دکوراسیون خانه های کوچک | چیدمان خانه های کوچک | دلباز کردن خانه های کوچک

با این چند ایده برای دکوراسیون، فضای خونتون رو دلبازتر کن!

دکوراسیون خانه های کوچک اگر طبق چند تا نکته ی اصولی باشه دیگه خونه کوچیک و فندقی به نظر نمیاد. حالا این اصول چیه؟ با ما همراه باشین!
با این چند ایده برای دکوراسیون، فضای خونتون رو دلبازتر کن!

دکوراسیون خانه های کوچک باید همیشه طبق قانون و قاعده باشه تا خونه شما دوست داشتنی تر بشه! واسه هر مسئله و مشکلی که تو خونه های کوچک هست اگر رعایت نکات دکوراسیون خانه های کوچک انجام بشه؛ خیلی راحت میشه اون مشکلات رو حل کرد. مثلا اگر خونه شما کوچیکه با رعایت چندتا نکته کوچولو زمان انجام دکوراسیون فضا بزرگتر و دلباز تر میشه. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با نکات دکوراسیون خانه های کوچک آشنا می کنیم!

برای اجزای دکوراسیون داخلی، از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

اینکه رنگ‌های روشن فضای زندگی شما را بزرگ‌تر و درخشان‌‌‎تر نشان می‌دهند، یک واقعیت شناخته شده در طراحی داخلی می‌باشد. در واقع دیوارهای روشن و درخشان با انعکاس نور طبیعی و مصنوعی باعث می‌شوند که فضای زندگی شما دلباز بنظر برسد.

رنگ‌آمیزی دیوار برای بزرگتر نشان دادن خانه

اولین و مهمترین نکته برای بزرگتر نشان دادن خانه ها و آپارتمان‌های کوچک، انتخاب هوشمندانۀ رنگ‌ها است.

  •     سفید و دیگر رنگ‌های خنثی بهترین گزینه‌ها برای رنگ‌آمیزی خانه‌های کوچک هستند.
  •     دیوارها و سقف خانه را سفید رنگ کنید.
  •     اگر از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که طرح‌های شلوغ، برجسته و براق، مناسب خانۀ کوچک شما نیستند. طرح‌های ساده با رنگ‌های ملایم و روشن انتخاب کنید.

پرده‌های بلند نقش مهمی در بزرگ‌تر نشان دادن خانه دارند.

یکی از بهترین نقاط خانه برای اینکه از لحاظ بصری، فضا را بزرگ‎تر نشان دهید، پنجره‎‍‌ها می‌باشند. بیشتر طراحان داخلی توصیه می‌کنند که از پرد‌ه‌های بلند از سقف تا روی زمین برای پنجره‌ها استفاده کنید و حتی اجازه دهید حدود دو سه سانتی‌متر نیز از پرده‌ها روی زمین قرار بگیرند. مطمئن باشید که حتی کوچک‌ترین اتاق‌های نشیمن نیز با این روش بزرگ‌تر و شیک‌تر بنظر خواهند رسید.

مبل‌ها را به دیوارهای خانه نچسبانید.

اگر لوازمی مثل مبل، میز، بوفه و… را کاملاً به دیوارها بچسبانید، خانۀ شما حس خفگی و کوچکی را القا خواهد کرد. بهتر است تمام لوازم خانه اعم از میز نهارخوری، تخت خواب، مبل‌ها، صندلی‌ها و… را با کمی فاصله از دیوارها قرار دهید. زمانی که فضایی خالی پیرامون لوازم خانگی شما ایجاد شود، خانۀ شما دلباز و بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

مبلمان‌ تاشو را انتخاب کنید.

تنوع محصولات در بازار امروز دکوراسیون‌های داخلی بسیار زیاد است. به عنوان مثال مبل‌ها و میز و صندلی‌های زیبایی طراحی شده‌اند که تاشو هستند. مزیت این مبل و میزها این است که در صورت استفاده نشدن، می‌توانید آنها را تا کرده در گوشه‌ای از خانه بگذارید. در این صورت این لوازم همیشه فضای خانۀ شما را اشغال نخواهند کرد. اگر خانۀ شما هم کوچک است و دوست دارید آن را بزرگ‌تر نشان دهید، حتماً استفاده از این لوازم را امتحان کنید.

آینه‌های دیواری می‌توانند معجزه نمایند

آینه‌ها می‎توانند فضای زندگی شما را بزرگ‎تر نمایند. از نقطه کانونی استفاده کنید و آینه‎ را دقیقا به سمت آن قرار دهید. همینطور آینه‌ها هر دو نور طبیعی و مصنوعی را منعکس می‌‌‎کنند و اتاق شما را در طول روز و شب بزرگ‎تر نشان می‌دهند. آن‎ها نور را به داخل اتاق هدایت کرده و به این ترتیب اتاق شما از لحاظ بصری بزرگ‎تر بنظر می‌رسد.

اجازه ندهید وسیله‌ ها نگذارند فضای خانه را ببینید

اگر فضای خانه‌تان کوچک است، نباید اجازه دهید وسیله‌ها و اثاثیه‌ها همان فضای کوچک را هم اشغال کنند و خانه‌ی شما را تنگ و گرفته به نمایش بگذارند. برای نمونه، باید به سراغ صندلی‌ها و مبل‌هایی بروید که پایه‌های باریک دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا فضای پشت آن‌ها را به‌آسانی ببینید. با دیدن فضای پیرامون وسیله‌ها این احساس به شما دست می‌دهد که محیط خانه دارای فضای خالی بیشتری است و به همین دلیل بزرگ‌تر دیده می‌ شود.

منبع: نمناک 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kegv3

اخبار داغ