عوارض مژه مصنوعی | خطرات مژه مصنوعی | مضرات مژه مصنوعی

اگه از مژه مصنوعی استفاده میکنی، حواست به این نکات باشه!

بايد اینو بدونین که اگه استفاده از مژه مصنوعی رو محدود نکنين، میتونه مشکلات زیادی رو برای سلامت چشماتون ایجاد کنه!
اگه از مژه مصنوعی استفاده میکنی، حواست به این نکات باشه!

با گذاشتن مژه مصنوعی، زیبایی چشمتون دو برابر میشه اما عوارض خظرناکی رو براتون به دنبال داره! در واقع اگه بعضی موقع ها از مژه مصنوعی استفاده کنین آسیب زیادی به چشم هاتون وارد نمیکنه، ولی استفاده پشت سر هم و طولانی‌ مدت از اون میتونه عواقب بدی داشته باشه، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با بلایی که مژه مصنوعی میتونه سر چشماتون بیاره آشنا میکنیم!

1- اگزما و حساسیت به چسب

از عوارض دیگر نصب مژه های مصنوعی اگزما و حساسیت به چسب آن است. به علت نازک بودن پوست پلک ، خطر حساسیت وجود دارد بنابراین احتمال به وجود آمدن التهاب، خارش و قرمزی دور چشم زیاد است.

2- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی می باشد، تاری دید و یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. لذا افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند.

لزوم این دقت زمانی بیشتر بیشتر می شود که فرد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم ها را شست، زیرا استفاده غلط از مژه مصنوعی در حین نصب آن، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به بینایی فرد وارد کند.

3- گل مژه

استفاده از مژه مصنوعی سبب ابتلا به عفونت و گل مژه در افرادی که استعداد ابتلا به گل مژه را دارند می شود. افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده می کنند بیشتر به گل مژه مبتلا می شوند.

4- خشک شدن چشم ها

طول مژه های مصنوعی بلندتر از مژه های طبیعی بلند تر است بنابراین جریان هوای رسیده به سطح چشم ها را افزایش می دهد و و باعث خشک شدن سریع چشم ها می شود. همچنین سبب قرار گرفتن چشم ها در معرض مواد ریز موجد در هوا می شود و منجر به سندرم خشکی چشم می شود.

5- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد شود و چشم دچار عفونت گردد.

همچنین مالیدن ریمل چشم بر روی مژه هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

موارد زیر سبب می شود به هنگام استفاده از مژه مصنوعی دچار عفونت چشم نشویم :

1. از مژه ها باید به صورت یک بار مصرف استفاده کنید زیرا با هر بار کندن و چسباندن مژه ها دچار آلودگی می شود و به چشم آسیب وارد می کند.

2. با مژه مصنوعی لنز استفاده نکنید زیرا این کار احتمال عفونت چشم را تا چند برابر زیاد می کند.

3. روی مژه مصنوعی ریمل نزنید چون احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم بالا می رود.

4. از مژه مصنوعی بلند مدت استفاده نکنید زیرا هر چه مژه مصنوعی بیشتر روی چشم بماند، به همان میزان مشکلات ناشی از آن بیشتر می شود.

5. اگر با علائمی مانند پرخونی در چشم، خارش در پلک، ترشح از لبه پلک، درد در چشم و قرمزی در لبه پلک مواجه شدید باید هر چه سریع تر مژه مصنوعی را بردارید.

6. مژه مصنوعی مانند لوازم آرایشی شخصی است؛ پس هیچگاه مژه مصنوعی که کسی استفاده نموده ، مصرف نکنید و به هیچ وجه مژه های مصنوعی خودتان را هم به کسی قرض ندهید.

منبع: نمناک 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kmm82

اخبار داغ