نکات نگهداری اتو | روش های استفاده درست از اتو

اینجوری عمر اتو دو برابر میشه! | نکات مهم نگهداری از اتو + ویدیو

نگهداری از اتوهای بخار یه سری الزامات داره که باید رعایت بشه وگرنه اتو خیلی زود خراب خواهد شد.
اینجوری عمر اتو دو برابر میشه! | نکات مهم نگهداری از اتو + ویدیو

پس از خرید اتو باید توجه داشته باشید که این وسیله برقی برای حفظ عملکرد و کیفیت، نیاز به مراقبت دارد. برای نگهداری از اتو باید نکاتی را رعایت کنید که عمر مفید آن کوتاه نشود و بتوان به مدت طولانی از آن استفاده کرد. اکثر افراد درباره نکات نگهداری از اتو چیزی نمی دونند و این باعث زود خراب شدن اتو میشه. پس حتما این مطلب رو بخونید و نکات نگهداری از اتو رو در ویدیوی زیر ببینید.

اولین نکته، که خیلی مهمه و اکثر دوستان ازش گلایه می کنن چکه کردن آب اتو زمانی که ازش استفاده می کنیم و چکه کردن آب زمانی که ازش استفاده نمی کنیم؛ نکته خیلی مهم این بخش دکمه بخارشه، زمانی که از اتو استفاده کردید و دیگه نیازی به اتو ندارید بخار اتو رو ببندید و روی علامت بخاری که ضربدر خورده  قرار بدید (طبق فیلم) اینطوری دیگه موقع گذاشتن و برداشتن اتوی شما چکه نمی کنه.

بیشتر بخوانید: هرگز این ظروف رو تو ماشین ظرفشویی نشور!


اما بعضی از دوستان می پرسند که دلیل اینکه موقع استفاده از اتو، اتو چکه می کنه چی هستش؟ دلیل نشتی آب موقع استفاده از اتو اینه که میزان بخاری که انتخاب کردید متناسب با دمای انتخابیتون نیست. یعنی دما رو پایین انتخاب می کنید و بخار رو زیاد انتخاب می کنید (در فیلم نشان داده شده) و چونکه نمی تونه آب رو تبدیل به بخار کنه چکه میکنه. پس بهتره اگر دما پایینه، میزان بخارتون هم پایین باشه ولی اگر دما رو بردید بالا میزان بخار رو هم می تونید بالا ببرید.
اما بریم سراغ اتوهایی که نو هستن و برای بار اول می خواید از اتو استفاده کنید. بار اول آب جوش بریزید داخل مخزن تا اصطلاحا اتو شما آب بندی بشه و از دفعات بعد حتما آب سرد بریزید. ترجیحا بهتره شما از آب تصفیه شده یا آب مقطر استفاده کنید و اگر آب تصفیه شده ندارید بهتره قبل از اینکه آب رو بریزید داخل مخزن آب رو بجوشونید و بعد بریزید داخل مخزن اتو.
اکثر اتوها چون کفش سرامیکه حرارت رو خیلی زود منتقل می کنند و خیلی هم دیر خنک میشن. زمانی که اتو رو روشن کردید دمای کف اتو خیلی زیاده، قبل از اینکه بخواید رو لباس قرار بدید حتما 4،5 بار دکمه بخار لحظه ای رو فشار بدید تا کف اتو یه مقدار خنک بشه و بعد اتو رو قرار بدید روی لباس. دلیل این کار هم اینه که اگر لباس نازک باشه مثل شال و روسری خیلی زود بسوزه.
اگر یک زمان حواستون نبود و لباس چسبید به اتو، (موردی که می گیم برای اتویی هست که کفش سالمه) لازم نیست که با پیچ گوشتی و چاقو و... کف اتو رو تمیز کنید، کافیه که اتو رو به صورتی که در تصویر مشاهده می کنید بذارید روی میز یا هرجایی که مد نظرتونه اتو رو روشن کنید و دماش رو ببرید بالا، یک دستمال ضخیم مثل کتان و لی رو یک مقدار مرطوبش کنید و آروم بکشید روی کف اتو، اینطوری اگر پارچه ای چسبیده بود به راحتی تمیز بشه.

بیشتر بخوانید: بدون رعایت این نکات، ماشین ظرفشویی زود خراب میشه


نکته خیلی مهم در مورد استفاده از اتو اینه که به صورت ادواری 3 الی 6 ماه یکبار اتو رو جرم گیری بکنید تا اگر منافذ زیرش جرم گرفته باشه از بین بره. نحوه جرم گیری اتو به این صورته که روی تمام اتوها اکثرا calc clean, self clean, antical... وجود داره که کافیه شما روی اون دکمه فشار بدید و یا بعضی اتوها مثل اتو تفال باید طبق ویدیو تیکه مورد نظر رو جدا کرد و یا برای اتوی فیلیپس هم طبق ویدیو باید دکمه رو تو اون حالت نگهش داشت و هر اتو مدل مختلف داره که روشون نوشته. داخل اتو رو پر از آب کنید و اتو رو در حالت calc cleaan,.... قرار بدید توی این حالت اتو رو بگیرید سمت سینک ظرفشویی (بار اول بهتره که اتو رو از برق بکشید بیرون) و دکمه calc clean رو نگهدارید و اتو رو به شکلی که در ویدیو میبینید تکون بدید، اونوقت شوره شروع می کنه به ریزش و اینجوری اگه اتو شوره ای داشته باشه از بین میبره. دفه دومش حتما این کار رو بکنید اتو رو بزنید به برق و صبر کنید اتو داغ بشه و دوباره آب رو بریزید داخل اتو و دکمه calc clean رو بزنید و اتو رو به سمت سینک تکون بدید، این سری بخار با توان خیلی زیاد میاد بیرون و اینجوری اگه شوره ای داشته باشه از بین میبره و حتما این رسوب گیری اتو رو انجام بدید.
اما در مورد اتوهای قدیمی که یک مقدار کفشون خراب شده و از قبل لباس چسبیده بهشون و دیگه از بین نمیره (البته نه اتوهایی که کفشون کاملا خراب شده), برای اینکه سوختگی کمتر بشه روی پارچه ضخیم یک مقدار نمک ریز تصفیه شده بریزید و دما رو ببرید بالا بدون اینکه از بخار استفاده کنید به شکلی که در ویدیو می بینید اتو رو روی پارچه بکشید چون این کار باعث میشه سوختگی از بین بره و اتو شما عملکرد بهتری داشته باشه.
اما اگر قرار از اتوتون طولانی مدت استفاده نکنید، به طور مثال در حدود 1 هفته, 2 هفته قرار هست برید مسافرت و از اتو استفاده نکنید بهتره که آب داخلش رو تخلیه کنید و بعد بذارید کنار حتی بعضی از دوستان بعد از هر بار استفاده از اتو آب اتو رو تخلیه می کنند که خب این خیلی عالیه و ایده آل گر هستش ولی نیازی نیست که هر بار این کار رو انجام بدید. دلیل خالی کردن آب اتو هم برای این هست که جلوی شوره گرفتن اتو رو بگیریم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qagoj

اخبار داغ