خوشبو کردن دستشویی | خوشبو کردن حمام | خوشبو کننده های سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی خوشبو میخوای؟ | ترفندهای خوشبو کردن سرویس بهداشتی

تو این مطلب چند ترفند آسون برای خوشبو کردن سرویس بهداشتی معرفی می کنیم که قطعا کارساز هست!
سرویس بهداشتی خوشبو میخوای؟ | ترفندهای خوشبو کردن سرویس بهداشتی

خوشبو کردن سرویس بهداشتی اغلب برای ما کار سختی است، زیرا فضای سرویس بهداشتی به دلیل داشتن رطوبت و گرمای زیاد ممکن است بوی بد را درون خود نگه دارد و باعث اذیت شود. بنابراین همه ما به دنبال ترفند‌های سریع، ارزان و راحت برای خوشبو کردن سرویس بهداشتی هستیم. در ادامه این بخش از سبک زندگی چند ترفند ساده برای خوشبو کردن سرویس بهداشتی معرفی می کنیم.

1- جوش شیرین

یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید هوای محیط حمام خود را عوض کنید و بوهای نامطبوع آن را از بین ببرید، استفاده از جوش شیرین است. در این روش باید یک کاسه‌ی کوچک جوش شیرین را در حمام قرار دهید تا رطوبت و بوی بد را به خود جذب کند. محتوای کاسه را هر ماه یک‌بار عوض کنید تا از اثر آن کم نشود. همچنین می‌توانید از ترکیب آب، اسانس معطر و سرکه، یک اسپری درست کنید و در حمام از آن استفاده کنید.

2- لیمو ترش

یک ترفند دیگر برای خوشبو کردن حمام و سرویس بهداشتی، استفاده از تکه‌های لیمو ترش است. برای این منظور تکه‌های لیمو را درون یک ظرف در گوشه‌ای از حمام قرار دهید. لیمو‌ها اثری خنثی‎کننده‌ در برابر بوی بد دارند. فقط توجه داشته باشید که تکه‎های لیمو باید هر هفته عوض شوند.

3- روغن اسانس

روغن‌های اسانس، مانند اسطوخودوس و گل سرخ، برای از بین بردن قوی‌ترین بو‌ها موثر هستند. برای استفاده از این اسانس‌ها، یک تکه چوب پنبه را به روغن معطر آغشته کنید و در حمام قرار دهید. این چوب پنبه را هر هفته تعویض کنید. همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را روی لامپ حمام بریزید  تا در اثر حرارت لامپ، بخار اسانس فضای حمام را خوشبو کند. دقت داشته باشید که لامپ را قبل از این کار خاموش کنید.

4- الکل

همان‌طور که می‌دانید، الکل در تماس با هوا به سرعت تبخیر می‌شود. مقداری الکل را با آب و چند قطره روغن اسانس ترکیب کنید و در حمام قرار دهید. اسانس موجود در آب باعث خوشبو شدن حمام و سرویس بهداشتی شما خواهد شد.

5- استفاده از گیاهان برای خوشبو کردن حمام

گل و گیاه، نه‎تنها فضای داخلی خانه و سرویس بهداشتی شما را زیباتر می‌کنند، بلکه می‌توانند عملکردی مشابه یک تصفیه کننده هوا نیز داشته باشند؛ بنابراین می‌توانید از گیاهان مناسب برای این منظور استفاده کنید. از بهترین نمونه‌های این گیاهان می‌توان به نیلوفر و درختچه نخل اشاره کرد.

6- ظرفی از گل‌های معطر

یک قابلمه را با آب پر کنید و چند برش لیمو همراه با چند برگ از گل‌های خشک و معطر درون آن بریزید. بعد از به جوش آمدن آب، ظرف را به حمام منتقل کنید تا بخار معطر آن حمام را خوشبو کند.

7- باز کردن پنجره

هیچ‎چیز مثل هوای تازه نمی‌تواند از رطوبت هوای حمام و بوی بد آن کم کند. سعی کنید در حمام یک راه هوا ایجاد کنید تا گردش مداوم هوا از نم گرفتن دیوار‌ها و بوی بد جلوگیری کند.

8- استفاده از قهوه

نوشیدن قهوه لذت بخش است. چه وقتی در یک صبح زود دم کنید و بنوشید چه زمانی که در جمع دوستان خود حضور دارید. این که نوشیدن قهوه به شما انرژی می دهد تا در طول روز سرحال باشید فوق العاده است. با این حال قهوه یک ماده طبیعی برای خوشبو کننده حمام نیز است. شما می توانید از آن برای از بین بردن بوی بد حمام استفاده کنید. یک کاسه قهوه تازه آسیاب شده را روی تاقچه حمام یا نزدیک به فن حمام قرار دهید. رایحه تفاله قهوه از هر گونه بوی بدی جلوگیری می کند.

9- دستمال توالت را خوشبو کنید

یکی دیگر از ترفند‌های خوشبو کردن حمام، در واقع معطر کردن دستمال توالت است. شما می‌توانید مقداری ادکلن یا عطر به قسمت مقوای داخل دستمال بزنید. توجه داشته باشید که عطر یا ادکلن را نباید به خود دستمال‌ها اسپری کنید.

10- تمیز کردن دوغاب بین کاشی‌ ها برای خوشبو کردن توالت

با گذشت زمان، کپک در دوغاب بین کاشی‌ها جمع می‌شود و شما را با بوی کپک‌زدگی در حمام و سرویس بهداشتی روبه‌رو می‌کند. دوغاب، هر نوع مایعاتی را همچون ادرار به خود جذب می‌کند و به‌مرورزمان باعث می‌شود حمام و سرویس بهداشتی بوی بدی دهد. تمیزکردن عمیق و رفع ترک‌های دوغاب و لکه‌های کپک‌زده، راهی عالی برای خوشبو کردن حمام سرویس بهداشتی است.

منبع: اسنپ مارکت

خوشبو کننده طبیعی خانه




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qexj3

اخبار داغ