شیرینی ملکه بادام | طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

با شیرینی ملکه بادام، از مهمون های خاص پذیرایی کن + طرز تهیه آن بدون فر

شیرینی ملکه بادام هم ظاهر جذابی داره و هم طعم فوق العاده که برای پذیرایی از مهمان ها بهترین گزینه است.
با شیرینی ملکه بادام، از مهمون های خاص پذیرایی کن + طرز تهیه آن بدون فر

شیرینی ملکه بادام یکی از شیرینی‌های معروف و محبوب است که به عنوان یک شیرینی مجلسی و خوشمزه در مهمانی‌ها یا مناسبت‌های خاص مثل عید نوروز سرو می‌شود. در طرز تهیه شیرینی ملکه بادام بدون فر شما باید با استفاده از تابه خمیر را آماده کنید که در ادامه دستور آن را توضیح می دهیم.

مواد لازم برای پایه یا کراست شیرینی

  • آرد شیرینی: ۳۵۰ گرم
  • شکر یا پودر قند: ۱۲۵ گرم
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • خامه صبحانه: ۵۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • وانیل: نوک قاشق (۱/۸ قاشق چای خوری)

بیشتر بخوانید:آموزش تهیه شیرینی پاپیونی؛ مخصوص خواستگاری و مراسم خاص

مواد لازم برای قسمت رویه شیرینی

  • شکر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • عسل: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • کره یا روغن: ۵۰ گرم
  • خامه: ۵۰ گرم
  • خلال بادام یا پرک بادام: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

مرحله اول: شکر و کره را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی ملکه بادام، شکر را بسابید یا از پودر قند استفاده کنید. کره را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس شکر و کره را در یک ظرف مناسب بریزید و شروع به هم زدن کنید. مواد را باید تا جایی به هم بزنید که مخلوط به دست آمده، بافت یفکی و سبک بگیرد. رنگ آن هم کرمی شود.

مرحله دوم: تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید

یک تخم مرغ را بشکنید و شروع به هم زدن کنید. ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید. سپس تخم مرغ دوم را هم بشکنید و به مواد اضافه کنید. دوباره به مدت ۱ دقیقه دیگر با همزن آن ها را بزنید.

بیشتر بخوانید: شیرینی تر خانگی رو بدون خامه درست کن + طرز تهیه

مرحله سوم: خامه را اضافه کنید

خامه را در این مرحله از طرز تهیه شیرینی ملکه بادام به مواد اضافه کنید. لازم نیست در این مرحله از همزن برقی استفاده کنید. با لیسک سیلیکونی مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

 

مرحله چهارم: آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید

با یک الک ریز، آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک کنید تا ناخالصی های آن گرفته شود و دانه های آرد هم جدا شوند. آرد را در چند مرحله و به تدریج به مخلوط اضافه کنید. بعد از هر بار افزودن آرد و بیکینگ پودر، مواد را با هم مخلوط کنید. می توانید از همزن استفاده کنید. یا این که از دست هایتان کمک بگیرید. اگر با دست ورز می دهید، فقط با نوک انگشتانتان مواد را ورز دهید تا خمیر به روغن نیفتد.

بیشتر بخوانید:شیرینی دانمارکی رو حرفه ای تر از قنادی ها درست کن! + روش تهیه

اگر می خواهید این شیرینی را بدون فر تهیه کنید یا به فر دسترسی ندارید، می توانید آن را در تابه درست کنید. همه مواد را مانند روش بالا آماده کنید و خمیر شیرینی را درست کنید. به جای سینی فر، یک تابه دو طرفه را انتخاب کنید. به مدت ۱۵ دقیقه تابه را روی حرارت ملایم و با شعله پخش کن بگذارید تا تابه گرم شود. کف تابه را دو لایه کاغذ روغنی بگذارید. خمیری را که درست کردید، روی کاغذ روغنی بریزید. واشر تابه را بردارید و درب تابه را ببندید. ۳۵ دقیقه صبر کنید تا اطراف خمیر طلایی شود.

مرحله دوم: مواد رویه شیرینی را اضافه کنید

در یک ظرف مناسب مثل تابه، شکر، عسل، کره و خامه (مواد لازم برای رویه شیرینی ملکه بادام را به جز بادام) با هم مخلوط کنید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی مواد با هم ترکیب شدند و یک یا دو جوش زدند، خلال بادام یا پرک را به آن اضافه کنید. مواد را به هم بزنید و سریعا شعله را خاموش کنید. همین که بادام را با موادی که داغ هستند، ترکیب کنید کافی است. آن را سرخ نکنید.

بعد از ۳۵ دقیقه در تابه را باز کنید و مواد رویه شیرینی را به صورت یکنواخت روی خمیر نیم پخته بریزید. دوباره درب تابه را ببندید و ۳۰ دقیقه دیگر صبر کنید. بعد از این که شیرینی پخت، حرارت را خاموش کنید. درب تابه را باز و شیرینی را به یک سینی منتقل کنید. بعد از این که شیرینی کمی از دما افتاد، آن را شکل دلخواه برش بزنید و سرو کنید.

نکات مهم

  • روی شیرینی در طرز تهیه شیرینی ملکه در تابه و بدن فر، طلایی نمی شود.
  • در آخرین مرحله، روی شیرینی را می توانید با پودر پسته یا پودر گردو هم تزیین کنید.



کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3n9wyo

اخبار داغ