خط و خش وسایل چوبی | از بین بردن خط و خش وسایل چوبی | روش از بین بردن خش روی چوب با گردو

خط و خش وسایل چوبی رو با این ترفندهای خانگی از بین ببر!

خط افتادن وسایل چوبی می‌ تواند ظاهر آن را کدر و قدیمی جلوه بدهد. در ادامه ترفندهای از بین بردن خط و خش وسایل چوبی رو بهتون میگیم.
خط و خش وسایل چوبی

وجود خط و خش روی چوب جلوه‌ ی مبلمان منزل را از بین می‌ برد؛ به همین دلیل در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم ترفندهای از بین بردن خط و خش وسایل چوبی رو بهتون بگیم. راهکارهایی برای از بین بردن خط و خش وسایل چوبی وجود دارد که به راحتی می توانید لوازم چوبی منزلتان را مثل روز اول نو کنید. در ادامه ترفندهای از بین بردن خط و خش وسایل چوبی رو بررسی می کنیم.

روش از بین بردن خش روی چوب

قهوه فوری

قهوه فوری یک راه سریع برای پاک کردن خط و خش از سطح وسایل چوبی است؛ این روش لکه‌گیری برای وسایل چوبی کاربرد دارد که در چوب آن از لکه‌های تیره و روشن استفاده شده باشد؛ برای پاک کردن خراشیدگی کافی است مقداری قهوه فوری را با آب ترکیب کرده تا حالت خمیری پیدا کند؛ سپس خمیر به دست آمده را در محل مورد نظر بکشید و بعد با دستمال تمیز کنید.

وازلین 

وازلین یکی از بهترین خش گیر میز چوبی شناخته می‌شود که قیمت بسیار مناسبی دارد و استفاده از آن نیاز به تجربه خاصی ندارد؛ برای استفاده از وازلین تنها کافی است روی قسمت مورد نظر مقداری وازلین بمالید و اجازه دهید مواد برای یک شبانه روز روی خش باقی بماند؛ با این کار قسمتی از چوب که خراش دارد، بالا آمده و سطح خراشیدگی پوشیده می‌شود؛ در نهایت بعد از گذشت 24 ساعت سطح میز چوبی را با استفاده از دستمال پارک کنید.

بیشتر بخوانید: وسایل چوبی خونه ات کدر شده؟ با این ترفندها مثل روز اولش نو میشه!

آبرنگ 

اگر در خانه آبرنگ دارید، می‌توانید از آن به عنوان یک روش موثر برای ترمیم میز چوبی استفاده کنید؛ برای استفاده از آبرنگ لازم است سطح مورد نظر را با رنگ مناسب پر کرده و بعد برای جلوگیری از پاک شدن آن، قسمت مورد نظر را روغن جلا بزنید.

مداد شمعی 

در صورتی که خراش سطح و وسایل چوبی شما عمیق باشد و با هیچ یک از این راهکارها از بین نرود، می‌توانید با استفاده از یک مدادشمعی سطح خراش‌ها را رنگ کنید؛ برای این روش تنها کافی است مداد را روی خراش کشیده و با دست آن را به سطح چوب پخش کنید.

منبع: دلتامگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qgj82

اخبار داغ