روش تهیه موس انگور | دستور تهیه موس انگور

به 2 روش، دسر موس انگور درست کن و از طعم و زیباییش لذت ببر ! + طرز تهیه

دسر تابستونی موس انگور رو برای مهمان های خاص درست کنید تا از پذیرایی خاصتون همه جا تعریف کنند! در این مطلب طرز تهیه موس انگور را قرار داده ایم.
به 2 روش، دسر موس انگور درست کن و از طعم و زیباییش لذت ببر ! + طرز تهیه

دسر موس یکی از خوشمزه‌ترین دسرها در سراسر دنیا است.بافت موس نرم و پر از هوا است و به همین دلیل به آن موس می‌گویند این واژه در فرانسوی به معنای کف یا خزه است. در حال حاضر انواع موس‌های مختلف مثل موس انار، موس چای سبز و طعم‌های دیگر تهیه می‌شود. در این مقاله ما به طرز تهیه دسر موس با انگور می‌پردازیم.

طرز تهیه دسر موس به دو روش مختلف

برای تهیه موس به صورت پایه و بدون هیچ طعمی دو روش مختلف وجود دارد که در ادامه این دو روش را آموزش می‌دهیم، به این موس پایه می‌توان طعم‌های مختلف را افزود. موس پایه که اساس تهیه موس است به دو روش تهیه می‌شود که در روش اول از تخم مرغ استفاده شده و در روش دیگر از ژلاتین برای تهیه آن استفاده می‌کنند.

روش اول موس با تخم‌مرغ

برای تهیه موس با استفاده از تخم مرغ به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم برای تهیه موس انگور

  • تخم مرغ سه عدد
  • کره 10 گرم
  • خامه قنادی نصف پیمانه
  • شکر سه قاشق غذاخوری

برای تهیه موس مسیر زیر را دنبال کنید. ابتدا سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید و در دو ظرف جداگانه بریزید. بهتر است از کاسه با گودی زیاد استفاده کنید. کره را در دمای اتاق قرار دهید تا در دمای محیط ذوب شود. می‌توانید کره را در مایکروفر نیز قرار دهید تا کاملا نرم شود.

بیشتر بخوانید: تا فصل ملون، میوه خوش عطر تابستونی تموم نشده، یه دسر خاص درست کن!

تهیه موس ساده با تخم مرغ

خامه قنادی را در یک ظرف مجزا بریزید و با استفاده از همزن برقی آنقدر هم بزنید تا به طور کامل سفت شود. در صورت استفاده از خامه معمولی، باید فرآیند هم زدن خامه با کمک یک کاسه پر از یخ صورت گیرد. یعنی یک کاسه را پر از یخ کنید، کاسه حاوی خامه را در آن قرار دهید و سپس با همزن بهم بزنید. کاسه حاوی سفیده تخم‌مرغ را بردارید، شکر را به آن اضافه کنید. با همزن برقی آنقدر این ترکیب را بهم بزنید تا غلیظ شود. برای امتحان اینکه غلظت سفیده تخم‌مرغ کافی است یا خیر می‌توانید کاسه را برگردانید. غلظت سفیده تخم مرغ باید بگونه‌ای باشد که پس از برگرداندن کاسه، سفیده تخم‌مرغ بیرون نریزد. زرده تخم مرغ را هم بزنید و به خامه اضافه کنید. در ادامه سفیده را طی چند مرحله به ترکیب اضافه کنید.

روش دوم تهیه موس با ژلاتین

در روش دوم برای تهیه موس پایه از ژلاتین استفاده می‌شود و این طرز تهیه بدون تخم مرغ است. برای تهیه موس به روش دوم به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم برای تهیه موس انگور

  • شیرعسل نصف پیمانه
  • پودر ژلاتین دو قاشق غذاخوری
  • خامه یک پاکت
  • آب جوش یک فنجان
  • شیر چهار لیوان
  • شکر 60 گرم

طرز تهیه موس انگور

ابتدا پودر ژلاتین را در یک فنجان آب جوش حل می‌کنیم. در یک قابلمه دیگر شیر را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود (اما به جوش نیاید)، شیر عسل، شکر و خامه را به شیر گرم اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا همه مواد یکدست شوند. حالا ژلاتین را به مواد اضافه کنید و به مدت دو تا سه دقیقه با دور تند همزن، بهم بزنید. مواد را در قالب مورد نظر ریخته و اجازه دهید چند ساعت در یخچال بماند. دقت کنید در تمام مدت زمان تهیه موس، به هیچ وجه شیر نباید به نقطه جوش برسد.

دسرهای مختلف با موس

تا اینجا دو روش تهیه برای موس آموزش داده شد. شما می‌توانید موس را با مواد مورد نظر خود مخلوط کنید و دسر موس را با طعم‌های مختلف تهیه کنید.

طرز تهیه دسر موس انگور

برای تهیه دسر موس انگور از ژله انگور استفاده می‌شود. یک بسته ژله انگور را با یک فنجان آب مخلوط کنید و اجازه دهید خنک شود. اگر از روش اول برای تهیه موس استفاده می‌کنید. 1/3 از سفیده تخم‌مرغ را با ژله انگور مخلوط کنید سپس به جز باقی مانده از سفیده تخم مرغ، همه مواد دیگر را مخلوط کنید و سپس بقیه تخم مرغ را اضافه کنید. اگر از روش دوم استفاده می‌کنید، ژله انگور را از ابتدا با پودر ژلاتین مخلوط کنید و بقیه مراحل را طبق دستور ذکر شده جلو ببرید. شما می‌توانید به جای ژله انگور، از انواع ژله یا شکلات تلخ برای تهیه موس استفاده کنید.

جمع‌بندی

موس که اغلب در دسر شکلاتی موس شکلات آن را نوش جان کرده‌اید یک دسر و شیرینی بسیار خوشمزه است که در ترکیب با میوه‌ها نیز دسر جذاب و خوشرنگی را تشکیل می‌دهد.

منبع: هاتی کارا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3koomv

اخبار داغ