دعا برای ازدواج | دعایی که ردخور ندارد برای ازدواج | دعا برای ازدواج موفق و خوشبخت شدن

این دعا رو بخون تا بری خونه بختت! | دعای مخصوص ازدواج فوق العاده محشر + متن

معتبر‌ترین و بهترین دعا برای ازدواج دختر مجرد را در این بخش از سبک زندگی بخوانید.
1403/05/21 19:45
این دعا رو بخون تا بری خونه بختت! | دعای مخصوص ازدواج فوق العاده محشر + متن

دعا برای ازدواج سریع یکی از موارد توصیه شده در راستای تسهیل این امر مقدس است. طبق تصریح متون دینی از مصادیق رزق در زندگی انسان بهره‌مندی از همسر نیک و دلنشین می‌باشد . اهل بیت علیهم‌السلام برای جلب این روزی دعا برای ازدواج را فرموده‌اند تا به فضل خدا مشکلات جوانان مشتاق ازدواج حل شود و در این امر مقدس تسریع صورت گیرد. در ادامه به چند دعا برای ازدواج فوق العاده محشر اشاره خواهیم کرد. چندین دعای ازدواج سریع برای دختر مجرد جهت رسیدن به یک ازدواج موفق و خوشبخت شدن معرفی می‌شود که سعی شده از منابع معتبر این ادعیه انتخاب شوند.

دعای مخصوص ازدواج فوق العاده محشر از امام علی (ع)

یک دستور مهم از حضرت علی (ع) برای دعای مخصوص ازدواج فوق العاده محشر بیان گردیده‌است:

در کتاب الجعفریات (الأشعثیات) صفحه 109 از حضرت علی (ع) نقل شده: هر یک از شما که قصد داشت ازدواج کند باید در آغاز دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره فاتحه و سوره یس را قرائت کند، زمانی که نماز تمام شد ستایش و ثنای پروردگار را گوید و سپس این گونه بگوید:

بیشتر بخوانید: بهترین دعای بیقراری و دلتنگ کردن معشوق با اثر فوری + متن

“اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً(تً) وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سَرَّتْنِی وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَهُ وَ لَا آخُذُ إِلَّا مَا مَنَنْتَ وَ أَعْطَیْتَ وَ قَالَ مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ فَإِذَا زُفَّتْ [إِلَى‏] زَوْجِهَا وَ دَخَلَتْ عَلَیْه”

حضرت علی (علیه‌السلام) در ادامه فرمودند که کسی که این دعا برای ازدواج دختر مجرد را انجام دهد، خداوند آنچه را خواسته است به او عطا می‌کند. البته توجه کنید که این دعا، برای مردی است که جویای همسر است اما دختر می‌تواند حاجت خود را یک همسر خوب است بیان نماید. (فارسی هم گفته شود کفایت می‌کند)

دعای آیت الله بهجت برای ازدواج

دو دعا از آیت‌الله بهجت برای ازدواج بیان شده‌است که در ادامه آمده‌است:

اولین دعای آیت الله بهجت برای ازدواج:

از آیت الله بهجت جهت بخت گشایی دختران جوان دستوری خواستند. ایشان در جواب فرمودند که آیه 74 سوره مبارکه فرقان را زیاد بخوانند:

رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرّهَ(تَ) أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقینَ إِمامًا
‌همان کسانی که می‌گویند: پروردگارا، از جانب همسران و فرزندان ما، به ما ببخش آن چیزی که مایه روشنى چشم می‌باشد و ما را براى اهل تقوا قرار ده

دومین دعای آیت الله بهجت برای ازدواج:

بار دیگر هم از ایشان سوال کردند دستور دیگری فرمودند: نماز جعفر طیار بخواند و پس از آن دعایی که در کتاب زادالعماد مجلسی آمده در این هنگام خوانده شود و بعد به سجده برود و تلاش کند که حتما گریه کند (هرچند کم) و همین که چشمش را اشک گرفت حاجت خود را از خدا بخواهد. این کار را تا زمانی که حاجتش روا نشده انجام دهد. (ذکرهاى نجات‏بخش، ص 76) برای مشاهده دعایی که آیت الله بهجت در زادالمعاد به آن اشاره کردند به لینک نذر برای ازدواج سریع مراجعه کنید.

ذکر یا لطیف آسان‌ترین دعای ازدواج

در کتاب معراج الذاکرین صفحه 183 بیان شده که برای گشایش بخت سریع دختر، دو رکعت نماز مستحبی بخوانید. بعد از سلام رو به قبله 100 مرتبه ذکر یا لطیف بگویید. این ذکر نیز جزء یکی از دعاهای فوق العاده محشر مخصوص ازدواج به حساب می‌آید. این دعای ازدواج آسان را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: دعای جذب خواستگار و گرفتن جواب مثبت در خواستگاری!!

یک دعای تجربه شده برای ازدواج

یک دعای تجربه شده برای ازدواج خواندن و استمرار بر تلاوت آیه 21 سوره مبارکه روم است که یک دعای قوی برای ازدواج دختر مجرد می‌باشد. این دعا توسط برخی که به صورت تجربی از آن نتیجه گرفته‌اند توصیه شده و منبعی برای آن نیافتیم:

وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً(تً) وَ رَحْمَهً(تً) إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ
و از نشانه‌هاى (لطف) خداوند این است که برای‌تان همسرانى از جنس خودتان خلق نمود، تا در کنار او آرامش یافته و در میان‌تان رافت و مهربانی قرار داد، در این (نعمت) نشانه‌هایى است براى مردمی که می‌اندیشند.

منبع: شرف آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qdamn

اخبار داغ