تشخیص قهوه اصل | راهکار تشخیص قهوه تقلبی | قهوه اصل و تقلبی

روش های کاربردی تشخیص قهوه اصل از تقلبی!

قهوه یک نوشیدنی کافئین‌ دار است که مورد توجه خیلی‌ ها قرار گرفته است، اما باید راهکار تشخیص قهوه اصل از تقلبی را بدانید تا هنگام خرید دچار اشتباه نشوید!
روش های کاربردی تشخیص قهوه اصل از تقلبی!

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان این نوشیدنی کافئین‌ دار هستید. شاید بعضی وقت ها موقع خرید به اصلی یا تقلبی بودن آن شک کنید و دوست داشته باشید راهکار تشخیص قهوه اصل رو بدونید. طرز تشخیص قهوه اصل از تقلبی ممکن است کمی دشوار باشد اما جای نگرانی نیست؛ در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با راهکار تشخیص قهوه اصل آشنا می کنیم؛ پس همراه ما باشید.

چگونه قهوه اصل را از تقلبی جدا کنیم؟

1- خرید دانه‌های درسته قهوه

یک راه مطمئن برای اینکه قهوه اصل مصرف کنید، خرید قهوه به‌صورت دانه رست شده است. سپس این دانه‌های رست را خود‌تان آسیاب و مصرف کنید. بدون تردید با این روش، قهوه خوش‌طعم و عطری خواهید داشت.

2- حجم قهوه

مؤثرترین راهکار برای تشخیص قهوه اصل، توجه به حجم بسته است. یک بسته ۵۰۰ گرمی پودر قهوه، کمی بزرگ‌تر از بسته دانه‌ای دیگر با همین میزان وزن خواهد بود. زیرا قهوه در زمان بودادن، پف‌کرده و در نتیجه حجم آن بزرگ‌تر از میزان طبیعی می‌شود؛ بنابراین در صورت اضافه‌کردن موادی مانند آرد ذرت یا دانه سویا به قهوه تقلبی، حجم این بسته‌ها سنگین و فشرده‌تر از بسته قهوه اصلی خواهد شد. 

3- استشمام بوی بد از قهوه‌های تقلبی

درصورتی‌که پس از آماده‌شدن قهوه، بوی بد و نامطبوعی مانند خاک استشمام کردید؛ مطمئن باشید که قهوه مصرفی شما تقلبی است. استشمام بوی بد، یکی از اصلی‌ترین روش‎‌های جداسازی قهوه اصلی و تقلبی از هم شناخته می‌شود. قهوه‌های اصل دارای عطر دل‌انگیز و مطبوعی هستند.

4- دم‌کشیدن قهوه

برای تشخیص قهوه اصل و تقلبی می‌توانید آن را دم کنید. قهوه تقلبی در زمان دم‌کشیدن، کمی چسبناک بوده و ذرات این نوشیدنی، به فنجان شما می‌چسبد. درحالی‌که قهوه اصلی، اندکی لزج است.

5- خاصیت ویسکوزیته

ذرات قهوه اصلی با وجود یکدست و کامل آسیاب‌شدن، تمایلی برای چسبیدن به یکدیگر ندارند. به عبارتی دیگر ذرات این نوع از قهوه‌ها، شل به نظر خواهند رسید. درحالی‌که در قهوه‌های تقلبی، ذرات به یکدیگر می‌چسبند یا اینکه دقیقاً در یک سطح، قرار می‌گیرند. یک راه برای تشخیص قهوه اصل این است که آن را در لیوان آب بریزید. اگر دانه‌های قهوه، جمع شد؛ قهوه انتخابی شما، تقلبی است. در غیر این صورت، شما انتخاب درستی هنگام خرید قهوه انجام داده‌اید


6- رنگ قهوه

یکی روش مؤثر برای شناخت تفاوت انواع قهوه تقلبی و اصلی از یکدیگر توجه به رنگ‌دانه‌های این نوشیدنی خوش‌طعم خواهد بود. قهوه‌های خالص به دلیل اینکه تفت‌داده شده‌اند، در زمان دم‌کشیدن دارای طیف رنگی روشن تا تیره هستند. همچنین پس از سردشدن، رنگ آن روشن و درخشان‌تر می‌شود.
اما اگر قهوه انتخابی شما تقلبی باشد، رنگ آن پس از دم‌کشیدن و سردشدن سیاه به نظر خواهد رسید. البته دلیل رنگ سیاه این نوع از قهوه، سویا یا آرد ذرت است. البته افراد سودجو برای اینکه قهوه، از قیمت ارزان‌تر برخوردار شود؛ آن را با سویا و ذرت، ترکیب می‌کنند.


7- طعم خوش قهوه اصل

طعم خوش و دلپذیر این نوشیدنی، راهکاری مؤثر برای تشخیص قهوه اصل خواهد بود. البته درصورتی‌که شما علاقه‌مند به مصرف این نوشیدنی گرم باشید، مطمئناً خیلی زود متوجه طعم خوش قهوه اصلی می‌شوید. قهوه‌های اصلی دارای طعم خوش و ترشی ملایم هستند. این میزان طعم ترشی قهوه، بسته به محل کاشت و پرورش متفاوت خواهد بود. اما قهوه‌های تقلبی، طعم تلخ یا شیرینی دارند.

8- روغن و قهوه

درصورتی‌که پس از دم‌کشیدن قهوه، روی لیوان روغن دیدید؛ مطمئن باشید که قهوه شما تقلبی است. این فرایند زمانی رخ خواهد داد که قهوه با دما زیاد، تفت‌داده می‌شود. در نتیجه این میزان تفت‌دادن، روغن با فشار زیاد از دانه‌های قهوه خارج شده و همچنین باعث ازدست‌دادن غلظت یا چسبندگی لازم در نوشیدنی خواهد شد.
مطمئناً تفت‌دادن زیاد دانه‌های قهوه، طعم نوشیدنی را بدمزه می‌کنند. این طعم بد و نامطبوعی، یک روش مؤثر برای تشخیص قهوه سوخته و تقلبی خواهد بود. درصورتی‌که دانه‌های قهوه با دما مناسب تفت‌داده شوند، روغن در درون آن‌ها مانده و در نهایت قهوه باکیفیت، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

9- کسب اطلاعات از پیشینه قهوه انتخابی

هنگام خرید قهوه یا مصرف این نوشیدنی در کافی‌شاپ، از شخص فروشنده بخواهید که اطلاعتی دررابطه‌با آن به شما ارائه دهد. اطلاعاتی مانند محل کاشت قهوه، یک تکنیک درست برای تشخیص قهوه اصل خواهد بود. درصورتی‌که فروشنده اطلاعت درست یا دقیقی نداشت، می‌توانید از تقلبی بودن نوشیدنی خود مطمئن شوید. اما اگر فروشنده اطلاعات دقیق و کاملی دررابطه‌با محل پرورش قهوه یا چگونگی تفت‌دادن دانه‌های آن به شما داد، می‌توانید از اصل بودن قهوه خود اطمینان کامل داشته باشید.

10- قیمت قهوه

قهوه باکیفیت، دارای قیمت مشخص و همچنین یکسانی در سراسر دنیا است؛ بنابراین اگر در زمان خرید قهوه، با قیمت‌های کمتر از انتظار خود مواجه شدید؛ مطمئن باشید در درون‌دانه‌های قهوه، دانه سویا یا آرد ذرت وجود دارد


11- تاریخ رست قهوه

هنگام انتخاب قهوه، حتماً به تاریخ رست آن روی بسته توجه کنید. قهوه‌ای که تاریخ رست آن، نزدیک به زمان خرید شما باشد را انتخاب کنید. زیرا وجود این تاریخ نشان‌دهنده تازه بودن و همچنین روشی برای تشخیص قهوه اصل است. درصورتی‌که تاریخ روی بسته نبود یا فروشنده اطلاعی از تاریخ رست قهوه نداشت، بهتر است که از خرید خود صرفه نظر کنید. زیرا احتمال تقلبی بودن قهوه، بسیار زیاد است.

12- خرید از فروشگاه‌های معتبر

یک راهکار مؤثر برای اینکه قهوه اصل و باکیفیت خریداری کنید، انتخاب از فروشگاه‌های معتبر و همچنین برند‌های تولید‌کننده مشهور است. خرید قهوه اصل کمک می‌کند طعم اصلی و خوب یک قهوه را بچشید

منبع: بانک طعم




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kkwq3

اخبار داغ