موی فر | مراقبت از موی فر | رسیدگی به موی فر | نگهداری موی فر

این روتین مخصوص مو فرفریاست!

در اینجا نکات مهمی در مورد نحوه مراقبت از موهای فر گفتیم که با رعایت کردن آنها می توانید موی فر سالم و درخشانی داشته باشید.
1402/09/17 11:30
مو فر

زیبایی موی فر آن‌قدری هست که نیازی به گفتگو ندارد؛ اما نگهداری از موی فر اصلاً کار آسانی نیست و عوامل بسیاری باعث می‌شوند این موها آسیب ببینند یا وز شوند. اما نکته اینجاست که انجام روزانه و مرتب روتین موی فر، به علاوه استفاده درست و کامل از محصولات مراقبتی، می‌تواند به شما کمک کند تا از فر شدن طبیعی موهایتان لذت ببرید و زیبایی آن‌ها را نیز حفظ کنید. در ادامه با نکات مراقبت از موی فر همراه ما باشید.

 

روتین مراقبت از مو فر شامل چه مراحلی است؟

موهای فر بسیار زیبا و جذاب هستند و خیلی از خانم‌ها آرزوی داشتن موی فر را دارند. اما این مدل موها نیاز به مراقبت بسیاری دارند تا خوش‌حالت و سالم بمانند. در حقیقت روتین مراقبت از مو فر ، شامل مراحلی است که با رعایت کردن آن‌ها موهایتان زیباتر می‌شوند.

این مراحل عبارتند از:

  1. شستشوی مو با استفاده از شامپو مو مناسب
  2. استفاده از ماسک مو داخل حمام
  3. خشک کردن مو به وسیله حوله نخی
  4. شانه کردن مو با استفاده از شانه مخصوص موهای فر
  5. استفاده از روغن‌های طبیعی یا ماسک مو بدون آبکشی

نکات مهم برای نگهداری از مو فر

نگهداری و مراقبت از موی فر ، کمی با موهای لخت متفاوت است. این موها به دلیل بافت خشک‌تر و رطوبت کمتری که دارند، به شدت در معرض خشک شدن و ایجاد موخوره هستند و این عوامل نیز باعث باز شدن فر موها و بدحالت شدن آن‌ها خواهند شد.

در این بخش نکات مهمی را برای مراقبت از مو فر بیان کرده‌ایم:

موهای فر را زیاد نشویید

برخلاف موهای صاف و لخت، موهای فر معمولاً رطوبت کمتری دارند و خیلی زود خشک می‌شوند؛ بنابراین در برابر عوامل محیطی آسیب پذیرتر هستند. به همین علت، شستشوی بیش از حد موی فر باعث تشدید خشکی آن‌ها و نازک شدن ساقه موها خواهد شد.

توصیه می‌کنیم فقط هفته‌ای دو بار موهای خود را بشویید و برای این کار از آب ولرم رو به خنک استفاده کنید. زیرا آب گرم موها را به شدت خشک و آسیب پذیر می‌کند.

از شامپوهای مناسب استفاده کنید

اکثر شامپوها به دلیل داشتن سولفات، چربی طبیعی مو را از بین می‌برند و آن‌ها را خشک و کدر می‌کنند. بهترین شامپو برای موهای فر، محصولات بدون سولفات هستند. علاوه بر این، هنگام شستشوی موهایتان، فقط روی قسمت ریشه متمرکز شوید و ساقه‌ها را چنگ نزنید. مطمئن باشید با عبور آب کف از روی ساقه، موهایتان کاملاً تمیز خواهند شد.

اگر موهای شما چرب یا کثیف است، هر یک یا دو هفته یک بار از شامپوی تمیز کننده قوی‌تری استفاده کنید تا انباشته شدن چربی و آلودگی در کف سر، باعث ایجاد شوره یا ریزش موهایتان نشوند. بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که مخصوص موهای فر تهیه شده باشند.

بهترین شامپو و نرم کننده برای موی فر حاوی مواد زیر هستند:

  • آلوئه ورا
  • کراتین
  • شی باتر
  • ابریشم هیدرولیز شده و پروتئین‌های حیوانی
  • روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، آفتابگردان و آووکادو
  • عصاره‌های گیاهی
  • پروویتامین‌ها و پانتنول

از ماسک موی داخل حمام استفاده کنید

ماسک مو یکی از بهترین محصولات برای نگهداری از موهای فر است. چرا که این محصولات علاوه بر نرم کردن موها، آن‌ها را به خوبی آبرسانی می‌کنند. علاوه بر این بهتر است ماسک مو را فقط به ساقه موها بزنید و پس از ۵ تا ۱۵ دقیقه، آن‌ها را آبکشی کنید.

حوله نخی را جایگزین حوله‌های زبر کنید

سابیدن موهای فر به وسیله حوله زبر، باعث خرد شدن موها می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از یک حوله نخی برای خشک کردن موها استفاده کنید. به این صورت که حوله را دور موهایتان بپیچید و پس از ۱۰ دقیقه آن را بردارید.

از شانه مخصوص موی فر استفاده کنید

شانه‌های دندانه درشت، مناسب‌ترین گزینه برای شانه کردن موهای فر هستند. این شانه‌ها باعث باز شدن فر مو و وز شدن آن‌ها نشده و به خوبی حالت فر زیبای موهایتان را حفظ خواهند کرد.

شانه کردن موی فر از ریشه، کار اشتباهی است که باعث گره خوردن مو‌ها، قطع شدن تارهای آن و نازک شدن موهایتان می‌شود. پس بهتر است هنگام شانه کردن موی فر، از نوک مو شروع کنید و پس از آن، ۵ سانت بالاتر بروید. به همین صورت به ریشه موهایتان خواهید رسید.

روغن‌ تراپی انجام دهید

مرطوب نگه‌داشتن موهای فر، کار آسانی نیست؛ چرا که روغن‌های طبیعی که از پوست سر ترشح می‌شوند، نمی‌توانند به راحتی به تمام قسمت‌های مو برسند. برای حل این مشکل می‌توانید با استفاده از روغن‌های گیاهی طبیعی مانند آرگان، نارگیل، زیتون، آووکادو، کرچک و کلزا، موهایتان را روغن تراپی کنید.

روی بالش ساتن یا ابریشم بخوابید

وز شدن مو، یک اتفاق طبیعی در موهای فر است؛ اما می‌توان با استفاده از روبالشی ابریشم یا ساتن، از وز شدن موها در طول شب و آشفتگی یا گره خوردن آن‌ها جلوگیری کرد. چرا که موها روی الیاف این روبالشی‌های لطیف سر می‌خورند و رطوبت کمتری را از دست می‌دهند.

پروتئین تراپی کنید

همانطور که می‌دانید مو از کراتین و پروتئین تشکیل شده است و در صورت کاهش سطح پروتئین، موها نرم و اسفنجی خواهند شد. محصولات حاوی پروتئین، مانند نرم کننده یا کرم مو می‌توانند میزان رطوبت و پروتئین موها را متعادل کنند

از لوازم حالت دهنده حرارتی استفاده نکنید

اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که اجازه دهید موهای فر در معرض هوا خشک شوند؛ چرا که استفاده بیش از حد دستگاه‌های حرارتی باعث آسیب دیدن موها و خشک‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

اگر می‌خواهید گاهی از این دستگاه‌ها استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن به وسیله یک اسپری مو محافظتی که حاوی کراتین یا سیلیکون است، موهایتان را در برابر حرارت مقاوم‌تر کنید.

منبع: الانزا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3q7za2

اخبار داغ