طرز تهیه مربای پوست هندوانه | مربای پوست هندوانه بدون آهک

با پوست هندوانه یه مربای خوشمزه برای صبحانه درست کن + طرز تهیه

وقتی هندونه میخوری پوستش رو نریز دور و باهاش مربا پوست هندوانه درست کن که برای صبحانه عالیه.
1403/05/09 08:30
با پوست هندوانه یه مربای خوشمزه برای صبحانه درست کن + طرز تهیه

مربا پوست هندوانه را می تونین با آهک یا بدون آهک درست کنین. در این پست روش تهیه مربا پوست هندوانه بدون آهک تقدیم شما عزیزان میشه. با ما همراه باشین تا روش تهیه مربا پوست هندوانه رو یاد بگیرین.

مواد لازم مربای پوست هندوانه
هندوانه ۱ عدد
شکر به مقدار لازم
هل چند عدد
زعفران دم کشیده ۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو تازه نصف قاشق غذا خوری
گلاب ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای پوست هندوانه

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه و مخصوص هندوانه در ابتدای کار، پوست یک هندوانه را به صورت کامل می گیریم. سپس قسمت قرمز آن و قسمت سبز آن را کامل جدا کرده و قسمت سفید آن را به شکل دلخواه برای مربا برش می زنیم.

بیشتر بخوانید: ترشی پوست هندوانه، مفیدترین ترشی خوشمزه دنیا! + طرز تهیه

مرحله دوم

می توان به صورت مکعبی خرد کرد یا با قالب شیرینی نخودچی آن را برش زد. سپس آن را وزن می کنیم. معادل وزن قسمت سفید پوست، شکر لازم داریم. مثلا برای ۱ کیلو پوست هندوانه، باید به مقدار ۱ کیلو شکر استفاده کنیم.

مرحله سوم

پوست های خرد شده را داخل زودپز می ریزیم. آب سرد را تا جایی که روی پوست سفید را بگیرد اضافه کرده و زمان می دهیم تا پخته شود. می توان داخل قابلمه هم آن را پخت. زمانی که برای پخت آن لازم است معادل پخت گوشت گوسفند است.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست های پخته شده را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس آبی که درون زودپز بود را از صافی رد می کنیم تا ناخالصی های آن به طور کامل گرفته شود، سپس به قابلمه حاوی پوست هندوانه اضافه میکنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله چند عدد هل را می شکنیم تا عطر و عصاره آن هنگام پخت خارج شود، سپس به همراه شکر به قابلمه اضافه می کنیم. زعفران را هم به آن اضافه کرده و با شعله ملایم می گذاریم حدود نیم ساعت بپزد تا شهد آن به قوام آید.

بیشتر بخوانید: فواید فوق العاده پوست هندوانه + کاربرد

مرحله ششم

وقتی روی مربا کف تشکیل شد یعنی مربا به قوام لازم رسیده است. آبلمیو و گلاب را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه دیگر بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود و داخل شیشه در دار می ریزیم.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3n9mav

اخبار داغ