تیز کردن ژیلت | نحوه تیز کردن ژیلت | ژیلت کند شده

یه وقت ژیلت کند شده رو دور نندازیا! | روش های تیز کردن ژیلت + فیلم

تیز کردن ژیلت یه راه نجات برای خرید زود به زود ژیلت و رهایی از صرف هزینه هست. اما تیز کردن ژلیت ممکنه؟ ما بهتون میگیم.
یه وقت ژیلت کند شده رو دور نندازیا! | روش های تیز کردن ژیلت + فیلم

سبک زندگی: ژلیت ها بعد از یه مدت کند میشن و اصولا مجبور می شیم زود به زود جدیدش رو بخریم. تیز کردن ژیلت راه رهایی از این مشکله! تیز کردن ژیلت راه های زیادی داره که ما اینجا آسون ترین و بهترین راه رو بهتون میگیم. برای یاد گرفتن راه حل تیز کردن ژیلت با ما همراه باشین!

قرار دادن ژیلت در فریزر

 بهتر است قبل از اصلاح ژیلت را اول خوب تمیز نموده تا مو و پرزی زیر آن نباشد بعد ژیلت را درون نایلون قرار داده و کاملا گره بزنید و حدود ۴-۵ ساعت داخل فریزر قرار دهید. پس از گذشت این مدت با خارج کردن ژیلت از فریزر متوجه خواهید شد که کاملا تیز شده است.

بیشتر بخوانید:۹ ترفند خانگی برای تیز کردن قیچی

استفاده از اسکاچ

 استفاده از پارچه جین

در این روش یک پارچه جین را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر ژیلت را روی پارچه بکشید. چند مرتبه به جهت بالا کشیده و چند بار به جهت مخالف یا پایین ژیلت را بکشید. این تغییر جهت سبب می شود که تمام سطوح تیغ ژیلت به شکل یکنواختی تیز گردد. این کار نه هزینه ای لازم دارد و نه وقت زیادی می برد

بیشتر بخوانید: ترفندهای تضمینی برای تیز کردن چاقو در خانه

نکات استفاده از ژیلت

ژیلت را ضدعفونی کنید

بعد از این کار ژیلت را درون ظرفی حاوی الکل قرار داده تا آب بین تیغ های ژیلت تبخیر و همچنین عمل ضد عفونی نیز صورت گیرد. سپس ژیلت را در جای خشک قرار دهید. به خاطر داشته باشید ژیلت را در حمام یا جای مرطوب قرار ندهید.

پس از اصلاح تیغ را با مسواک تمیز کنید

بعد از استفاده از تیغ فقط آن را با آب نشویید و بهتر است که از یک مسواک کهنه استفاده کنید و در جهت سمت پایین روی تیغه‌ها بکشید تا موهای ریز و جرم پوست و صابونی که گیر کرده دربیاید و کاملا تمیز شود.

بعد از هر بار استفاده ژیلت را کامل خشک کنید

ژیلت اگر خشک نشود و آب روی سطحش بماند سبب زنگ زدگی می شود و همین زنگ زدگی لبه تیغ را میخورد و اگر از این ژیلت استفاده کنید سبب بریدگی پوست و بیماری های پوستی می شود. بنابراین پس از استفاده با یک پارچه نخی و تمیز آن را کامل خشک کنید. پس از خشک کردن ژیلت را داخل ظرفی از الکل قرار دهید چون الکل سبب تبخیر آب میان تیغ ها می شود و همینطور سبب ضدعفونی شدن ژیلت می شود. پس از این کار ژیلت را اصلا در حمام و یا جای مرطوب نگذارید و حتما در یک جای خشک قرار دهید

منبع: وقت صبح




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3ko6x4

اخبار داغ




دیدگاه ها


سیما6 ماه پیش

عالی