جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما | جلوگیری از بهم ریختن آرایش در گرما | افزایش ماندگاری آرایش در گرما

اگه تو گرما آرایشت خراب میشه این 10 تا نکته رو رعایت نمی کنی!

خراب شدن آرایش توی گرما یکی از معضلات بزرگ همه ی خانم هاست. در این مطلب 10 نکته برای جلوگیری از این مسئله رو براتون قرار دادیم.
اگه تو گرما آرایشت خراب میشه این 10 تا نکته رو رعایت نمی کنی!

حتما شما هم دوست دارید وقتی به زیبایی خود را آرایش کرده اید تا پایان روز به همان شکل باقی بماند، اما در هوای گرم با گذشت چند ساعت متوجه خراب شدن آرایش در گرما می شوید.گرما یکی از مهمترین عواملی است که ماندگاری مواد آرایشی روی پوست را کاهش می دهد وموجب خرخراب شدن آرایش در گرما می شود.اما نکاتی در هر بخش از آرایش صورت وجود دارد که بر جلگیری از خراب شدن آرایش در گرما کمک میکند.با ما همراه باشید.

10 نکته مهم برای جلوگیری از خراب شدن آرایش:

1_ پوستتان را برای آرایش آماده کنی

قبل از آرایش کردن در روزهای گرم ابتدا باید پوستتان را برای آرایش آماده کنید برای این کار بهتر است ابتدا پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید میتوانید از یک لایه بردار ملایم برای از بین بردن سلولهای مرده پوست استفاده کنید تا پوست شما برای آرایش کردن آماده شود در ادامه پوست صورت را به طور کامل خشک کنید و از یک کرم مرطوب کننده یا کرم ضد آفتاب بدون رنگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای افزایش ماندگاری آرایش تا 24 ساعت

2_از پرایمر استفاده کنید

اولین قدم برای آرایش صورت در هوای گرم استفاده از پرایمر است. پرایمر یک لایه محافظ روی پوست است که از پاک شدن مواد آرایشی جلوگیری میکند و با پر کردن منافذ باز و چین و چروکهای پوستی ظاهر زیباتری به پوست شما می بخشد. در فصل تابستان بهتر است از پرایمر ضد تعریق صورت که فاقد چربی و بر پایه آب هستند استفاده کنید. برای صورت از پرایمر جداگانه و برای افزایش ماندگاری آرایش چشم نیز از یک پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید.

3_مقداری کرم پودر یا ضد آفتاب رنگی به پوست بزنید

بعد از پرایمر، نوبت کرم پودر زدن به پوست است به خاطر داشته باشید که در فصل تابستان نباید از کرم پودرهای سنگین و چند لایه استفاده کنید زیرا این کار موجب افزایش تعریق صورت و زشت شدن پوست میشود برای تابستان بهتر است از یک کرم پودر سبک یا یک ضد آفتاب رنگی استفاده کنید با این روش هم عیوب پوست به خوبی پوشیده میشوند و هم پوست شما ظاهری طبیعی و زیبا پیدا میکند. اگر از ضد آفتاب استفاده میکنید میتوانید با استفاده از کانسیلر لکهای پوستی را بپوشانید.

۴_ از پنکیک استفاده کنید

استفاده از پنکیک در هوای گرم و برای کسانی که پوست چربی دارند اهمیت زیادی دارد بعد از این که کرم پودر را به صورت زدید میتوانید از کمی پنکیک برای مات کردن پوست استفاده کنید استفاده از پنکیک ماندگاری آرایش را چند برابر میکند. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از پنکیک به هیچ عنوان نباید آن را روی پوست بکشید و باید به صورت ضربه ای پنکیک را روی پوست بزنید حتما از پنکیک روی پشت پلک و روی لبها نیز استفاده کنید تا ماندگاری سایه و رژ لب شما نیز بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: (ویدیو) روش استفاده از اسفنج آرایشی برای افزایش ماندگاری کرم پودر!

5_از خط چشم و ریمل ضد آب استفاده کنید

برای این که در هوای گرم تابستان آرایش چشم شما پس از مدتی پاک نشود و ظاهر بدی پیدا نکند بهتر است از یک ریمل و خط چشم ضد آب استفاده کنید به خاطر داشته باشید که اگر از مداد برای آرایش چشم استفاده میکنید، مداد شما نباید چرب باشد به علاوه بهتر است برای زیر چشم نیز به جای مداد از مقداری سایه مشکی استفاده کنید تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود. به خاطر داشته باشید که پاک کردن خط چشم و ریمل ضد آب کمی سخت تر از ریمل و خط چشم معمولی است.

6_ از سایه پودری استفاده کنید

اگر دوست دارید در هوای گرم از سایه استفاده کنید بهترین گزینه برای شما سایه پودری است به طور کلی بهتر است در فصول گرم سال از سایه به مقدار کم استفاده کنید محصولات پودری چربی و عرق اضافه پوست را جذب میکنند و در هوای گرم گزینه مناسب تری هستند.

7_از رژ لب بادوام استفاده کنید

برای فصل تابستان بهتر است از رژ لبهایی که ماندگاری زیادی دارند و به عنوان رژ لبهای ۲۴ ساعته به فروش میرسند استفاده کنید. قبل از این که رژ لب را روی لب بزنید بهتر است با مداد لب کمی لبهایتان رنگ دهید و بعد رژ لب را روی لب ها بزنید. استفاده از مقداری پودر پنکیک روی لبها قبل از رژ لب زدن نیز موجب افزایش ماندگاری آنها میشود. در فصول گرم سال بهتر است از رژ لبهای مات استفاده کنید.

8_در هوای گرم بهتر است از رژ گونه پودری به جای رژگونه مایع استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که فصل تابستان و هوای گرم به هیچ عنوان از سایه های براق و رژ گونه ای پررنگ و براق استفاده نکنید و سعی کنید همه لوازم آرایش خودتان را مات انتخاب کنید براق بودن رژ گونه موجب میشود تا صورت شما چرب به نظر برسد و ظاهر بدی پیدا کند اگر از رژ گونه مایع استفاده میکنید میتوانید مقداری از پرایمر را با آن ترکیب کنید و بعد روی پوست بزنید تا ماندگاری آن بیشتر شود.

 

۹_از اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید

اگر به قرار مهمی میروید و قرار است برای یک مهمانی آرایش کنید بهتر است بعد از تمام شدن آرایش، از یک اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. این کار ماندگاری آرایش شما را افزایش میدهد و از ریختن مواد آرایشی و پاک شدن آن جلوگیری میکند. به خاطر داشته باشید که استفاده از تثبیت کننده آرایش به صورت هر روزه به پوست شما آسیب وارد میکند و از همین رو بهتر است تنها در موارد خاص از آن استفاده کنید.

10_از کاغذ بلاتینگ استفاده کنید

برای جلوگیری از چرب شدن پوست و پاک کردن عرق پوست میتوانید چند عدد کاغذ خشک کن یک بار مصرف در کیف خودتان داشته باشید و هر زمان که لازم است چربی اضافه پوست را با آن بگیرید. با این روش صورت شما چرب به نظرنمیرسد و میتوانید به راحتی چربی اضافه پوست را پاک کنید.

نکات تکمیلی جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

_ اگر پوست چربی دارید در هوای گرم تابستان به هیچ عنوان از مواد آرایشی براق و اکلیلی استفاده نکنید.

_ سعی کنید در تابستان آرایش ملایم تری داشته باشید و از کرم پودرهای سنگین و مواد آرایشی پررنگ استفاده نکنید.

_ قبل از آرایش کردن صورت خودتان را با یک تونر یا میسلار واتر پاک کنید تا کاملا تمیز و خشک شود.

_ برای بسته شدن منافذ پوستی قبل از آرایش میتوانید یک تکه یخ روی پوست ماساژ دهید.

_ در هوای گرم بهتر است از کرم پودر سبک یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید برای کم رنگ شدن لکه های پوستی میتوانید از کانسیلر استفاده کنید.

_ برای آرایش کردن در هوای گرم بهتر است از پدها و برسهای آرایشی استفاده کنید و به هیچ عنوان کرمهای آرایشی را با دست روی پوست پخش نکنید.

منبع: مجله اکالا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3n9dzg

اخبار داغ