راه حل تمیز شدن سیم شارژر | روش های تمیز کردن سیم شارژر

با این روش ها سیم شارژرت رو نو کن ! | 2 ترفند آسان برای تمیز کردن سیم شارژر

سیم شارژر یکی از لوازمی است که همیشه در معرض کثیف شدنه به خصوص اگر سفید باشه. در این مطلب 2 راه آسان برای تمیز کردن سیم شارژر رو براتون قرار دادیم.
با این روش ها سیم شارژرت رو نو کن ! | 2 ترفند آسان برای تمیز کردن سیم شارژر

اگر شارژر موبایل شما خوب کار نمی‌کند، ممکن است نوک آن کثیف یا خورده شده باشد. خوشبختانه با چند وسیله خانگی، امکان تمیزکردن شارژر موبایل خود را به‌راحتی دارید، تا بتواند دوباره مثل روز اول کار کند.از طرفی کثیف شدن سیم شارژر جلوه ی بدی برای شارژر شما ایجاد میکند که با این دو روش آسان می توانید به راحتی شارژر خود را تمیز کنید.

روش اول: تمیز کردن شارژر با الکل

1. یک گوش‌پاک‌کن را به الکل آغشته کنید و یا با یک خلال دندان و یک حوله، جرم‌ها و آلودگی‌ها را از شارژر خود جمع‌آوری کنید. به‌احتمال زیاد این وسایل را در خانه داشته باشید، اما اگر ندارید زیاد مهم نیست چون احتمالاً همه آنها را در فروشگاهی در محل خود پیدا کنید.

2. گوش‌پاک‌کن را به الکل آغشته کنید. از الکل با بالاترین درصد الکلی استفاده کنید. بالاترین درصد الکل در حالت ایده‌آل، 99٪ خواهد بود.

درصد کم الکل به این معنی است که آب بیشتری در محلول الکل وجود دارد که می تواند شارژر شما را خراب کند.

3. نوک شارژر را با گوش‌پاک‌کن مالش دهید. هنگام تمیزکردن نوک شارژر، از اعمال فشار زیاد نترسید.

اغلب، شارژرهایی که به دلیل خوردگی از کار می‌افتند، دارای پین پنجم طلایی هستند (نوک فلزی زیر عایق سفید مشاهده می‌شود). این قوی‌ترین نقطه برای اتصال شارژر موبایل با جریان الکتریسیته است، پس حتماً آن را تا جایی که می‌توانید تمیز کنید.

4. نوک شارژر را با خلال دندان پاک کنید. پس از استفاده از گوش‌پاک‌کن، ممکن است برخی آلودگی‌ها روی نوک شارژر شما باقی بماند. از خلال دندان برای ازبین‌بردن هرگونه باقی‌مانده یا زنگ‌زدگی استفاده کنید و درعین‌حال مراقب اتصال‌دهنده‌های طلایی آن هم باشید.اگر به کانکتور یا اتصال‌دهنده طلایی موبایل شما آسیب برسد، شارژر برای همیشه از کار می‌افتد، بنابراین خیلی محکم هم آن را خراش ندهید!

5. سپس شارژر موبایل را خشک کنید. پس از خشک‌کردن شارژر با حوله، دو تا سه دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید که مایعی روی آن باقی نمانده است.

6. شارژر موبایل را به گوشی خود وصل کنید. اگر گوشی شما شروع به شارژ شدن کرد، شما با موفقیت شارژر خود را تمیز کرده‌اید! در غیر این صورت، اگر شارژر همچنان کار نمی کند و نوک آن همچنان خورده است، یک‌بار دیگر آن را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: به همین سادگی، مشکل پارگی سیم شارژرتون رو حل کنین!

روش دوم: تمیز کردن شارژر با جوش شیرین و سرکه سفید

1. گوش‌پاک‌کن، آب، جوش شیرین، صابون مایع، سرکه سفید یا آب‌لیمو، خلال دندان، حوله و شارژر خود را فراهم کنید. اینها لوازمی هستند که تقریباً در همه خانه‌ها به‌راحتی پیدا می‌شود.

2.نوک شارژر را با آب و صابون چرب کنید. گوش‌پاک‌کن را با مقداری صابون در مقداری آب گرم آغشته کنید، سپس نوک شارژر را به‌آرامی به هر طرف بمالید. این کار باعث می‌شود چربی باقی‌مانده از دستان شما پاک شود.اگر مطمئن نیستید از چه صابونی استفاده کنید، مواد شوینده ظرف‌شویی یا صابون دستی برای این کار بسیار مناسب هستند.

3. آب، جوش شیرین و سرکه سفید یا آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید. می‌توانید نصف فنجان آب، یک قاشق‌چای‌خوری جوش شیرین و یک قاشق‌چای‌خوری سرکه سفید یا آب‌لیمو را اندازه بگیرید. دقت کنید آب گرم برای این کار بهتر است، اما اگر با آب سرد هم‌کار کردید، مشکلی نیست.

4. نوک شارژر را با محلول جوش شیرین بشویید. دومین گوش‌پاک‌کن خود را در محلولی که درست کردید فرو کنید، سپس کانکتور شارژر موبایل را تمیز کنید. از اعمال فشار و تمیزکردن آن برای چند دقیقه نترسید، زیرا این کار برای ازبین‌بردن رسوبات سخت‌تر ضروری است.

شارژرهایی که به دلیل خوردگی از کار می‌افتند، اغلب مقدار قابل‌توجهی رسوبات روی پین طلایی پنجم جمع می‌شوند (وقتی با نوک فلزی زیر عایق سفید مشاهده می‌شود). این قوی‌ترین مدار است، پس حتماً آن را تا جایی که می‌توانید تمیز کنید.

5. آلودگی و خوردگی را با خلال دندان پاک کنید. برای نقاطی که جرم‌ها سفت‌تر هستند، نوک شارژر را به‌آرامی با خلال دندان تمیز کنید. مراقب باشید به پین‌های طلایی آسیب نرسانید، در غیر این صورت شارژر شما برای همیشه از کار می‌افتد!

۶. نوک شارژر را با آب تمیز کنید. آخرین گوش‌پاک‌کن خود را در آب گرم فرو کنید و دو طرف شارژر را یک‌بار دیگر بمالید تا محلول جوش شیرین که شاید در آن باقی مانده باشد، خارج شود.نوک شارژر خود را با آب تمیز نکنید! اگر در محفظه کابل نشتی وجود داشته باشد، شارژر را خراب می‌کند.

۷. شارژر را خشک کنید. سر شارژر موبایل را با یک حوله خشک کنید، سپس دو تا سه دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید که کاملاً خشک شده است.

۸. شارژر را به گوشی خود وصل کنید. اگر تلفن شما شروع به شارژ شدن کرد، به درستی شارژر موبایل خود را تمیز کرده‌اید! در غیر این صورت، اگر همچنان خوردگی روی شارژر مشاهده کردید، یک‌بار دیگر آن را تمیز کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن شارژر موبایل:

اگر شارژرهای دیگری را امتحان کرده‌اید و کار نمی‌کنند یا به‌سرعت خورده می‌شوند، ممکن است مشکل از پورت شارژ گوشی شما باشد. چنانچه شارژ موبایل را تمیز کردید و نتیجه‌ای برای اتصال آن با برق نداد؛ حتماً برای تعمیرات با نمایندگی موبایلتان تماس بگیرید.

هنگام تمیزکردن نوک شارژر، سعی کنید از خم شدن بیش از حد سیم‌های شارژر خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است شکسته شوند یا از محفظه کانکتور جدا شوند.

منبع: جانویس




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qamrn

اخبار داغ