طرز تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای | روش تهیه سالاد هندونه

ترکیب سالاد با هندونه رو توی سالاد هندوانه مدیترانه ای تست کن! + طرز تهیه

شاید براتون عجیب باشه که سالاد هندوانه مدیترانه ای چجور سالادیه ما در این مطلب براتون روش تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای رو قرار دادیم.
ترکیب سالاد با هندونه رو توی سالاد هندوانه مدیترانه ای تست کن! + طرز تهیه

سالاد هندوانه یک پیش غذای خوشمزه تابستانی است که از آن به عنوان عصرانه هم استفاده می شود سالاد هندوانه مدیترانه ای ترکیبی از هندوانه،خیار،گوجه فرنگی،گوجه گیلاسی،نعناع و ... می باشد که در این مطلب طرز تهیه آن را قرار داده ایم.

نکته: سالاد هندوانه مدیترانه ای را با دو روش پنیر دار و بدون پنیر می توانید درست کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای پنیردار:

• هندوانه: ۱ عدد
• خیار: ۲ عدد متوسط
• گوجه فرنگی: ۱ عدد متوسط
• زیتون سیاه: ۱/۳ لیوان
• پنیر فتا: ۱/۳ لیوان
• نعنا خشک یا تازه: ۲ قاشق غذاخوری
• جعفری خشک یا تازه: ۱ قاشق غذاخوری

زمان آماده سازی: 15 دقیقه

 

مواد لازم برای سس سالاد هندوانه

• روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
• سرکه قرمز یا سرکه بالزامیک: ۱ قاشق غذاخوری
• نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مراحل تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای با پنیر

برای درست کردن سالاد هندوانه، کافی است میوه‌های به کار رفته در سالاد را خرد کرده و با هم ترکیب کنید. سپس سبزی‌ها و سس سالاد را اضافه و آن را سرو کنید. سالاد هندوانه به عنوان یک پیش غذا یا میان وعده، به زمان کمی برای درست شدن نیاز دارد و بهتر است به صورت خنک سرو شود. برای مشاهده روش درست کردن سالاد هندوانه، مراحل تهیه آن را بخوانید.

مرحله اول: هندوانه و خیار را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد هندوانه، ابتدا هندوانه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. گوشت هندوانه را به شکل مکعبی برش بزنید و تخمه‌ها را بیرون بیاورید. تکه‌های هندوانه را در یک ظرف بریزید. خیار را کاملا تمیز بشویید و آن را به صورت حلقه‌ای یا مکعبی خرد کنید. بهتر است پوست خیار را نگیرید تا رنگ سالاد متنوع‌تر شود.

مرحله دوم: گوجه، پنیر و سبزی‌های خشک را اضافه کنید

گوجه فرنگی را بشویید و آن را مکعبی یا خلالی برش بزنید. می‌توانید به جای گوجه فرنگی از گوجه‌های گیلاسی، یا از ترکیب هر دو در سالاد استفاده کنید. سپس پنیر را به صورت مکعبی برش بزنید و به مواد سالاد بیفزایید. در آخر، نعناع و جعفری خشک را روی سالاد بریزید.

مرحله سوم: سس سالاد را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد هندوانه، در یک کاسه، روغن زیتون، سرکه بالزامیک یا سرکه قرمز، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کرده و آن را روی سالاد بریزید. برای تزیین می‌توانید مقداری هندوانه را به صورت اسکوپ درآورید و روی سالاد قرار دهید.

مرحله چهارم: سالاد هندوانه را سرو کنید

در‌ آخر، روی ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید. ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید تا هم سالاد خنک شود و هم طعم مواد با هم میکس شده و به خورد هم بروند. سپس آن را سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد هندوانه:

_ سالاد هندوانه طبع سرد دارد. به همین دلیل ممکن است کسانی که مزاج سرد دارند، با خوردن آن (البته در حجم زیاد) دچار سردی شوند. به این افراد توصیه می‌شود که حتما سالاد را با برگ‌های نعناع، پونه و انواع مغزها مخلوط کنند تا طبع آن متعادل شود. همچنین می توانید از روغن زیتون به جای آبلیمو، سس بالزامیک یا چاشنی‌های ترش دیگر استفاده کنید.

_ به عنوان سبزی روی سالاد می‌توانید از نعناع، اسفناج، گشنیز، شوید، ریحان و … (یک یا چند تا از این سبزی‌ها) استفاده کنید.

_ از انواع مغزها مثل کنجد، مغز بادام، مغز تخمه آفتابگردان و مغز گردوی خرد شده برای روی سالاد می‌توانید استفاده کنید.

_ بهتر است در آن از میوه‌های خنک استفاده شود. می‌توانید میوه‌ها را قبل از به کار بردن در سالاد، در یخچال بگذارید تا خنک شوند. یا بعد از درست کردن سالاد، به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت، سالاد را در یخچال قرار دهید.

_ سبزیجات و میوه‌های دیگر مثل آووکادو، توت فرنگی، بلوبری یا فلفل سبز خرد شده می‌توانند طعم سالاد را خوشمزه‌تر کنند.

_ اگر پنیر فتا در دسترس ندارید، می‌توانید از پنیر‌ محلی استفاده کنید. بهتر است از پنیری استفاده کنید که کمی طعم شور دارد.

خواص سالاد هندوانه مدیترانه ای چیست؟

سالاد هندوانه به دلیل داشتن هندوانه و آبرسانی به بدن، به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. زیرا 92 درصد از حجم هندوانه از آب تشکیل شده است و به تقویت سیستم گوارش کمک می‌کند. همچنین هندوانه، به عنوان جزء اصلی این سالاد، سلامت کلیه و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد و حاوی مقادیر زیادی کلسیم و پتاسیم است. به همین دلیل، برای حفظ سلامت قلب، استخوان، تنظیم قند خون بدن و کاهش وزن مفید است.

 

منبع: مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qajpp

اخبار داغ