چیدمان ورودی خانه | اشتباهات چیدمان ورودی خانه | ورودی خانه

ورودی خونه رو اینجوری نچین! | اشتباهات چیدمان ورودی منزل

چیدمان ورودی خانه تاثیر زیادی تو استقبال از مهمون ها داره. با انجام ندادن یه سری اشتباهات، ورودی زیباتری برای خانه خودتون بسازین!
ورودی خونه رو اینجوری نچین! | اشتباهات چیدمان ورودی منزل

چیدمان ورودی خانه در دکوراسیون مساله مهم و ضروری است زیرا ورودی منزل حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد و ذهنیت افراد را هنگام ورود به خانه شکل می دهد، برای چیدمان ورودی خانه اشتباهات مختلفی وجود دارد که باید از آنها دوری کنید؛ در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با اشتباهات چیدمان ورودی خانه آشنا می کنیم!

1- استفاده از آینه

استفاده از آینه در چیدمان ورودی خانه, باعث بزرگتر و دلبازتر شدن فضای ورودی می شود. فضای ورودی در بسیاری از خانه ها کوچک است، شما می توانید با نصب یک آینه فضای ورودی را بزرگتر و روشنایی را بیشتر نمایید. بهتر است آینه کنار درب قرار گیرد و از قرار دادن آن روبه‌روی درب ورودی خودداری کنید.

2- نداشتن جایی در راهرو برای قرار دادن وسایل

حتما جایی را در چیدمان ورودی خانه برای قرار دادن وسایل مهمانان تازه از راه رسیده, در نظر بگیرید. اگر فضای کافی برای قرار دادن میز یا کنسول ندارید، روی دیوار یک شلف یا جالباسی لباسی دیواری وصل کنید. یا چهارپایه و نیمکتی چوبی گذاشته و زیر آن یک جعبه و سبد زیبا برای کفشها بگذارید. در صورت داشتن فضای بیشتر, کنسولی کوچک متناسب با فضای راهرو در آنجا قرار دهید، کنسولی با یک کشو برای کلید، سوئیچ، کیف دستی کمک می کند تا فضایی مرتب داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ورودی خونه رو اینجوری بچین! 

3- در نظر نگرفتن جایی برای نشستن

یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان خانه، قرار ندادن صندلی یا جایی برای نشستن در قسمت ورودی است. درنظر­ گرفتن چنین جایی برای نشستن هنگام در آوردن کفشها می­تواند جالب­ باشد. اگر فضا کوچک است نیمکتی چوبی و کوچک راه چاره است، به این شکل هم فرد می­تواند نشسته و کفشهایش را درآورد و هم می­توان جایی برای کفشها زیر آن در نظر گرفت.

4- استفاده از رنگ های تیره

استفاده از رنگ های تیره در چیدمان خانه, معمولا باعث می شوند فضاها کوچکتر و دلگیرتر به نظر بیایند. برای جلوگیری از ایجاد این احساس, بهتر است از رنگ های زنده و روشن استفاده کنید تا علاوه برایجاد حس نشاط و سرزندگی, فضای کوچک راهروی ورودی شما را هم بزرگتر و دلبازتر جلوه دهد.

5- نورپردازی غیر اصولی

برای زیباتر شدن چیدمان ورودی خانه ، نورپردازی درست و اصولی این قسمت می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از اشتباهات رایج دکوراسیون ایرانی این است که نسبت به این قسمت از خانه بی‌توجه هستند. اگر راهروی ورودی تاریک و دلگیر باشد، باعث می‌شود تا انرژی منفی در مکان جریان یابد. برای مقابله با این اشتباه بهتر است متناسب با متراژ فضای ورودی، از لوستر مدرن استفاده کنید.

6- استفاده از گل های مصنوعی

برخی از افراد برای دیزاین راهروی ورودی منزل خود از گل های مصنوعی کمک می گیرند اما بهتر است از گلدان های طبیعی برای این بخش از خانه استفاده نمایید تا علاوه بر زیبایی حس طراوت, شادابی و انرژی مثبت را در چیدمان خانه منتقل نمایید. اگر در ورودی فضای کافی وجود دارد حتما چندین گلدان را به دیوار نصب کنید.

7- نادیده گرفتن اهمیت اندازه وسایل

راهروی ورودی را زیاد شلوغ نکنید. مطمئن شوید وسایلی که در راهرو قرار می دهید, بزرگ نبوده و از لحاظ اندازه متناسب با فضا هستند. تصور کنید در ورودی را باز می کنید و مهمانان با انبوهی از وسایل در این قسمت از چیدمان خانه روبرو می شوند. اگر محدودیت فضا دارید، فقط وسایلی ضروری، مانند نیمکتی چوبی، یک تابلو و گلدانی سرسبز بگذارید.

درپایان نکات بسیاری در مورد چیدمان خانه وجود دارد اما بهتر است در نظر داشته باشید که بخش ورودی خانه جلوه گر اساس سلیقه شما و اهمیتی است که برای خانه خود قائل می شوید. بنابراین با اصلاح اشتباهات بیان شده فضای ورودی زیباتری برای خود و مهمانانتان فراهم کنید.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qo9p4

اخبار داغ