روش تهیه کنسرو ذرت | دستور تهیه کنسرو خانگی

با به صرفه ترین روش کنسرو ذرت خونگی درست کن ! + طرز تهیه

به جای اینکه کنسرو ذرت رو به قیمت بالا بخری با یه روش به صرفه درستش کن. در این مطلب روش درست کردن کنسرو ذرت خونگی رو قرار داده ایم.
با به صرفه ترین روش کنسرو ذرت خونگی درست کن ! + طرز تهیه

کنسرو ذرت یکی از کنسرو‌های پر کاربرد در دنیای آشپزی است که برای تهیه انواع سالاد، سوپ، فست فود و غذا‌های مدرن به کار می‌رود.طبیعی است که تهیه کنسرو ذرت در منزل با روشی بسیار آسان و بدون استفاده از مواد نگه دارنده و طعم دهنده‌ها بسیار سالم‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود؛ پس بهتر است دست به کار شوید و یک کنسرو ذرت بسیار آسان و فوری را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای کنسرو ذرت

ذرت به مقدار لازم

شکر به ازای هر ذرت ۱ قاشق سر صاف

آب به ازای هر ذرت ۱ لیوان سر خالی

طرز تهیه کنسرو ذرت

مرحله اول

برای درست کردن کنسرو ذرت از ذرت مکزیکی استفاده کنید چون بافت آن نرم‌تر و مزه شیرین‌تری دارد و مخصوص آب‌پز کردن است و زودتر می‌پزد، ابتدا ذرت‌های مکزیکی را پوست بگیرید و دانه‌های آن‌ها را به آرامی که له نشوند جدا کنید.

مرحله دوم

سپس دانه‌های ذرت را داخل یک ظرف بریزید و به ازای هر یک ذرتی که دانه‌های آن را جدا کردید یک قاشق سر صاف شکر و یک لیوان سر خالی آب به آن‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کنسرو نخود سبز خانگی 

مرحله سوم

از زمانی که مخلوط شروع به جوشیدن کرد، بیست دقیقه زمان دهید تا ذرت‌ها در آب بجوشند و خوب بپزند و نرم شوند، بعد از این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود و سپس شیشه‌ مورد نظر برای کنسرو را تمیز بشورید.

مرحله چهارم

بعد از این که شیشه‌ خشک شد، مقداری از ذرت‌‌ها را داخل شیشه بریزید و به مقدار مساوی از آب آن‌ها هم داخل شیشه‌ بریزید تا شیشه کاملا پر شود و بعد درب آن را محکم ببندید، سپس در یک قابلمه مقداری آب گرم بریزید تا دو سوم آن پر از آب شود.

مرحله پنجم

سپس شیشه را داخل قابلمه قرار دهید و بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس اجازه دهید تا شیشه به مدت ده دقیقه داخل آب بجوشد و بعد از آن شیشه‌ها را بر عکس کنید تا ده دقیقه دیگر هم به این حالت بجوشد.

مرحله ششم

بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا در دمای محیط میزان حرارت اولیه آن کم شود و سپس شیشه را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و آن را به شکل بر عکس و روی درب شیشه‌ در دمای محیط قرار دهید تا کاملا سرد و هوا گیری شود.

مرحله هفتم

بعد از تقریبا ۱ تا ۲ ساعت که کاملا هوای داخل شیشه‌ خارج شد و سرد شد، شیشه را داخل یخچال قرار دهید و به مدت طولانی از آن نگهداری کنید و در هنگام استفاده از آن به مقدار لازم ذرت از داخل شیشه بیرون بیاورید و دوباره درب آن را ببندید.

۵ نکته مهم برای تهیه کنسرو ذرت

۱- برای تهیه این کنسرو به شیشه‌هایی با در فلزی خشک، تمیز و سالم نیاز دارید. قبل از تهیه کنسرو حتماً در‌های فلزی شیشه را داخل آب درحال جوش بجوشانید و بعد با یک دستمال تمیز آن‌ها را کاملاً خشک کنید. توجه داشته باشید که درب شیشه زنگ زده و باد کرده نباشد.

۲- بهترین بلال برای تهیه کنسرو ذرت بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه کنسرو مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال بعد از کنسرو شدن به رنگ زرد روشن هستند و هرگز تیره نمی‌شوند.

۳- برای اینکه بتوانید دانه‌های ذرت را راحت‌تر جدا کنید، ابتدا با کمک چاقو یک ردیف عمودی از بلال را خالی کنید. به این صورت ردیف‌های بعدی به راحتی و با دست خالی می‌شوند.

۴- بهتر است برای تهیه کنسرو ذرت از سرکه استفاده نکنید؛ زیرا سرکه طعم شیرین و دلچسب ذرت را از بین می‌برد.

۵- برای تهیه کنسرو ذرت داخل هر شیشه کنسروی متوسط یک قاشق مرباخوری نمک و یک قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید. در صورتی که دانه ذرت شما بیش از اندازه شیرین است، می‌توانید شکر را حذف کنید.

منبع:پانا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3nr7qo

اخبار داغ