خواص سوره بقره برای حاجت | سوره بقره برای ازدواج

نحوه ختم سوره بقره برای باطل کردن سحر و جادو، حاجت روایی و ازدواج

برای آشنایی با خواص سوره بقره برای باطل کردن سحر و جادو، حاجت روایی و ازدواج این مطلب را تا انتها دنبال کنید.
1403/06/08 19:45
نحوه ختم سوره بقره برای باطل کردن سحر و جادو، حاجت روایی و ازدواج

سوره بقره دومین سوره از قرآن کریم است که در جزء اول تا سوم واقع است و بلندترین سوره قرآن محسوب می شود. این سوره دارای 286 آیه است و از سوره های مدنی می باشد. سوره مبارکه بقره از لحاظ مرتبه نزول در ردیف 87 است.

محتوای این سوره به توحید و خداشناسی از طریق تفکر در اسرار آفرینش است. همچنین به معاد و زندگی بعد از مرگ نیز پرداخته است و به داستان حضرت ابراهیم و حیات دوباره پرندگان اشاره شده است.

دیگر بحث های ارائه شده در این سوره شامل احکام مختلف اسلامی مثل نماز، روزه، جهاد، حج و … است. همچنین به موضوعاتی از جمله اتفاق برای خدا، قصاص و خوراکی های حرام و شراب و قمار و احکام گرایش به آنها پرداخته است.

عجایب سوره بقره و معجزات چله آن

در مورد عجایب سوره بقره و معجزات چله آن اخبار متعددی آمده است. از جمله معجزات خواندن سوره بقره عبارتست از:

درمان ترس- از امام صادق (ع) روایت شده است: اگر مومن با اخلاص سوره بقره را نوشته و با آب باران بشوید و به شخصی که ترسیده است بخوراند، ترس از او دور می شود.

زیاد شدن برکت- پیامبر اکرم (ص) به مسلمانان سفارش کرده اند این سوره را بیاموزند و قرائت کنند که موجب جاری شدن برکت به زندگی می شود.

دور کردن شیطان از منزل- رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هر که سوره بقره را در خانه تلاوت کند، آن خانه تا سه روز از گزند شیطان محفوظ می ماند.

محفوظ ماندن در روز قیامت- امام صادق علیه السلام فرمودند: هر که سوره های بقره و سوره آل عمران را بخواند در روز قیامت این سوره ها همچون دو عبا یا دو سایبان بر او سایه می افکند.

خواص سوره بقره برای حاجت

به منظور کسب خواص سوره بقره برای حاجت توصیه می شود که پس از نماز صبح در حالیکه هنوز حالت خود را تغییر نداده اید و کلامی نگفته اید، ایه 137 از سوره بقره یعنی ” فَإِنْ آمَنُواْ بِمِثْلِ مَا آمَنتُم بِهِ فَقَدِ اهْتَدَواْ وَّإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا هُمْ فِی شِقَاقٍ فَسَیَکْفِیکَهُمُ اللّهُ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ” را هفت مرتبه قرائت کند. خداوند در همان روز حاجت مهم او را برآورده خواهد کرد و چنانچه این فرد این آیه را به طور مکرر تکرار کند و پس از نمازهای واجب خود بخواند، محتاج کسی نمی گردد و حاجاتش مستجاب خواهند شد.

خواص سوره بقره برای ازدواج

برای بهره مندی از خواص سوره بقره برای ازدواج در هنگام قنوت آیه 201 این سوره یعنی ” رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ” را به نیت دعای بخت گشایی بخوانید.

خواص سوره بقره برای باطل سحر و دفع جادو

آیه 102 سوره بقره برای باطل سحر و دفع جادو سفارش شده است. در منابع روایی آمده است که ابی بن کعب به روایت از پیامبر اکرم (ص) آورده است: ” ای ابی! پیش مومنان برو و سوره بقره را به آنها بیاموز. زیرا آموختن آن برکت زیادی دارد و ترک آن موجب افسوس و حسر خواهد شد، و هیچ یاوه گویی توانایی مقابله با این سوره را ندارد. ابی بن کعب می گوید: “ای رسول خدا، وقتی گفتید یاوه گویان به چه کسی اشاره داشتید؟” آن حضرت فرمودند: “ساحران و جادوگران”.

خواص سوره بقره برای زیبایی

خواندن قرآن و نگاه کردن به خط آن موجب نورانی شدن چهره می شود، با این حال هیچ منبعی به طور مشخص به خواص سوره بقره برای زیبایی اشاره نکرده است. اما آنطور که در برخی روایات آمده است، قرائت برخی سوره ها از جمله سوره نور موجب زیبا شدن چهره خواهد شد.

منبع: الامتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kow9d

اخبار داغ