نکات انتخاب کفپوش و پارکت | مقایسه پارکت و کفپوش

بین پارکت و کفپوش؛ کدوم رو انتخاب کنیم؟ + نکات

با قرار دادن پارکت‌ های چوبی یا کفپوش در منزل خود ظاهری منحصر به فرد و شیک را برای منزل خود به ارمغان می‌آورید. اما کدام یک بهتر است؟
بین پارکت و کفپوش؛ کدوم رو انتخاب کنیم؟ + نکات

زمانی که به ظاهر و کیفیت خانه خود فکر می‌کنید، باید انواع پارکت‌ هایی که مدنظر دارید، در طراحی دکوراسیون داخلی خود تصور کنید. ممکن است فکر کنید پارکت‌ در زیبایی دکوراسیون داخلی اهمیتی ندارد. این تنها قسمت کوچکی از دیزاین منزل شما است؛ اما بدون پارکت‌ مناسب، مطمئن شوید که طراحی خانه شما کامل نخواهد بود.

پارکت چوبی چیست؟

پارکت چوبی، یک انتخاب کلاسیک و زیبا برای پوشش کف خانه محسوب می‌شود. این نوع پوشش کف، زیبایی طبیعت را به داخل منزل شما می‌آورد و طراحی‌های متنوع آن، به فضای داخلی شما جذابیت و زیبایی می‌بخشند. پارکت های چوبی، در واقع یک انتخاب کلاسیک و بادوام است که طول عمر طولانی‌‌تری دارد. همچنین، احساس گرما و راحتی را در خانه ایجاد می‌کند و طبیعت آن احساس آرامش را القا می‌نماید.

بیشتر بخوانید: هر رنگ پارکتی رو با چه رنگ فرشی ست کنم؟!

شما می‌توانید باتوجه به جنس چوب و رنگ‌های مختلف، هر نوع دکوراسیونی را انتخاب نمایید. از جمله مزایای این نوع پوشش کف می‌توان به تعمیر و نگهداری آسان، قابلیت بازسازی و به‌روزرسانی ساده آن‌ها اشاره کرد. همچنین، باتوجه به انواع ضخامت‌ آن‌ها، می‌تواند برای مکان‌هایی که کف آن‌ها سرد است، با سیستم گرمایش ترکیب شود.

کفپوش چیست؟

کفپوش به رویه‌ها و لایه‌هایی که بر روی کف یک ساختمان یا هر مکان دیگری پوشانده شود کفپوش (Floor) می‌گویند و به پوشش کف خانه‌ها به حساب می‌آید. یکی از مزایای اصلی این نوع پوشش کف، هزینه کمتر آن نسبت به پارکت چوبی و انواع رنگ‌ها و طرح‌های متنوع آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا طرح‌های مورد علاقه خود را برگزینید. مواد سطح آن‌ها، اغلب ضدآب و ضدلغزش هستند؛ به همین دلیل، در مناطق مرطوب و حمام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کفپوش، می‌تواند در مناطق با ترافیک بالا مانند مکان‌های عمومی و اداری نیز کاربرد داشته باشد.

با راهنمای انواع کفپوش چوبی مقرون به صرفه، کفپوشی با کیفیت مناسب گزینه‌ خوبی برای پوشش کف خانه‌ها تهیه کنید؛ چراکه به شما این اجازه را می‌دهند تا با بودجه‌ای محدود، دکوراسیون زیبا و گرمی را در فضای داخلی خانه‌ خود ایجاد کنید. در زیر، به برخی از این نوع کفپوش‌ها اشاره شده است:

  1. کفپوش لمینیت، یکی از پرطرفدارترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها است. این نوع کفپوش، از لایه‌های متفاوتی تشکیل شده و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد. در ساخت آن، از چوب طبیعی گرفته تا طرح‌های سنگ و مرمری مورد استفاده قرار می‌گیرند. لمینیت‌ها در برابر خط‌وخش و ضربه مقاوم بوده و نیاز به نگهداری آسان دارند.
  2. کفپوش وینیل یاPVC ، یک گزینه‌ مقرون‌به‌صرفه و بسیار محبوب است. این نوع کفپوش، از مواد پلاستیکی ساخته شده و در برابر آب و رطوبت از خود مقاومت نشان می‌دهد. وینیل‌ها، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تهیه می‌شوند و به شما این اجازه را می‌دهند تا طرح‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مدل های کفپوش با طرح ساحل ترند 2024  + عکس

پارکت چوبی یا کفپوش؟ کفپوش بهتر است یا پارکت چوبی؟

تفاوت پارکت چوبی و کفپوش چیست؟ این دو نوع پوشش، از دیدگاه مواد و روش‌های تولید، ساختار، نحوه‌ نصب و قیمت تفاوت‌هایی دارند. این تفاوت‌ها، در تصمیم‌گیری برای انتخاب آن‌ها بسیار مهم و اساسی هستند. پارکت بهتره یا کفپوش؟ با توجه به موارد زیر شما می‌توانید تصمیم درستی را داشته باشید:

پارکت چوبی یا کفپوش از لحاظ مواد و ساختار

کفپوش‌ها، عموماً از وینیل یا لمینیت تهیه می‌شوند. این مواد، به‌واسطه‌ فناوری‌های مدرن تهیه شده و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند. کفپوش‌های چوبی، بسیار مقاوم و ضدآب هستند و برای استفاده در مناطق مرطوب مانند حمام و آشپزخانه بسیار مناسب خواهند بود؛ اما پارکت‌های چوبی، از چوب اصل تهیه می‌شوند و ضخامت بالاتری دارند. این نوع پوشش، اغلب با اتصال تانگ و گروف تعبیه شده و به‌صورت لبه‌ زبان (Tongue and Groove) قابل نصب است.

پارکت چوبی یا کفپوش از نظرقابلیت نصب

کفپوش‌، عموماً به‌صورت قفلی (Locking) نصب می‌شود و نیاز به چسباندن یا گره ‌زدن ندارد. این ویژگی، آن‌ها را به یک انتخاب مناسب برای نصب‌های سریع تبدیل کرده است؛ اما نصب پارکت‌ چوبی باید تایل‌ها را به اندازه‌ای که می‌خواهیم ببریم و بچسبانیم. این نوع نصب، معمولاً نیازمند وقت و دقت بیشتری است.

بیشتر بخوانید: روش های کاربردی برای تمیز کردن پارکت و کفپوش

تفاوت پارکت چوبی با کفپوش در قیمت

قیمت پارکت چوبی از کفپوش گران قیمت‌تر است؛ چراکه از چوب اصلی تولید می‌شود. همچنین پارکت‌های چوبی، اغلب دارای طرح‌ها و الگوهای چوب طبیعی هستند و زیبایی و دقت آن‌ها، باعث افزایش قیمت آن‌ها خواهند شد. در حالی که پوشش‌های کف مصنوعی، ممکن است دارای طرح‌ها و رنگ‌های ساده‌تری باشند و در ساخت آن‌ها، کمتر به جزئیات پرداخته شده باشد؛ همین مورد نیز سبب کاهش قیمت آن‌ها می‌شود.

سخن پایانی

بنابراین، انتخاب پارکت چوبی یا کفپوش، بستگی به نیاز و سلیقه‌ شما دارد. هر کدام از آن‌ها، می‌توانند به‌طور خاص خانه‌ شما را به شکل دلخواه تزئین نمایند. در انتها، مشورت گرفتن از متخصصان حوزه دکوراسیون و مقایسه نمونه‌ها برای داشتن انتخابی بهتر را نباید فراموش کنید.

منبع: مثلث آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qagma

اخبار داغ