تاریخ انقضای لوازم آرایشی | تشخیص تاریخ انقضای محصولات آرایشی | چگونه تاریخ انقضا لوازم آرایشی را بفهمیم

تاریخ انقضای هر کدام از لوازم آرایشی چقدر است؟!

اگر تاریخ انقضای لوازم آرایشی شما بگذرد و از آن ها استفاده کنید ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای پوست شما داشته باشد! پس بهتر است تاریخ انقضای هر کدام از محصولات آرایشی را بدانیم!
تاریخ انقضای هر کدام از لوازم آرایشی چقدر است؟!

لوازم آرایشی مانند هر لوازم مصرفی دیگری تاریخ انقضا داشته و وجود تاریخ انقضا در این محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است! اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور از تاریخ انقضای لوازم آرایشی باخبر شویم؟ ترفند تشخیص تاریخ انقضای لوازم آرایشی سخت نیست فقط کافی است یک سری نکات را در مورد آن بدانید! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با روش تشخیص تاریخ انقضای لوازم آرایشی آشنا می کنیم!

تاریخ انقضای رژگونه (18-12 ماه)

حتماً دقت زیادی به تاریخ انقضای رژگونه ها داشته باشید هرچند این محصول از جمله لوازم آرایشی خشک به شمار می رود ولی به تدریج و به مرور زمان بایستی کنار گذاشته شود این موضوع درباره نوع کرم آن اهمیت بسیاری دارد. معمولاً رژگونه ها بین 12 تا 18 ماه تاریخ انقضا دارند

تاریخ انقضای سایه چشم (24-18 ماه)

به طور متوسط تاریخ انقضایی که برای سایه چشم در نظر گرفته شده است 18 تا 24 ماه می باشد. از آنجایی که چشم ها جزو حساس ترین اعضای بدن هستند و با انتقال باکتری به سرعت واکنش نشان می دهند بنابراین در خرید لوازم آرایشی که مربوط به چشم است باید دقت بسیاری داشت.

بهتر آن است که هر 18 ماه یک بار اقدام به تعویض سایه چشم خود بکنید تا از سلامت چشمان خود اطمینان داشته باشید پیشنهاد می کنیم پیش از اینکه شروع به آرایش کردن می کنید حتماً دست و صورت خود را کاملاً شسته و ضدعفونی کنید تا از انتقال میکروب به پوست صورت و لوازم آرایش خود جلوگیری کنید.

تاریخ انقضای مداد چشم (24-18 ماه)

کنار گذاشتن مدادهای قدیمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از آنجایی که بارها بر حساس بودن چشم ها تاکید شده است بنابراین نگهداری و مراقبت محصولاتی که سر و کارشان با چشم است خیلی سخت می باشد.

عمر مداد چشم با تراشیدن بیشتر خواهد شد چرا که با این کار پوشش خارجی مداد تراشیده می شود. چنانچه از مداد های چشم به خوبی محافظت کنید تقریباً 18 تا 24 ماه ماندگاری خواهند داشت.

تاریخ انقضای رژلب (18-12 ماه)

رژلب جزو آن دسته محصولات آرایشی می باشد که زمان فاسد شدنش طولانی است یعنی دیر فاسد می شود ولی به علت اینکه برخورد زیادی با لب و دهان دارد نباید مدت زیادی از آن استفاده کرد مخصوصاً پس از بیماری های دهان و لب و یا سرماخوردگی حتماً رژ لب تان را تعویض کنید.

شما از داخل رژلب می توانید تشخیص دهید که فاسد شده است یا نه به عنوان مثال رژ لب هایی که جامد هستند پس از فاسد شدن به مرور زمان سفت می شوند و روی لب به خوبی محو نمیشوند و بوی خاصی از آن ها استشمام می شود و همچنین رژ لب هایی که مایع هستند زمانی که به حالت چسبناک درآمدند باید آنها را دور بیاندازید. بنابراین دانستید که عمر مفیدی که برای رژلب در نظر گرفته شده است 12 تا 18 ماه می باشد.

تاریخ انقضای ریمل (4-3 ماه)

یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی بین خانم ها ریمل می باشد چراکه خانمها برای زیباتر جلوه دادن چشم هایشان مدام از آن استفاده می کنند ولی نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که برای ریشه کن کردن عوارض چشمی تاریخ انقضای هر ریملی فقط 3 تا 4 ماه می باشد و چنانچه تاریخ مورد نظر به اتمام رسید این معنی را میدهد که آن را باید دور بیندازید.

به خاطر اینکه هر موقع شما برس خط چشم و ریمل را داخل مخزن آن فرو می کنید در واقع آن را میان بسیاری از باکتری ها شناور می کنید بنابراین باید بدانید کوتاه ترین طول عمر را در بین محصولات آرایشی این محصول دارا می باشد پس چنانچه میخواهید چشم های سالم خود را از دچار شدن به بیماری های عفونی مصون نگه دارید بهتر آن است که زود به زود اقدام به تعویض ریملتان بکنید.

تاریخ انقضای کرم پودر (12-6 ماه)

تحقیقات و بررسی های به عمل آمده توسط دانشمندان نشان می دهد بی توجهی به تاریخ انقضای لوازم آرایشی عوارض جبران ناپذیری را برای پوست خواهد داشت.

کرم پودرها یکی از محصولات آرایشی پرطرفداری می باشد طرفداران این محصول آرایشی بایستی بدانند تمامی کرم پودر هایی که پوشش دهی بسیار بالایی دارند و کک و مک های آنها را برطرف می کند فقط بین 6 تا 12 تاریخ انقضا دارند و قدرت ماندگاری کانسیلرها حداکثر یک سال می باشد.

تاریخ انقضای لاک (2 سال)

ممکن است تصورتان این باشد که تاریخ انقضایی برای لاک ناخن مد نظر نمی باشد و لازم نیست لاکی که سالها جزئی از لوازم آرایشی تان است را کنار بگذارید اما باید بدانید مواد حساسیت زا از طریق همین لاک ها به دیگر بخش های پوست انتقال می یابد و به خاطر آسیبی که به آنها وارد می کند به هیچ عنوان نباید در مدت زمان زیادی صرف شود و چنانچه با وجود منقضی شدن استفاده شوند برای پوست بسیار ضرر دارد.

توصیه می شود محصولات آرایشی از مارک های معتبر و استاندارد و همچنین مراکز مطمئن خریداری کنند تا از عوارض مواد تقلبی لوازم آرایشی در امان بمانند زمان مفیدی که برای لاک در نظر گرفته شده است دو سال می باشد و بهتر از پس از 2 سال آن را دور بیندازید!

منبع: ساعد نیوز 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qkkj3

اخبار داغ