طرز تهیه ژله تو پوست هندونه | درست کردن ژله در پوست هندوانه | ژله هندوانه ای

هندونه شکم پر، دسری که بچه ها عاشقش میشن! + طرز تهیه

درست کردن ژله توی پوست هندونه یکی از روشهای جذاب و جالب برای تهیه دسر و ژله هستش که در اینجا روش درست کردنش رو براتون قرار دادیم.
هندونه شکم پر، دسری که بچه ها عاشقش میشن! + طرز تهیه

ژله هندوانه ای از دسرهای خاص و متفاوت می باشد که به دلیل زیبایی آن برای پذیرایی در دورهی ها، جشن تولد ها مناسب است.ژله هندوانه ای یکی از دسر های محبوب کودکان می باشد. برای تهیه آن می توانید از ژله های قرمز رنگ استفاده کنید که ترکیب یک هندوانه ی طبیعی را درست کنید.ژله هندوانه ای یکی از راحت ترین روش های تهیه ژله می باشد که نیازی به قالب ندارد و خیلی ساده و شیک تهیه می شود.

بیشتر بخوانید: دستور تهیه ژله خرده شیشه شیک و مجلسی

مواد لازم برای تهیه ژله میوه ای در پوست هندوانه:

  • هندوانه ۱ عدد
  • ژله میوه ای با طعم دلخواه ۲ بسته
  • ژلاتین به دلخواه ۱ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه
  • آب جوش ۲.۵ پیمانه

 

طرز تهیه ژله میوه ای در پوست هندوانه راحت و بدون قالب

مرحله اول: آماده سازی هندوانه

ابتدا باید یک هندوانه را از وسط به دو نیم کنید و با کمک اسکوپ یا قاشق داخل آن را خالی کنید تا پوست سفید رنگ بافی بماند، شما می توانید از لیموشیرین یا پرتقال نیز به همین روش استفاده کنید و داخل آن را خالی کنید. هندوانه خالی شده را می توانید برای تهیه آب هندوانه استفاده کنید و یا برش بزنید و میل کنید.

مرحله دوم: تهیه ژلاتین

برای این که ژله سفت تر و طبیعی تر داخل هندوانه بماند از کمی ژلاتین استفاده شده است که این کاملا دلخواه است و قابل حذف است. ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی و سفت شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله فالوده ای، یه دسر تابستونی خنک

مرحله سوم: تهیه ژله

برای هر طرف هندوانه به دو بسته ژله نیاز دارید البته این به بزرگی و کوچکی هندوانه شما تاثیر دارد. ژله ها را داخل کاسه ریخته و آب جوش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ذرات ژله حل شود و بعد بن ماری کنید و روی بخار کتری هم بزنید و در انتها با ژلاتین مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه ژله میوه ای در پوست هندوانه

حالا باید مواد ژله را داخل پوست هندوانه بریزید و هندوانه را برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از یخچال خارج کنید و به صورت دلخواه برش بزنید و داخل سینی قرار دهید و سرو کنید.

نکات کاربردی در تهیه ژله در پوست هندوانه

_ می توانید برای تزیین از شکلات چیپسی یا اشکی استفاده کنید و یا م یتوانید از تخم شربتی نیز بجای تخم هندوانه استفاده کنید.

_ می توانید از طعم ژله هندوانه یا میوه های دیگر استفاده کنید.

_ برای پر رنگ شدن از کمی رنگ قرمز خوراکی استفاده کنید.

_ میتوانید در ژله از تکه های میوه های تابستانی استفاده کنید.

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3ke9j8

اخبار داغ