای تر از قنادی ها درست کن! + روش تهیه

فوت و فن های دستور پخت شیرینی انگشتی

  1. این مقدار مواد حدود ۴۵ عدد شیرینی وینی به شما خواهد داد.
  2. می توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید یک قسمت به صورت وانیلی ساده و یک قسمت زعفرانی باشد.
  3. حتما زعفران استفاده شده باید غلیظ باشد.
  4. حتما بعد از گذشت ۱۰ دقیقه شیرینی وینی را چک کنید زیرا دماها فرها ممکن است متفاوت باشد.
  5. می توانید از نصف روغن جامد و روغن قنادی استفاده کنید.

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3ke5qq

اخبار داغ