گیاه طبیعی برای اتاق کودک

4 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق نوزاد و کودک + عکس

از آنجایی که بسیاری از گیاهان آپارتمانی سمی هستند بهتر است تا بیشتر با انها اشنا شوید؛ بهترین گیاه مناسب اتاق نوزاد و کودک را تهیه نمایید و از ان برای اتاق فرزندان خود استفاده کنید.
1403/04/28 12:14
4 تا از بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق نوزاد و کودک + عکس

از زمانی که کودک را برای بازی کردن در اتاق روی زمین بگذارید، باید متوجه خطر گیاهان آپارتمانی گیاه انتخابی خود باشید. پس ضمن انتخاب گیاهان آپارتمانی غیر سمی، بهتر است گیاه را در مسیر بازی و حرکت کودک قرار ندهید. بدین شکل زمانی که کودک شما حرکت کردن را آغاز کرد، همه چیز برای او در امنیت کامل خواهد بود. با ما همراه باشید تا با گیاهان آپارتمانی  مخصوص اتاق کودک آشنا بشی

1- پاچیرا / درخت پول

احتمالا به کودک خود خواهید آموخت که پول بر روی درخت سبز نمی‌شود، حتی بر روی “درخت پول”!
نام این درخت، برگرفته از فنگ شویی است؛ زیرا گفته می‌شود که پاچیرا برای صاحب خود، مثبت اندیشی و خوش شانسی را به دنبال خواهدداشت؛ چیزهایی که بدون شک شما نیز برای آینده این نوزاد زیبا آرزو می‌کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل زرد شدن برگ های برگ انجیری چیه؟ + روش جلوگیری

به دلیل ساقه بافته شده و برگ‌های روشن و نخل مانندش، می‌توانیم بگوییم پاچیرا هم شبیه به درخت و هم شبیه به نخل است. این گیاه دوستدار کودکان بوده (سمی نیست) و یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است.
پاچیرا را در مکانی تقریبا روشن و دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. هر زمان که آن را آبیاری می‌کنید، کمی گلدان را نیز بچرخانید تا نور به صورت یکسان به تمامی بخش‌های گیاه برسد و رشدی متوازن داشته باشد.

2- نخل شامادورا

این نخل آپارتمانی با رشد قائم و رو به بالای خود، حال و هوایی گرمسیری به اتاق نوزاد شما خواهد داد. به طور کلی نخل‌ها به علت داشتن برگ‌های چند لایه و متراکم، برای قرار گرفتن در نقاط خالی مانند گوشه دیوار یا بخش ورودی مناسب‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: علت قد نکشیدن گیاهان آپارتمانی چیه؟

نخل شامادورا در تصفیه کردن هوا بی‌نظیر عمل کرده و می‌تواند نور کم خورشید را به خوبی تحمل کند. البته شامادورا نیز مانند سایر نخل‌ها نور کافی و درخشان را به سایه ترجیح داده و بهتر است در نزدیکی پنجره واقع شود.
مواظب باشید آن را بیش از حد آبیاری نکنید، همیشه اجازه دهید بین هر بار آبدهی، چند سانتی متر رویی خاک خشک شود.

 

3- گندمی

اگر به دنبال گیاهی برای آویزان کردن در گوشه دیوار یا گذاشتن بر روی طبقات هستید، گندمی انتخاب بسیار مناسبی است و نه تنها از لحاظ ظاهری متفاوت است، بلکه یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا نیز هست. گندمی می‌تواند حدود 90 درصد از ماده سرطان زای فرمالدهید موجود در هوا را پاک کند!

گندمی یک ویژگی خوب دیگر نیز دارد، جوانه‌های کوچک و متعددی در کنار گیاه اصلی آن ایجاد می‌شوند که به گیاهچه‌های زیبایی تبدیل خواهند شد.
می‌توانید این جوانه‌ها را در گلدانی مجزا بکارید و در سایر نقاط منزل خود قرار دهید. نگهداری از گندمی بسیار راحت است، در نور کم نیز رشد کرده و به رسیدگی مداوم نیاز ندارد.

4- سرخس لانه پرنده / آشیانه

یکی از 15 گیاه مناسب اتاق نوزاد سرخس لانه پرنده است. این گیاه کاملا برای کودکان و حیوانات خانگی امن و بی‌خطر است و یک تصفیه کننده قوی هوا نیز هست.

بیشتر بخوانید: با شیر، برگ گیاهات رو برق بنداز + روش استفاده
بهتر است سرخس لانه پرنده را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا نور خورشید صبحگاهی/ عصرگاهی را به خوبی دریافت کند.
اما هر نقطه دیگری از اتاق که نور طبیعی ملایم را داشته باشد نیز برای این سرخس مناسب است. نور شدید، مستقیم و هوای بسیار گرم موجب ریزش و زرد شدن برگهای این گیاه خواهد شد.
آن را در حد معتدل آبیاری کنید، طوری که خاک مرطوب ( و نه خیس) بماند. اگر هوا در اطراف گیاه خیلی خشک است، از دستگاه‌های مرطوب کننده هوا کمک گرفته و یا مرتبا با یک اسپری آب، گیاه را مرطوب کنید.

منبع: گلستان




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kezz8

اخبار داغ