تینت لب خانگی | ساخت تینت لب با رنگ خوراکی | ساخت تینت لب ساده

با دو قلم مواد ساده، تینت لب درست کن! | آموزش ساخت تینت لب در خانه

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده باشین که چجوری تینت لب با انواع رنگ دلخواه خودمون رو تو خونه درست کنیم. پس با آموزش ساخت تینت لب خانگی همراه ما باشین!
با دو قلم مواد ساده، تینت لب درست کن! | آموزش ساخت تینت لب در خانه

 بعضی از وسایل آرایشی را می توان در خانه تهیه کرد. هم زدن مواد موجود در خانه نه تنها آسان است، بلکه برای جیب نیز مقرون به صرفه است. ساخت تینت لب خانگی نیز یکی از همین روش های بسیار بهینه است. تینت لب جز ابزارهای آرایشی لب است که با چند دستور کوتاه می توان آن را در خانه تهیه و استفاده کرد. فقط کافی است ترفندهای ساخت تینت لب خانگی را یاد بگیرید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با آموزش ساخت تینت لب خانگی آشنا می کنیم!

بیشتر بخوانید: با این روش ها لبت رو تو خونه پروتز کن

1. ساخت تینت لب با میوه ها

از میوه ها به دلیل رنگدانه های زیادی که دارند بخوبی میتوان در ایجاد محصولات آرایشی طبیعی و برای رنگ دهی به پوست لب استفاده کرد. علی الخصوص میوه های قرمز رنگ مانند آلبالو، گیلاس، توت فرنگی، انار و ...

حتما تا به حال شده که یک توت فرنگی بخورید و به طور تصادفی مقداری آب آن روی پیراهن تان بریزد. پاک کردن لکه ایجاد شده می تواند سردرد بزرگی باشد! یا موقع چیدن شاتوت از درخت دستتان رنگی شده باشد. حتی موقع خوردن لبو و مثال هایی از این قیبل.

الف) با استفاده از گیلاس

اگر رنگ لب سرخابی روشن مورد علاقه شماست، به سادگی از پودر گیلاس برای ساخت یک تینت لب خانگی میتوانید استفاده کنید. برای قوام نرم تر می توانید از روغن نارگیل در کنار آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: (ویدیو) تینت و وازلین؛ ترکیبی بی نظیر برای زدن رژگونه!

ب) با استفاده از انار

به عنوان یک مثال دیگر تهیه تینت لب انار را آموزش خواهیم داد. آیا کسی هست که رنگ قرمز غنی دانه های انار را دوست نداشته باشد؟ این تینت لب خانگی نه تنها رنگ قرمز فوق العاده ای خواهد داشت، بلکه برای حفظ سلامت پوست لب شما نیز بسیار مفید است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب انار را گرفته و چند قطره روغن نارگیل به آن اضافه کنید. تینت لب 100% طبیعی انار شما آماده است.

ج) با استفاده از لبو

چغندر یا همان لبوهای قرمزی که با فرارسیدن زمستان نوش جان میکنید قابلیت ایجاد یک تینت لب فوق العاده خوش رنگ را دارد.در اولین روش برای ساخت تینت لب خانگی از لبو، ابتدا یک قاشق غذاخوری آب به همراه یک قاشق چایخوری گلیسیرین را در یک تابه روی شعله ملایم گاز ریخته و آن را به خوبی هم زده و مخلوط کنید. سپس پودر چغندر را به مخلوط اضافه کنید. مجدد مواد را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید بجوشد تا به اندازه کافی غلیظ شده و از قوام کافی برخوردار باشند. رنگ نهایی باید مانند رنگ سرخابی چغندر تیره شود. در آخر ماده به دست آمده را به ظرف مناسبی منتقل کرده و آن را به مدت دو تا سه ساعت در یخچال نگه دارید. پس از آن تینت لب خانگی شما آماده است ...! بفرمایید استفاده کنید. این ترکیب را همیشه در محیط سرد نگهداری کنید

با استفاده از چغندر میتوان یک نوع دیگر تینت لب خانگی نیز ساخت. بدین صورت که ابتدا یک عدد چغندر را رنده کرده و آب آن را بگیرید و در تابه ای بریزید. سپس 10 قاشق غذاخوری آبغوره را اضافه کنید و روی شعله ملایم بگذارید و اجازه دهید محلول غلیظ شود. وقتی مقدار به نصف مقدار اولیه رسید شعله را خاموش کنید و ژل آلوئه ورا اضافه کنید. به این مخلوط چند قطره روغن بادام اضافه کنید. در نهایت اجازه دهید خنک شود و سپس استفاده کنید.

شما میتوانید پودر میوه های مختلف را آزمایش کنید تا رنگ لب رویایی خود را ایجاد کنید.

2. ساخت تینت لب با رنگ های خوراکی

مواد لازم:

  • رنگ خوراکی قرمز
  • گلاب
  • آلوئه ورا
  • روغن کرچک
  • یک ظرف کوچک خالی
 

مراحل انجام کار:

گلاب و آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید. مقداری روغن کرچک بریزید تا قوام مخلوط حفظ شود. سپس دو قطره رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید و آن را هم بزنید. اگر می خواهید تینت لب پررنگ تری داشته باشید، می توانید قطرات بیشتری اضافه کنید. ترکیبات را خوب مخلوط کنید تا غلیظ شود. در آخر ماده رنگی ساخته شده را به ظرف کوچکی منتقل کرده و حداقل 2 ساعت در فریزر قرار دهید. این رنگ در صورتی که در یخچال نگهداری شود به راحتی 3 تا 4 ماه برای شما ماندگار خواهد بود.

3. ساخت تینت لب و گونه با گل رز

مواد لازم:

  • 2 عدد گل رز
  • آب لیمو یا لیموترش
  • آب
  • گلاب (اختیاری)

مراحل انجام کار:

ساخت تینت لب خانگی با استفاده از گل رز نسبت به روش های قبلی نیاز به دقت بیشتری دارد. ابتدا باید گلبرگ های گل رز را در آسیاب خرد کنید و حدود 1/4 فنجان آب به آن اضافه کنید. برای آسان‌تر کردن کار، نصف لیموترش را اضافه کنید تا گلبرگ‌ها خوب آسیاب شده و به ذرات ریزتری تبدیل شوند. ماده خمیری ایجاد شده را در یک صافی بریزید. یک کاسه را روی آن نگه دارید یا با انگشت شست خود فشار دهید تا گلبرگ ها صاف شوند. می توانید یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید، به این ترتیب بوی عالی می دهد و پوست و لب ها را نیز آبرسانی می کند! سپس این مایع را داخل یک قابمله ریخته و روی شعله کم گاز بگذارید، میتوانید نصف لیموی باقی مانده را اضافه کنید. هرچه لیموترش را اضافه کنید، رنگدانه آن بیشتر می شود. اجازه دهید این مواد برای چند دقیقه با بخاری که ایجاد میشود، دم بکشند. پس از خنک شدن، آن را به ظرف مناسب تری منتقل کرده و روی گونه ها و لب های خود بکشید تا درخشندگی طبیعی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: هر رنگ رژ لبی که می خوای؛ تو خونه درست کن! + آموزش 

4. تینت لب فوق العاده مغذی چای ترش

مواد لازم:

  • پودر یا عصاره هیبیسکوس (چای ترش)
  • کره شیا یا شی باتر
  • گلیسیرین
  • آب

مراحل انجام کار:

برای ساخت این تینت لب خانگی کافیست 1 قاشق چایخوری گلیسیرین و 1 قاشق غذاخوری آب را در یک کاسه ریخته و هم بزنید تا یک قوام چسبناک ایجاد شود. سپس پودر هیبیسکوس را به مخلوط اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و 1/4 قاشق چای خوری کره شی را اضافه کنید. کره شیا که در صنعت آرایشی به نام شی باتر آنرا میشناسند، یک چربی طبیعی است که از هسته گیاه روغن قلم در قاره آفریقا گرفته میشود. در مرحله بعد باید همه چیز را با هم ترکیب کنید و ماده نهایی را به یک ظرف کوچک منتقل کنید. آن را به مدت 3 تا 4 ساعت در فریزر قرار دهید و از آن استفاده کنید تا رنگ صورتی به گونه های خود بدهید.

منبع: ویرگول 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kexy8

اخبار داغ