روش پاجوش زدن سانسوریا | چکار کنیم سانسوریا پاجوش بزنه

ترفند افزایش پاجوش سانسوریا | با این روش سانسوریا رو 2 برابر کن + آموزش

در این مقاله همراه ما باشید تا با این راه های ساده اما کاربردی برای پاجوش سانسوریا و رشد سریع آن آشنا شوید.
1403/05/11 12:14
ترفند افزایش پاجوش سانسوریا | با این روش سانسوریا رو 2 برابر کن + آموزش

یکی از بیشترین سوال هایی که همیشه در ذهن علاقه مندان به گیاه سانسوریا شکل می‌گیرد این است که چگونه می‌توان پاجوش سانسوریا را افزایش داد و یا رشد آن را سرعت بخشید !؟ درواقع باید گفت که هیچ راه حل قطعی ای در دو برابر شدن پاجوش سانسوریا وجود ندارد اما راه هایی هستند که انجام دادن آنها علاوه بر حفظ سلامت گیاه، می‌تواند سبب پاجوش سانسوریا و افزایش رشد آن نیز بشود.

چکار کنیم تا سانسوریا پاجوش بزند ؟!

سانسوریا یکی از گیاهانی است که پاجوش های زیادی تولید می‌کند و می‌تواند در یک دوره یک ساله یک گلدان را کاملا پر کند. زیبایی یک گلدان به پر بودن گیاه درون آن است بنابراین هرچه تعداد پاجوش های گیاه بیشتر شود، گلدان زیباتر می‌شود. اماا یکی از مشکلاتی که در مورد این گیاه وجود دارد این است که با وجود سلامت گیاه مادر، ممکن است تا مدت ها ما را از دیدن پاجوش های کوچک و زیبایش محروم کند. در این موارد ما باید چکار کنیم ؟! در ادامه همراه ما باشید تا با مهم ترین مواردی که باید درباره این گیاه رعایت کنید تا پاجوش بزند و رشد خوبی داشته باشد آشنا شوید.

بیشتر بخواید: با این روش سانسوریا رو تو آب نگهداری کن! + آموزش

1. آبیاری :

یکی از مهمترین موارد در مورد سانسوریا، رعایت کردن میزان دقیق و فواصل زمانی مناسب برای آبیاری است. سانسوریا به آبیاری حساس است و در بعضی موراد ممکن است که پاجوش بزند اما به دلیل همین آبیاری نادرست، آن را از دست بدهد. بنابر این این گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید و بعد از خشک شدن کامل خاک به آبیاری مجدد اقدام کنید تا علاوه بر سلامت گیاه، شاهد پاجوش های کوچک و فراوان آن باشید.

2. نور :

سانسوریا یکی از گیاهان مقاوم به کم نوری است و این امری درست است اما مقاومت این گیاه در نور کم به این معناست که  می‌تواند در این حجم از نور نیز زنده بماند و نباید انتظر رشد زیاد و یا پاجوش های فراوان داشت. توجه کنید که در صورتی که مکان نگهداری گیاه سانسوریا دارای نور کم باشد، رشد این گیاه کم و یا متوقف می‌شود و نمی‌تواند پاجوش تولید کند. نور مستقیم و زیاد خورشید نیز سبب سوختن برگها و از بین رفتن گیاه می‌شود. بنابراین سانسوریا را پشت پنجره های نور گیر قرار دهید تا هم رشد خوبی داشته باشد هم بتواند پاجوش های زیادی تولید کند.

3. سایز گلدان :

خیلی وقت ها پیش می‌آید که گیاه ما در یک گلدان بسیار بزرگ قرار دارد و ما توقع داریم که رشد سریع و خوبی داشته باشد و پاجوش های زیادی بزند. اما باید بدانید که گلدان بزرگ باعث می‌شود که گیاه در ابتدا تمام انرژی و وقت خود را برای ریشه گستراندن در داخل فضای بزرگ گلدان بکند و رشد خود را متوق کند و بعد از مدت ها که ریشه در همه جای گلدان پر شود شروع به ادامه رشد خود بکند. بنابراین این باور اشتباهی است که هر چه گلدان بزرگتر شود، رشد گیاه بیشتر می‌شود. بنابراین سانسوریای خود را در یک گلدان نسبتا کوچکتر قرار دهید تا ریشه ها با سرعت بیشتری در آن پراکنده شوند و انرژی گیاه به جای ریشه زایی صرف رشد و تولید پاجوش شود.

بیشتر بخوانید: سانسوریا رو با این روش ها تکثیر کن + آموزش

4. دما :

یکی از عوامل مهم در تولید پاجوش، دمای متعادل است. بهتر است در روزهای گرم تابستان گیاه را از نزدیک پنجره کمی دور کنید چرا که رشد این گیاه در دماهای بالاتر از 25 درجه متوقف می‌شود و پاجوش نمی‌زند. در دماهای پایینتر نیز به همین شکل است و پایین تر از 18 درجه سانتی گراد برای این گیاه به معنی توقف در رشد است و پایین تر از 18 درجه سبب از بین رفتن آن می‌شود.

5. کوددهی :

سانسوریا زمانی که خیالش از بابت پر شدن و قوی شدن ریشه هایش مطمئن شود، شروع به تولید پاجوش می‌کند. پس بهتر است با استفاده از تقویت کننده ها این عمل را سرعت بخشید. عنصر فسفر برای رشد ریشه ها مناسب است و در بسیاری از کود ها یافت می‌شوند. کود های N-P-K حاوی مقدار زیادی فسفات هستند و می‌توانید از آنها برای تولید ریشه استفاده کنید.

منبع: ایران درخت

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qavjp

اخبار داغ